Bukefalos 28 år!

Zaldi Lusitanus - godkänd för tävling?

spinner

Trådstartare
Hej

Tänkte kolla med er om någon vet ifall Zaldi Lusitanus är godkänd för dressyrtävling? Den skiljer sig ju inte så mycket från en engelsk sadel.

Har nämligen fått ett bra pris på en sådan och den ligger super på hästen som också verkar gilla den enormt mycket. Men Jag vill ju tävla i framtiden och har inte råd att ha en dressyrsadel bara för tävling och en för träning.

Någon som vet?:bow:
 
Sv: Zaldi Lusitanus - godkänd för tävling?

Hade en sådan tidigare, och funderade också på det. Om jag minns rätt så står det i TR dressyr att sadeln ska vara av engelsk typ. Så ska man vara strikt så är den nog inte godkänd även om skillnaden bara är att det är fyrkantigt skurna kåpor och lite metallutsmyckning. I WE är den godkänd däremot, där ska man ha sadel av europeisk typ, om de inte har ändrat formuleringen sedan jag läste senast.
 
Sv: Zaldi Lusitanus - godkänd för tävling?

Att döma av de resultat jag fick upp på en snabb bildsökning, är Lusitanus inte godkänd för dressyrtävling. Enligt TR ska sadeln vara av engelsk typ, och denna ser ut som en hybrid mellan engelsk och skolsadel.
 
Sv: Zaldi Lusitanus - godkänd för tävling?

aj då, som jag misstänkte. Ja den ser ju verkligen ut som en hybrid. Nej då får jag nog släppa den och se mig om efter annat. Supertack för era svar!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 083
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 844
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp