Zophobas...

gul_zebra

Trådstartare
Nån som vill ha lite fryst zophobas? Råttorna ville inte ha så de ligger i frysen nu... Nån frivillig som vill ta sig an de snuskiga sakerna? :crazy: :D
 
Sv: Zophobas...

pinky skrev:
Vad ÄR det för något då? :eek: :D


Nån slags äckliga larver :crazy:
Bild:
zophobas.jpg
 
Sv: Zophobas...

Hm... Kanske nåt för växande gerbilpojkar? :d

Men, nejtack, matte har lite svårt för den sortens mat... De kan få andra insekter som dyker upp istället! :D
 
Sv: Zophobas...

pinky skrev:
Hm... Kanske nåt för växande gerbilpojkar? :d

Men, nejtack, matte har lite svårt för den sortens mat... De kan få andra insekter som dyker upp istället! :D


Kanske det :D
Här går man och spenderar 139 spänn på råttgott och så vill de inte ha de :mad: Bara vanlig mat och kräckerstångarna som dög, larverna ville de inte veta av och efter att ha viftat runt lite med de framför nosen på de, då kunde de bitas ihjäl och bli liggande i spånet. Urk :crazy: Tur man har pincett iaf... Men stackars jag råkade NUDDA de där snuskiga sakerna... :eek: :crazy:

Tur att mina gillar malar iaf. Har fått mitt rum bombarderat av sånt tidvis så då springer de runt och jagar :D
 
Sv: Zophobas...

Mina första gerbiler levde nästan på tvestjärtar under somrarna. Vi hade överflöd hemma på gården, så det var bara att gå ut och lyfta på närmaste sten eller bräda. :d

Konstigt nog åt de dem inte levande, så man var tvungen att "halvdöda" dem först. :eek:
 
Sv: Zophobas...

pinky skrev:
Mina första gerbiler levde nästan på tvestjärtar under somrarna. Vi hade överflöd hemma på gården, så det var bara att gå ut och lyfta på närmaste sten eller bräda. :d

Konstigt nog åt de dem inte levande, så man var tvungen att "halvdöda" dem först. :eek:


Uh, tvestjärnar är ju livsfarliga :eek: Eller ja, jag är iaf livrädd för de :crazy:
Hmm, kanske ska man prova ge råttorna de där snusksakerna nu när de är döda... Eller inte :angel: :crazy:
 
Sv: Zophobas...

Kan du inte räcka fram dem med pincetten då?
Eller blir råttorna förolämpade då och tror att det är DEM du inte vill ta i? :p
 
Sv: Zophobas...

pinky skrev:
Kan du inte räcka fram dem med pincetten då?
Eller blir råttorna förolämpade då och tror att det är DEM du inte vill ta i? :p


Men de är ju vidriga bara att ta i :p Men jag får prova, ingen vill ju ha de :D :crazy:
 
Sv: Zophobas...

Nej, de är uppätna. När de väl var frysta och upptinade gick det bra att äta minsann *grouse* :crazy:
 
Sv: Zophobas...

O ja, minst sagt. Och jag som tänkte skaffa en som skulle få förpuppa sig och bli bagge så den kunde äta skiten från snäckorna, men avstod för skalbaggar är så vidriga... Vad fan, baggelarverna är ju fan så mycket vidrigare :eek: :crazy:
 
Sv: Zophobas...

Hade ni detdär i samma frys som vanlig mat? Fy fan vad vidrigt.. Skulle inte ens röra den maten som varit i samma kyl/frys som det där. Spyr. :crazy:
 

Liknande trådar

Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
629
Senast: Otherside
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 298
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
279
Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp