Znozan oxå fått bebis

Status
Stängd för vidare inlägg.
Z

Znozan

Efter en extremt snabb förlossning (10 min), så är Ebba född.

Fick samtal på morgonen att mina monster rymt från hagen. Åker ut till stallet, när jag kommer hem sätter värkarna igång. Packar in barnen i bilen och åker till KS. Konstaterar att jag redan är 7 cm öppen, 30 min senare lagom tills gubben kommer tillbaka (lämnat barnen hos mormor) är jag 9 cm öppen. Barnmorskan tar hål på fosterhinnorna och vips 10 min senare kommer en liten bebis med JÄTTEkalufs.
Jösses vad bra jag mådde efteråt!!!!!! Oförskämt bra!

Kram och god fortsättning till er alla!!
Znozan :)
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Gratulerar! :D

Tänk om alla hade det lika lätt, då hade nog förlossningsrädslor inte funnits... :p
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Grattis, det är inte dumt att må så där oförskämt bra!!!!!!!!!!!11
Passa på och njut!!!
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

10 MINUTER? :eek: :eek: :eek:
Sån förlossning vill jag också ha om jag nångång skaffar barn - får väl börja med att skaffa rymningsbenägna hästar ;)
Grattis iallafall!
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Hmmmm får ordna det på något sätt. Har aldrig lagt in kort här förut, har ingen aning om hur man gör. Men det ska jag väl kunna lösa på något sätt!!!!

Vad det gäller mina monster så har dom under 2 veckors tid rymt 6 gånger. 2 svart monster säljes 1 kr hoven..... ;) Näää det skulle jag aldrig göra.
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Grattis till bebisen!!

En lärdom vi andra kan dra av det här är tydligen att den bästa "färdknäppen", alltså är att jaga hästar på rymmen!
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Eftersom min pålle aldrig rymmer, trots att hagkompisen gör det, så får jag väl komma på nåt annat sätt att få igång det när det är så dags...

Grattis!!! :bump: Skönt att höra att det kan gå så smidigt! Det gör att det känns lite bättre när man tänker på vad som hända ska om ca 5 månader... :crazy:

M.
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Grattis!!! Vad skönt att höra om en sådan bra förlossning!! Det piggar upp för oss som går och väntar!
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Önskar dig och Cillavan all lycka!!! Jag tror det kommer att gå kanonbra för er oxå! :)
Och jag "skryter" gärna om mina förlossningar! Just för att det finns så många skräckhistorier.

Min barnmorska tyckte jag skulle bli en "dola". Och det verkar ganska skoj och spännande, så varför inte!!!!
 
Sv: Znozan oxå fått bebis

Å en sådan förlossning skulle jag vilja ha! Då skulle jag inte ens tveka på att skaffa en tvåa!!!
Men får sluta ha ström på i hagen då några månder innan så de börjar rymma ! :banana:

Grattis för den delen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 504
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
2 907
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 513
Senast: rubytoo
·
S
Övr. Barn Åh herregud vad mycket att smälta. Så mycket känslor som ryms i mig nu. Min syster var beräknad till den 20, på söndag. Både hennes och...
Svar
8
· Visningar
1 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp