Bukefalos 28 år!

Zaldi Star -erfarenheter?

meadow

Trådstartare
Funderar på att köpa en Zaldi Star.
Har hört att de är små i sätetstorleken. har nu en Crown 16, 5 " som är lite liten samt en HDR 17" som passar mig ganska bra. ska man då gå upp till 17;5" i zaldin. finns knappt några rena 17" på beg marknaden och 16,5" verkar litet.
Kan 17,5 " gå till även stora D-ponnies?
vad har ni annrs för erfarenheter av Zaldi Star?
 
Sv: Zaldi Star -erfarenheter?

Nu gällde frågan Zaldi Star.
Skiljer ganska mycket mellan en beg Crown flatback och en Zaldi star. Men hade jag hittat en beg Crown för under 5000 kr så hade jag inte tvekat
 
Sv: Zaldi Star -erfarenheter?

Jag hittade en lite äldre för 2500 kr så nog finns det!

Zaldi brukar kunna vara ojämna så jag skulle titta två gånger på en sån innan jag köpte den.
 
Sv: Zaldi Star -erfarenheter?

Min äldre kostade 3000 kr. men jag måste ha tag i en sadel snabbt och just nu finns det inga ute på annons som är billiga.

Någon som vill hjälpa mig nu och svara på frågorna angående Zaldi Star
 
Sv: Zaldi Star -erfarenheter?

Jag tycker inte dom är små i storlekarna..jag är en 34/36 i byxor. Så jag tycker det är svårt att svara på, sjäv föredrar jag väl mer 17" har även suttit i en 16.5" i Zaldi star och det var inte heller några problem...och hon som hade den sadeln var större om baken än mig
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
475
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 417
Senast: Calmiche
·
Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
2 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp