Zebrafinkar - färger?

gul_zebra

Trådstartare
Har köpt mig ett par zebrafinkar idag :bump: Tänkte höra om nån här har koll på färger?
Att den ena är svartkindad ser jag, men i övrigt har jag ingen som helst aning. Den svartkindade saknar zebraränder och det där bruna med vita prickar på sidan. Pied kanske? Men han är ju gråmelerad där det bruna brukar vara, hur blir det då?
Och så den ljusa... Funderade på om hon är silver men det stämmer inte överrens med bilderna på efinch.com. Jag har absolut ingen aning om vad hon kan vara :confused:

Bilder
 
Sv: Zebrafinkar - färger?

Never mind - mailade han som har efinch.com och fick till svar att den svartkindade (som visst var en hon och inte en han :D) är en black cheek lightback och ljushuvudet är en helt vanlig grå hona som råkat få kindfläckar :)
 
Sv: Zebrafinkar - färger?

Japp det stämmer - Hade också en sådan hona. Var också tveksam angående könet tills de började lägga ägg och fick en kull.

//Linda
 

Liknande trådar

Avel Tittade igenom lite gamla fotomappar på datorn och ramlade över några bilder på en fd. favoritponny som stod på min ridskola tidigare...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: palle
·
Hemmet Har total idétorka när det gäller en skänk i vårt vardagsrum. Vet inte alls vad jag vill ha på den så in med alla tips ni bara kan...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: TantAgda
·
Hästmänniskan Hejsan, jag hoppas att jag kan få låna era ögon och kunskaper en liten stund. Stoet på bilden (ej skimmeln) är en ponny jag haft...
2
Svar
30
· Visningar
4 031
Senast: Lena_B
·
Hemmet Vårt vardagsrum har bruna tapeter och vi har svårt att hitta textiler som passar. Själva tapeterna är medaljongtapeter med lite mörkare...
Svar
14
· Visningar
2 259
Senast: crolin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp