Bukefalos 28 år!

Vet inte riktigt vad du folkomröstade om hösten -95. För vi gick med den förste januari 1995. Jag vet för det fick förödande konsekvenser för en del av mina arbetskamrater som blev uppsagda. Men det är det ju inget att bråka om här.
 
Vad heter avkomman? Född vilket år? Vad är mamman för någon, stam etc?
 
Vet inte riktigt Det var ett sto i alla fall.Skäck mer än så vet jag inte kommer inte i håg :o :confused:

Försökte leta efter resultat från tidigare år men hittade inte på henne.
 
Folkomröstningen var 13 november 1994 och inträdet bör ha gjorts 1 januari 1995. Förmodligen tänker du på första valet till EU-parlamentet som hölls i september 1995.

Info med datum finns t.ex. på

http://sv.wikipedia.org/wiki/1994

Anneli
 
Det jag menar är att har en hingst i ett godkänd avelsförbund fullgjort sitt bruksprov och blivit godkänd, ska man inte kunna hindra hingsten att verka i ett annat EU land, men gör hingsten bruksprov i Sverige och inte blir godkänd kan man i de svenska raserna hindra hingsten från att bli godkänd.
'T.ex om man betäcker ett sto i tyskland importerar avkomma eller tar hit stoet och fölet föds som moderlivsimport, då blir avkomman godkänd här=gröna papper
Men om du Importerar hingsten och betäcker här blir avkomman ej godkänd om inte hingsten gör ett nytt bruksprov i Sverige!
Det är detta som strider mot handelslagen i EU, man kan inte hindra en hingst avkomma att bli godkänd i Sverige även om inte hingsten har gjort bruksprov i Sverige, det ska räcka med det bruksprov man har från sitt hemland om detta är en godkänd avelsförening för sin ras.

Vi gick med i Handelsunionen EU 1984 och detta lyder under Handelshinder vilket är förbjudet enligt EU sedan 15 år tillbaka. Vi gick med som fullgoda medlemmar -95 tror jag.
 
Sv: zeb.

Hej!
Jag väntar på att min D-ponny ska föla nu i dagarna, hon är betäckt med Zeb. Och jag tycker inte att det är så fel att korsa olika hästraser, bara man vet vilka egenskaper hästarna har så att fölet blir propotionerligt. Alla bryr ju sig inte om att ha renrasiga tävlingshästar, det finns många som bara vill ha en vän att rida på:smirk:
Sen har jag ett sto efter Little Q som jag valde att betäcka med Cagancho, där hoppas jag ju på att det blir en avkomma som kan hävda sig på tävlingsbanorna.
Lycka till med betäckningen!
 
Sv: zeb.

Jag hoppas att du sett att tråden är flera år gammal och att reglerna numera är ändrade?
 
Sv: zeb.

Hejsan !

Jag har ägt en Zeb avkomma och han hade JÄTTE mycket i skallen sin.
Han visade tydligt och klart vilka han tyckte om och inte tyckte om.
Rena tänkaren.
Jag var tvungen att sälja honom pga att vi gick inte ihop.
Men jag hittade en JÄTTE trevlig och rar tjej som han bara ÄLSKAR.
Tänk dom är som handen i handsken = passar varandra super duper.
Hon som äger honom nu säger att han även nu är en liten Emil :angel:
Han dänger av dom han inte tycker om och som sagt var gör allt för henne *L*
Hans mamma var 162 cm och han är nu 5 år och en ståtlig kille på ca 168-170 cm. :o

Lycka till i fall ni ev skall bet med Zeb.
 
Sv: zeb.

Tråden är mer än två och ett halvt år gammal!

Trådskaparen har redan betäckt och fått föl.
 
Sv: zeb.

brukar inte avkommer efter Zeb bli ganska knepiga?

Inte den jag har fött upp iallafall.
Som hingst var han iofs väldigt jobbig, men efter kastrering så ändrade han sig totalt.
Numera är han den coolaste hästen du kan tänka dig! :)
Lugn, snäll, inte rädd för något, är med på allt och älskar uppmärksamhet!
 
Sv: zeb.

Min zeb-bebis är inte knepig, han har lite humör men inget som är jobbigt. Fast jag tog ur han ganska mycket när han var liten.......
 
Sv: zeb.

Jag vet vem du är. :angel:

Med tanke på tråden så skulle det bara vara intressant att se hur avkomman blev. Är det något konstigt med det eller?
 
Sv: zeb.

Hej shady!
Kul att du vet vem jag är! Jag vet vem du är.
Jo man har rätt att få se om man vill !
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Ketrawzc
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 084
Avel Hej! Fick i måndags ett fint stoföl efter en förstföderska. Tidsmässigt var hon färdig (332 dygn) men hon är liten, ca 98 cm, och har...
Svar
1
· Visningar
814
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 222
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp