Bukefalos 28 år!

Zanta Cruz

Sv: Zanta Cruz

Har haft min i mer än 3 år nu och jag har INTE dom problemen. Har iofs mjuka stigläder (prestiges) och så smörjde jag den varje dag första halvåret. 1 burk fett på 6 månader sa min sadelmakare.

Den e sliten nu men inga sådana märken som du pratar om..

/Penny lane

Ps.. Den är oxå brun.. höll på o glömma de.. o de e en Jean Luc en av de första som släpptes på marknaden..
 
Sv: Zanta Cruz

I verkligheten är den ännu mer orange.
Inte alls samma bruna som Jean Luc.

Köp en svart igen tycker jag.
Tyckte också att den såg aningen plastig ut i början men efter mkt smörj och ridning blir den bara finare tycker jag.

Kan ju hända att den bruna blir mörkare med tiden!
Trevlig sadel annars o framför allt prisvärd!
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 970
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
5
· Visningar
566
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 331
Senast: Thera
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 683
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp