Bukefalos 28 år!

Zilco syntets selar

Sv: Zilco syntets selar

Jag har faktiskt oxå tittat på dessa, men jag har ingen erfarenhet av syntetselar. Jag tyckte dom (iaf den kraftigaste) såg ganska bra ut (svårt att säga bara utifrån en bild) men min magkänsla säger ändå att jag borde satsa på en i läder... Men det hade vart väldigt roligt att höra om någon hade erfarenhet från dessa selar, så kanske jag ändrar mig! :)
 
Sv: Zilco syntets selar

Nu har jag beställt en sådan!
Säljaren tyckte att det räkte med den som heter Tedex, när hon hörde att jag inte tänker tävla, utan "bara" ska köra på små grusvägar.
Den är beställd, tar ca 3 veckor innan jag får den, men inte betald, så om ni nu har något negativt att säga fram med det lite snabbt så jag har chance att avbeställa...
Har liksom inte råd med fel köp....
 
Sv: Zilco syntets selar

Tjingeling kan svara...
Kör med Zilcosele, vet inte om det är samma som du beställt.
Har köpt min sele och rockard hos Zolitzas.
Trivs bra med båda.
selen lätt att sköta och vettigt pris.
Vi använder det till körning till familjebruk alltså inte till tävling.
hälsn snuffsie
 
Sv: Zilco syntets selar

Vad skönt att höra att du är nöjd med selen!
Jag har beställt min från Drive Out.
Det är en Tedex Cob kostar 4.400:- med frakten
Har inte fått den ännu, men den lär väl komma om någon vecka hoppas jag.
 
Sv: Zilco syntets selar

Du kommer märka smidigt bara att torka av...
Inget putsandes..
Gav 3600 för rockarden och 3800 för selen.
Hämtade själv så ingen frakt.
hälsn snuffsie
p.s använder även träns syntet från zilco när vi badar med hästarna fungerar ypperligt=inget träns som blir förstört av vatten
 
Sv: Zilco syntets selar

I dag kom selen!!!:banana:
Ser i mina ögon jättefin ut, snygg!
Mjuk och smidig, vägde inte så mycket heller.
Lättsköt ska den ju också vara och hyfsat pris!
Enligt uppgift ska den vara lika stark som en läder sele.

Undras vad haken är…något är det väl annars skulle ju alla köra med detta??

Då var det bara en vagn också...
 
Sv: Zilco syntets selar

Finishen kan aldrig bli så fin som på en lädersele. En lädersele åldras med värdighet. Men som hemmasele tror jag en syntet är alldeles perfekt, då man slipper putsa 2 timmar efter en regnig dag. skicka hit en bild!
 
Sv: Zilco syntets selar

Hej!
Vill inte skrämma dej, men har du tänkt på att en lädersele går sönder om hästen spirnger ut, fastnar eller en annan olycka inträffar... En syntetsele går oftast inte sönder, det gör istället hästen... Lättskött ja, men jag vågar inte använda det...
 
Sv: Zilco syntets selar

Textil-grimma-vid-transport metoden? :eek:

Funderat på deras debut ett tag och kanske beställa sådan "special" brösta till, men tror jag ska ta läder... Läder är nog det finnaste :D Vist textil ser säkert snyggt ut men LÄDER!!!:rofl:

Mvh
Eran Emma
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 157
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Zpunk
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 435
Senast: monster1
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 773
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp