M

Mindra

Har just varit och kollat på en häst efter Zeppelin, är väldigt sugen på henne. Otroligt trevlig häst som var välriden i dressyren och hoppade riktigt trevligt. Ägaren verkar toppen och det känns ju lite extra bra när man märker att ägaren verkligen vill det bästa. Har ingen jättestor erfarenhet av Zeppelin avkommor, ngn som har bra koll? Kanske ngn som har bild på zeppelins bebisar? Är lite sugen på föl från mitt andra sto och vill att den här ska vara min tävlingskompis när den andra får föl. Så.. tacksam för svar om zeppelin :bow:
 
Sv: Zeppelin

jag har träffat två Zeppelin avkommor varav den ena jag egentligen skulle köpt. Den ena Zeppelin-Alpenfurst var runt 167 fux med stjärn precis inriden, ganska tråkig häst men snäll. Den andra Zeppelin-Bonaparte var runt 175 fux också precis inriden fem år kunde inte gå i form,ganska obalanserad. Snäll men hade mycket egen vilja, skulle köpt den hästen då men blev inte så då han inte gick att lasta, nåt av det värsta jag vart med om:crazy:
den gick inte ens att lasta efter den fått lugnande men givetvis berodde mycket på ägarna också
 
Sv: Zeppelin

Har två hästar efter zeppelin, f 95 och 99. Helt underbara båda två.

Hon som är f 95 utbildad ca La dressyr och går utan problem 140 hopp men eftersom jag numera inte tävlar så mkt så är hon bara startad 120. Hon är modig och vill vara med på allt. Litar på henne till 100%. Kan dock bli het vid hoppning. (Modern är fullblod)

Häst nr två är även den utbildad La dressyr och klarar väl banor på ca 130 utan problem (jag är väldigt nitisk med HUR hästen tar sig över.. dvs höjer inte förrens det ser och känns helt balanserat och stabilt på höjden) Även denna häst mkt snäll i hantering, ridning osv. Blir väldigt pigg vid hoppning men lyssnar bra.

Har även träffat andra zeppelin avkommor som varit mkt trevliga. Så vi kan väl sammanfatta det hela som att jag är lite av ett fan av zeppelin :love: :rofl:
 
Sv: Zeppelin

jag har träffat två Zeppelin avkommor varav den ena jag egentligen skulle köpt. Den ena Zeppelin-Alpenfurst var runt 167 fux med stjärn precis inriden, ganska tråkig häst men snäll. Den andra Zeppelin-Bonaparte var runt 175 fux också precis inriden fem år kunde inte gå i form,ganska obalanserad. Snäll men hade mycket egen vilja, skulle köpt den hästen då men blev inte så då han inte gick att lasta, nåt av det värsta jag vart med om:crazy:
den gick inte ens att lasta efter den fått lugnande men givetvis berodde mycket på ägarna också

Känner till dessa båda,tror inte de var inridna v 5 årsålder...endast löshoppade.märklig hantering måste jag nog säga.

/barb
 
Sv: Zeppelin

Har just varit och kollat på en häst efter Zeppelin, är väldigt sugen på henne. Otroligt trevlig häst som var välriden i dressyren och hoppade riktigt trevligt. Ägaren verkar toppen och det känns ju lite extra bra när man märker att ägaren verkligen vill det bästa. Har ingen jättestor erfarenhet av Zeppelin avkommor, ngn som har bra koll? Kanske ngn som har bild på zeppelins bebisar? Är lite sugen på föl från mitt andra sto och vill att den här ska vara min tävlingskompis när den andra får föl. Så.. tacksam för svar om zeppelin :bow:

Vad är det för stam i övrigt?

/barb
 
Sv: Zeppelin

Stod i samma stall som en, snygg och välriden, kunde hoppa, tyvärr inte så hållbar
 
Sv: Zeppelin

Jag har förr ett bra tag sen ridit Zeppelin själv, samt sett många avkommor till honom.

Här har vi en hingst som jag tycker använts på tok för lite! Hur många andra hingstar ligger på en 20% av avkommorna som deltagare i Breeders och Skandinavian open i Falsterbo?

Dessutom är han en prestationshingst i allra högsta grad. Han har gått de högsta klasserna och hållt för det! Något som borgar för både prestation och hållbarhet.

Det jag kan fundera på vad gäller hans avkommor är att många har vuxit sent och att han lämnat lite olika modeller. Han är inte direkt en stämpelhingst, utan hans avkommor varierar ganska mycket i typ och modell. (Givetvis beroende av mödernet!)

Men han lämnar helt klart bra sporthästar med mycket bra temperament!
 
Sv: Zeppelin

Känner till dessa båda,tror inte de var inridna v 5 årsålder...endast löshoppade.märklig hantering måste jag nog säga.

/barb

jo dem var inridna jag provred som sagt. Men inte bra inridna alltså dem hade inte fått lära sig att gå i form. Tror inte han fått sålt dem än men jag kan ha fel, såg dem iaf på annons ett år senare, fast nu är det ju flera år sen.
 
Sv: Zeppelin

I övrigt är det amerikansk fullblods stam, som jag inte är speciellt insatt i. Stoet som är mamman är jättefin import från usa, fullblod som bara tävlat lättare klasser upp till 120 men hon gick galopp i usa så det är inte så illa "pinkat" ändå ;) Hästen är väl avlad mest för fälttävlan så det är lite min plan.
 
Sv: Zeppelin

Vad kul att få höra från ngn som träffat honom och säger att han är trevlig. Har hört på omvägar att dem som red honom var mkt nöjda. Har inte tänkt så mycket på denna hingst innan så all information välkommnas varmt.
 
Sv: Zeppelin

Jag provred en 3-åring e Zeppelin (Zeppelin själv stod i stallet också, och han var pigg trots sin ålder) för 1,5 år sen. Det var den trevligaste och coolaste 3-åring jag någonsin träffat.
Skulle helt klart köpt honom om det inte var för att jag tyckte att han var i minsta laget. Otrolig ridbarhet med tanke på sin korta utbildningstid hade den hästen.
 
Sv: Zeppelin

Ska åka och provrida i eftermiddag igen. Känns det bra idag också så vill jag köpa :bump: . Givetvis efter vet bes. Nu får ni hålla tummarna för att den är lika trevlig idag.
 
Sv: Zeppelin

En kompis till mig har en valack efter Zeppelin-Limelight tror jag att det var..

kanontrevlig häst med mkt bra temperament. Utbildad L:A-msv dressyr ovh tävlad upp till 1.20 i hopp en gång i tiden. Superfin häst med en bra exteriör.

Lycka till med provridandet!
 
Sv: Zeppelin

Nu har jag köpt hästen !! ska bara betala också hehe.. :banana: så nu finns snart en "zeppelin tjej" i stallet
 
Sv: Zeppelin

Hon är född 95 :) har haft nog med unghästar och funderar ju på föl innom en ganska snar framtid på min andra häst. Så de kändes alldeles lagom.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 828
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 462
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 295
Senast: WBanna
·
Ridning Jag undrar om jag kan hjälpa min häst på ngt sätt. Det är så att varje gång hon träffar en ny häst så börjar hon direkt att brunsta (ny...
Svar
3
· Visningar
1 011
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp