Bukefalos 28 år!

Sv: Zaldi

stämmer. jag har 31 på min zaldi royal och den var hyfsad. Men sen började den glida på hästen. Synd, för hisklit skön var den! :love:
 
Sv: Zaldi

Borde funka då, min häst har väl normalhög manke. Hittade en begagnad idag som jag blev riktigt sugen på... Är ju bara att prova och hoppas på det bästa :)

Tack för hjälpen!
 
Sv: Zaldi

Kalusha skrev:
Borde funka då, min häst har väl normalhög manke. Hittade en begagnad idag som jag blev riktigt sugen på... Är ju bara att prova och hoppas på det bästa :)

Tack för hjälpen!
Vad hittade du för en sort ?

lillhästen i stav hade många begagnade zaldi
de skickar på postorder.
 
Sv: Zaldi

En Atlanta, 17,5" bomvidd 30 (dressyr). Tycker nog att den ligger rätt bra men måste få "godkänt" av min instruktör -hon är en fena på sadlar. Enda kruxet var om man känner mellan manke och sadel när man sitter i - det är en "övergång" i stoppningen som blir en slags skarv. Ligger inte emot men är ganska nära... Konstig beskrivning kanske men jag är lite osäker på om det kan bli ett problem. :confused:

Var egentligen mer ute efter Classic:en, får sova på saken. Har en kompis i Portugal och där kan man få en ny för betydligt billigare pengar än hemma men då måste jag verkligen veta exakt vad jag vill ha!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Zaldi

En Atlanta, 17,5" bomvidd 30 (dressyr). Tycker nog att den ligger rätt bra men måste få "godkänt" av min instruktör -hon är en fena på sadlar. Enda kruxet var om man känner mellan manke och sadel när man sitter i - det är en "övergång" i stoppningen som blir en slags skarv. Ligger inte emot men är ganska nära... Konstig beskrivning kanske men jag är lite osäker på om det kan bli ett problem. :confused:

Var egentligen mer ute efter Classic:en, får sova på saken. Har en kompis i Portugal och där kan man få en ny för betydligt billigare pengar än hemma men då måste jag verkligen veta exakt vad jag vill ha!

Vi håller på att låna hem sadlar till min pojke. Han är 175cm i mankhöjd, tydlig manke och späd i typen. Han är 6 år och vi håller på att muskla honom men det går långsamt. Vi har lånat hem KenTaur med bomvidd 2 vilket varit bra, fast tyvärr känns det som den trycker på sidorna liksom. Inte på manken, där ligger den lagom högt över men den ligger emot nästan på skuldran om ni förstår hur jag menar. Även så kan den trycka nästan där du beskriver att det finns en "stoppningsplutt" som står ut lite. Jag har reagerat och trott att det är fabrikatsfel men det är många sadlar som har dessa. Jag förstår inte varför det finns, iof. borde det inte gå emot om sadeln ligger i rätt läge. Men jag gillar inte att den finns där, det känns ändå som sadeln ligger emot. Bomvidd 1 känns ju bara helt otroligt om det ska vara, det känns hur smalt som hellst, speciellt om vi ska muskla honom. En mattespadd gjorde susen men den var ändå inte 100&:ig.

Vi söker en sadel med smal bom men ändå rörlighetsfrihet vid skuldran så hästen inte blir blockerad eller att den trycker..

Vad tror ni om för sadel och märke? Vi såg en Zaldi, bomvidd 30 på annons..
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 597
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Vi letar förlovningsring till pojkvännen men det går inte så bra. Han vill ha en sådan här men denna kommer från en sida som känns lite...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 163
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp