Znozan oxå fått bebis

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Znozan oxå fått bebis

Du ska då vara värst ;)

Jättegrattis både till klimpen och den snabba förlossningen :love: :bow:

Tim & liten onamnad jämngammal bebis :)
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Tack! :bow: Det är faktiskt lite jobbigt att bara höra alla skräckhistorier... Nu kan jag inställa mina tankar på att det kommer gå lika lätt som för dig! :D

M.
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

GRATTIS!
Du lyckades slå mig med 5 min :banana:
Morsan trodde vi skojade när vi ringde och sa att allt var klart :D
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

GRATTIS!
1765.gif


Oj, vad snabbt det gick! Skönt at höra att det kan gå till på det viset också... :D
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Känner igen det där. För inte säga hur reaktionen var när jag talade om att jag åkte hem samma dag!!

Jag var tvungen att vänta 6 timmar för att barnläkaren skulle ge "ok" i rumpan.......
En polare "F*n det låter som du ligger i en solstol med en sangria i handen!!!!!!"
Och jag måste säga att det var lite så jag kände mig! Det var hur tråkigt som helst att vänta dom timmarna innan jag fick åka hem! Och GUUUUD vad skönt det var att komma hem, ligga i sin egen säng!

Till er som har lite/mycket rädsla inför förlossning:
Lyssna inte på alla skräckisar!!!! Jag har haft tre bra förlossningar. Mellan barnet var den som tog längst tid. Endast för att jag tog Epidural bedövning, värkarna la av. Men när krystvärkarna väl kom i gång tog det bara 20 minuter.
Mitt första barn började krystvärkarna i bilen på väg till BB. Hon var ute på 25 min. Sprack visserligen för att det gick fort. Men inte mycket.
Denna gång sprack jag inget alls!!!

Så nu vet ni det!! Jag ställer gärna upp som stöd om det är någon som söker det!!!!
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Tack så mycket!!!! :bow: Har i hela mitt liv velat ha barn men alltid varit rädd för förlossningen. När värkarna börjar ska jag fokusera på dina förlossningar, "det kommer gå lika lätt för mig". Men det är ju ca 22 veckor kvar så jag behöver inte tänka på det nu ;)

M.
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Tack Znozan! Jag tror att det kommer att gå bra och snabbare än första, men kanske inte på 10 minuter. Men jag ska göra mitt bästa för att bräcka dig, he, he!
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Då förstår jag vad det blev för fel när jag väntade vårt första barn!!! Jag jagade inte hästar, det var våra får som hade rymt. Det kanske inte gills för att få en snabb förlossning?

Några dagar senare föddes Julia med planerat snitt, en "liten" pluttig tjej på 5160 gram. Sedan dess har det blivit två snitt till, tvåan 4950 g, trean 9 dgr för tidigt ca 4 kg, trots att jag två veckor innan var ute o joggade med min kompis när hon red!!!Och var mkt aktiv hela graviditeten.

Jag vill absolut inte ha fler barn men om det blir någon mer så ska jag släppa ut pållarna o sedan jaga dem allt vad jag orkar :rofl: :rofl:

millus// bra mått på mitt bäcken, men inte på bebbarna
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Det är nu du ska skaffa dig possetiv "energi". Så hinner du i lugn och ro inställa dig mentalt på att det kommer att gå kalas bra!

Och som sagt, jag finns till hands om det skulle vara så!!!!!

:D Kramizar! :D
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Det är rätt inställning!!!! He he he!
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Tack! :bow: Det känns redan mindre nervöst inför förlossningen! :bow: :bow:

M.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 500
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
2 907
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 513
Senast: rubytoo
·
S
Övr. Barn Åh herregud vad mycket att smälta. Så mycket känslor som ryms i mig nu. Min syster var beräknad till den 20, på söndag. Både hennes och...
Svar
8
· Visningar
1 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp