Bukefalos 28 år!

Sv: Zaldi

Ligger den guld och du tycker om den är det ju klart du ska ha den.
Fast aktadig för måndagsex :crazy:
 
Sv: Zaldi

Nej, det tycker jag inte. Åtminstone inte när jag jämför mina Zaldi med min förra resp. min nuvarande Stübben. Då känns Zaldin på 17,5" rymligare än Stübben på 17". Detsamma gäller övriga sadlar i 17" av allround- eller hopptyp som jag har haft eller provridit (t ex Kieffer, Passier, Euroriding och Albion) med undantag för min förra hästs flitigt använda och medfarna Hubertus Flexline. Men jag har inte mätt sadlarna med måttband så om man gör det kanske resultatet blir annorlunda.
 
Sv: Zaldi

Nu vet inte jag vilken modell du har, men Star är rymligare än Royal. Royal i 17½ är endast 44 från mitten av knappen medan Stubben är 43 i 17" med ett djup i sitsen. Royal har ett ganska tjockt stoppat säte, så man har inte 44cm att sitta på utan lite mindre. Royal har dessutom ett mindre djup där man måste ha en ganska liten rumpa för att få plats ordentligt.
 
Sv: Zaldi

Jag har en Royal (nr 2) och jag envisas med att den känns rymligare än de andra sadlarna jag nämnde. Star har jag inte provat. Min rumpa är "normalstor" i förhållande till vikten och jag kommer ned i sadeln utan problem. Så väl man nu kan komma ned i en allroundsadel... Det är väl med sadlars passform för folk ungefär som med kläder - det som passar den ena passar nödvändigtvis inte den andra.
 
Sv: Zaldi

Köpte en zaldi star 05. Tyvärr var den snedsydd!
Helt ok sadel annars.
Lite smal mellan bossorna. Hade bomvidd 33 som jag inte tyckte var speciellt vid.

Köpte en Jacson Santa cruz celine i stället och den är jag mer nöjd med.
Nästan halva priset dessutom ;)
 
Sv: Zaldi

Jag har haft en Zaldi Atlanta åt min finnhäst i 2 år, köpte den när han var 4 år, den är 32". Tyckte då när vi provade diverse märken att sadeln hade större vidd framtill än andra, min häst är bred som en arbetshäst. Sadeln är superskön att sitta i :love: men tyvärr så har han nu växt ur den och jag har med ljus och lykta sökt en bredare sadel. (Det är inte det lättaste med sadlar till stora kallblod. Har just nu en Wintec Isabell Cair med bredaste järnet men...) Fast sen läste jag nånstans att Atlantan nu finns ända till tumstorlek 34", stämmer månne det?? I så fall kanske det skulle vara nåt för min välväxta häst :cool:

Jag är lång och en del sadlar är inte gjorda för oss över 175 cm känns det som :crazy: , men i Atlantan så har både min rumpa och mina ben rymts bra!!
 
Sv: Zaldi

Jo, de går att beställa i 33 och 34 bom.

Jag känner igen problemet... Jag tycker att Zaldi är jättesmå och det enda märket där man får plats med både ben och rumpa är Stubben tycker jag.
 
Sv: Zaldi

Jag har en Zaldi royal super alrond mot hopp
Den är super super
17 32, Nu har min ändrat sig i kroppsform efter fölisen. Hon har blivit tjockare. Har haft en padd under. Får se om hon krymper i den igen.
 
Sv: Zaldi

Hur funkar Zaldi med höga mankar? Någon som vet?
Provred under en kurs men hästen hade låg manke och kort, ganska bred rygg. Ligger den även bra på bred, lång rygg med hög manke :confused:
 
Sv: Zaldi

Kalusha skrev:
Hur funkar Zaldi med höga mankar? Någon som vet?
Provred under en kurs men hästen hade låg manke och kort, ganska bred rygg. Ligger den även bra på bred, lång rygg med hög manke :confused:
Min dam har mycket hög manke.
Zaldin är suverän
 
Sv: Zaldi

Ligger sadeln framvalv över manken? Eller ligger sadeln bakom manken (eller vid mankens bakre del) var den ska ligga? Isf hur hög är manken var framvalvet är? Och kan det vara så att din häst har lite svängd rygg?
Vilken modell har dui?
 
Sv: Zaldi

Jag har zaldi royal super alrond mot hopp 17 32 svart
Den ligger över bakre delen av manken. På normal plats.
man kan lägga de över hela manken. Men då ligger den fel. Hon har normal rygg något lång.
Just nu är hon o musklad så då är hon svankig. men i slutet på dräktigheten passade sadeln inte.

har inte provat den nu . Fölet bara 21/2 mån
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 597
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Vi letar förlovningsring till pojkvännen men det går inte så bra. Han vill ha en sådan här men denna kommer från en sida som känns lite...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 163
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp