Bukefalos 28 år!

Zack's första dopp i havet efter operationen.

Ickiz

Trådstartare
Idag var det första gången som Zack fick bada i havet igen efter sin steloperation i vänster framben. Han slet av alla ligamenten i frambenet i våras och har därför fått operera in en lång metallskena i benet.


Så eftersom han nu har fått gå hela sommaren i gips och bandage utan att få bada en endaste gång så tyckte vi att det var dags att han skulle få ta sig ett dopp, och herregud vilken lycka det var! Bara att få springa fritt på stranden var ren lycka för honom!

Jag är medveten om att han är lite överviktig, men det är något som vi får börja jobba med nu då han inte har fått gå längre än 5-10 minuters promenader åt gången sedan i våras.

IMG_2257.jpg

IMG_2251.jpg

IMG_2278.jpg

IMG_2302.jpg

IMG_2345-1.jpg
 
Sv: Zack's första dopp i havet efter operationen.

Ja nu är han jätteglad över att få kunna röra på sig igen men i sommras så var det inte lika roligt..

Bild092.jpg


Dessutom så fastnade han med andra tassen i gallret på Blå Stjärnan och slet av en klo, så han kunde inte gå på andra tassen heller ett tag.. Maximal otur!

DSC00599.jpg
 
Sv: Zack's första dopp i havet efter operationen.

Det var bilder på en lycklig hund. Härliga bilder :) Skönt att din hund mår bättre
 
Sv: Zack's första dopp i havet efter operationen.

Härliga bilder på en jätteglad hund :love: :D Han ser så lycklig ut :D

Lilla plutten då, han såg verkligen deprimerad ut :(
 
Sv: Zack's första dopp i havet efter operationen.

Ja han var superdeppig ett tag, fick endast gå ut igenom dörren och göra det han behövde och sedan in igen..:(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 005
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 355
Senast: Cocos
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 477
Senast: Pancakes
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 543
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp