Bukefalos 28 år!

Zangersheide

Sv: Zangersheide

Ja, eller ens en liten startlista !!!!

Finns ju bara en lista på deltagande hästar.
 
Sv: Zangersheide

Tittar man på resultaten hingstmässigt så har Fetcher N 12 fel, Corlensky G 4 och Krake Ask 4 fel bland 5-åringarna. Diabeu startar senare. Coulthard felfri.

Liberace felfri bland 7-åringarna! Heartbeat och Quintender startar senare.
 
Sv: Zangersheide

Ja, det ser ut at vara hon och Bastian Freese som rider Schockemöhles hingstar, samma som i Bundeschamp. :)
 
Sv: Zangersheide

Jag såg Liberace på bruks när han godkändes och då kändes han lite valpig men med massor av kapacitet. En sån som börjar hoppa om hindrena är högre. Det är jättekul att han går så bra nu.
 
Sv: Zangersheide

Ja, jag har sett honom på tävling flera gånger varje år (rider oftast i samma distrikt) och han har varit ganska valpig men nu kommit till sin rätt! Kul att han går bra!
 
Sv: Zangersheide

Tittar man på resultaten hingstmässigt så har Fetcher N 12 fel, Corlensky G 4 och Krake Ask 4 fel bland 5-åringarna. Diabeu startar senare. Coulthard felfri.

Liberace felfri bland 7-åringarna! Heartbeat och Quintender startar senare.

Lite OT, men har de döpt den stackars hingsten till Krake?:crazy:
 
Sv: Zangersheide

Jag har nagot vagt minne av att krake är nagon sorts sjöodjur. Sa det har inte samma betydelse som pa svenska. Men pa svenska blir det onekligen märkligt.

"Vad skulle ni rekommendera för hingst till mitt fina sto?"
"Ja, vi har en krake som kanske kan passa?"
 
Sv: Zangersheide

Såg just att en yngre halvbror till stoet jag fick ett föl efter skulle starta! Alexander med Tobias Grönlund!
 
Sv: Zangersheide

Och Niveau finns inte med alls vad jag kan hitta.

Hittade följande på Niveaus hemsida

2008-09-18: Niveau är tyvärr struken från unghäst-VM.
Niveau fick feber imorse och är stel, prover är tagna och han kommer att undersökas igen.

Så med tanke på att det är dagens datum så antar jag att han är på zangerzeide kul att åka hela vägen och sedan stå med sjuk häst.
 
Sv: Zangersheide

Lite OT, men här har de väl ända tagit i lite väl med ladan?:crazy:
krake4.jpg
 
Sv: Zangersheide

Dubbelt felfri är den fina Camargue e Cassini ll-Cantus.Bland 6-åringarna är Carlos H dubbelnolla igår.Carlos H är systerson till Classic H så där finns det nog mycket kapacitet:)
 

Liknande trådar

Avel Kanske redan finns en tråd men sökte och hittade inte. Funderar redan på hingstval inför 2023. Har nästan en färdig lista men är det...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
35 485
Senast: machafuko
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 183
Senast: movi
·
  • Låst
IT & mobiler För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
14 313
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag har aldrig lyckats hitta någon fin stjärna till granen. Jag har en som duger, men har aldrig hittat DEN liksom. Allting är liksom...
Svar
7
· Visningar
366
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp