Diamonian

Trådstartare
Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan ihjäl med fuktiga kläder. Det har blivit lite bättre med ulllinne närmast kroppen men min sportbh (Newbody) kyler ordentligt. Jag vill ju liksom inte heller byta kläder mitt på dan som kanske hade varit klokast.

Har sett att det finns Sport-bh-ar i ull och undrar om nån prövat det? Ger de nått stöd? Nu har jag ju bara ett bröst så det får ju jättemycket utrymme ;) men vill inte att det ska hoppa omkring😅.

Eller har nått annat bra märke att rekommendera?
 
Jag har sportbhar med ull närmast huden, från casall. Det är en av deras vanliga modeller som finns i en version med ull närmast huden på framsidan. I ryggen är det samma nät som på den vanliga, så det är inget tyg som blir blött och kyler.

Har provat några modeller som är helt i ull(-mix) också, bland annat från smartwool. Tyckte dock inte att de gav det stöd jag vill ha från en sportbh.
 
Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan ihjäl med fuktiga kläder. Det har blivit lite bättre med ulllinne närmast kroppen men min sportbh (Newbody) kyler ordentligt. Jag vill ju liksom inte heller byta kläder mitt på dan som kanske hade varit klokast.

Har sett att det finns Sport-bh-ar i ull och undrar om nån prövat det? Ger de nått stöd? Nu har jag ju bara ett bröst så det får ju jättemycket utrymme ;) men vill inte att det ska hoppa omkring😅.

Eller har nått annat bra märke att rekommendera?


Finns en sportbh från Kari Traa, modellen heter Driva, som har merinoull närmast kroppen. Jag har dock inte provat den själv.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag brukar sällan ha bh till vardags och sport-bh endast när jag tränar. Idag var första dagen för året som jag gick långpromenad i mina...
Svar
8
· Visningar
898
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp