Bukefalos 28 år!

Lycanthrope

Trådstartare
Våran unghund (ca 7 mån) ylar när vi går till jobbet.
Vi vet inte hur länge men en tant till granne har tydligen klagat..
Fast hon klagar på allt och alla... Men iaf.

Det är ju dagtid, morgon.



Hur får man bort sånt här? :crazy:
 
Sv: Yyyyyl

På din korta beskrivning skulle jag chansa på att hunden känner sig otrygg, att ni gått för fort fram med ensamhetsträningen..

Det enda som hjälper är att kliva tillbaks i ensamhetsträningen och få hunden trygg..
 
Sv: Yyyyyl

Min första hund som var en omplacering på 10 mån ylade oxå i början när hon blev lämnad. Det var helt klart för att hon kände sig otrygg o övergiven.
Jag löste det med att hon fick följa med i bilen till jobbet de första veckorna.
 
Sv: Yyyyyl

Hur ser utrymmet ut för hunden?

Minska utrymmet och testa radio eller att hunden hör ut bra.
Och som redan föreslagits; backa i ensamhetsträningen.
 
Sv: Yyyyyl

KL

Svar till alla.
Han är ensam 6-8 timmar, men en tjej går ut med honom en gång mitt emellan en långtur.


Det är möjligt att han känner sig otrygg..
Vi får träna lite.


KAN jag ha med honom i bilen till jobbet?
Jag jobbar med mycket raster. Kan ordna radio till bilen, tuggleksaker, mat och vatten.
Funkar det som tillfällig lösnnig medans vi tränar?


Jag jobbar 06:30, rast 30 min (promenad), Jobbar 09:00-11:00, rast 30 min (promenad), jobbar 11:30-13-30, rast 20 min (promenad), jobbar 13:50-15:12 (slutar oftast tidigare).
Så det blir ju mycket promenader. OM solen skiner, händer ju sällan nu :angel: , så kan jag parkera i skugga....

Kan detta funka?


Hur ska jag träna ensamhet?
 
Sv: Yyyyyl

Jag hade min hund med mig i bilen i ett par års tid när jag jobbade och inte fick ta in henne p g a allergi bland personalen. Gick jättebra. Gick ut med henne och hon trivdes kanonbra. Försökte jag lämna henne hemma var hon hur olycklig som helst och bet sönder allt och grät.

Hon tillhör de som har tjock päls så jag behövde aldrig vara rädd för kyla. Sol löste jag med att parkera i skuggan och kolla noga när solen flyttade på sig. Sedan köpte jag en låsbar hundbur (tung) så jag kunde öppna baktill. Hade givetvis noga uppsikt genom fönstret ofta.

Jag tror säkert det kan funka.
 
Sv: Yyyyyl

Jag har också haft hund i bilen.
Funkade också jättebra.
När det var varmt satte jag bilen i skugga (tänk bara på att solen flyttar på sig) och hade bakluckan öppen (hänglås på buren, så ingen kunde roa sig med att öppna)
 
Sv: Yyyyyl

Jag hade min hund med mig i bilen i ett par års tid när jag jobbade och inte fick ta in henne p g a allergi bland personalen. Gick jättebra. Gick ut med henne och hon trivdes kanonbra. Försökte jag lämna henne hemma var hon hur olycklig som helst och bet sönder allt och grät.

Hon tillhör de som har tjock päls så jag behövde aldrig vara rädd för kyla. Sol löste jag med att parkera i skuggan och kolla noga när solen flyttade på sig. Sedan köpte jag en låsbar hundbur (tung) så jag kunde öppna baktill. Hade givetvis noga uppsikt genom fönstret ofta.

Jag tror säkert det kan funka.

Jag har också haft hund i bilen.
Funkade också jättebra.
När det var varmt satte jag bilen i skugga (tänk bara på att solen flyttar på sig) och hade bakluckan öppen (hänglås på buren, så ingen kunde roa sig med att öppna)

Det låter bra! :D

Då ska jag prova att ha med honom.
Han får ju chansen till många promenader.
Dock behöver jag äta en av rasterna men det kan jag nog slänga i mig när jag är hos honom.
 
Sv: Yyyyyl

Ett litet tillägg. Öppnar du luckan och litar på att hunden får luft och svalka den vägen så var noga att kolla ibland så ingen stänger bakluckan. Det hände mig en gång. Som tur var var jag bara inne och handlade och var snart tillbaka. Det skulle ju vara fruktansvärt om hunden dog av hettan som MYCKET snabbt uppstår i bilen även vid inte så stark sol och så höga temperaturer.
 
Sv: Yyyyyl

Ett litet tillägg. Öppnar du luckan och litar på att hunden får luft och svalka den vägen så var noga att kolla ibland så ingen stänger bakluckan. Det hände mig en gång. Som tur var var jag bara inne och handlade och var snart tillbaka. Det skulle ju vara fruktansvärt om hunden dog av hettan som MYCKET snabbt uppstår i bilen även vid inte så stark sol och så höga temperaturer.

Usch ja :crazy:


Jag har dock ingen bur så kommer inte köra på den varianten.
 
Sv: Yyyyyl

En fråga till...

Kan man ha 2 hundar med sig i bilen?

Blir de inte väldigt uttråkade? :D
Som tidigare skrivet kommer de ju ut var 2e timma en sväng..
 
Sv: Yyyyyl

Ja, varför inte? Två hundar som känner varandra har dessutom ett visst sällskap av varandra. Om du funderar på att ha hund mycket i bilen rekommenderas bur, inte minst för varma dagar(sommartid är det helt omöjölligt attt ha hund i ständ bil). Dessutom är det en rejäl olycksrisk att åka runt med en stor hund lös bak i bilen, om man t ex krockar o hunden flyger fram...

En bra bilbur är dyr, men inte jättedyr. Vi måttbeställde vår, då vi dels har en cocker o en springer o ville ha olika stora "fack" till dem, o dels har vi en lite ovanligare bilmodell (subaru forester). Den kostade 4700 kr, samt frakt på 800kr. Om man har en vanligare bilmodell finns det gott om begagnade bilburar på t ex Blocket.

Mina hundar är med mig och sitter i bilen sisådär en, två gånger i veckan. De kommer ut minst tre gånger under dagen, och det funkar bra. Den stora fixar visserligen att vara själv, men när jag nu ändå släpar med den lilla så kan han lika gärna hänga med han oxå. Trodde han skulle tycka det var trångt i buren, men han liggfer så nöjt och sover där; mycket mer nöjd än när han tidigare var i hela bagageutrymmet.

LYCKA TILL!
 
Senast ändrad:
Sv: Yyyyyl

Vad är det för en vovve du skaffat dig?
Har du inte kvar Xerox?
Är det Diva du hämtat hem igen?
*nyfiken* ;)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva av mig och dethär är INTE kritik mot nån så ingen be höver tro det. Men jag mår så fucking jävla dåligt och jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 716
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
690
  • Artikel
Dagbok Nej. Var på besök på arbetsförmedlingen och fick givetvis en massa kritik för allt möjligt. Arbetsförmedlaren tyckte att jag borde...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: alazzi
·
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 772
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp