zunblock solskyddskläder?

Vår_Vinter

Trådstartare
Nu är de snart dags att köpa solskyddskläder eftersom de alltid har en förmåga att ta slut när man väl ska ha dom.
Har bestämt att de får bli zunblocks kläder. Ett 2 delat set med kort ärm o shorts. Men till min fråga.
Sonen drar idag 86/92 i kläder beroende på märke (98 på några jackor från Lindex mm) frågan är då vilken storlek man ska satsa på. Han är nu 78 lång, men har kraftiga ben,kort överkropp och rund mage (11,5 kg nu) :p

De hade varit trevligt om han kunde ha kläderna nästa år med. Står mellan 86/92 eller 98/104. Jag har ingen aning om hur dom är i storlekar eller hur dom sitter.98/104 blir antagligen stort, men de är justerbar midjan. Armarna o shortsen lär bli lite långa vilken inte gör så mycket.

Någon som har något råd att ge eller vet hur dom sitter :D
 
Sv: zunblock solskyddskläder?

Jag hade tagit de större kläderna, eftersom de ändå var justerbara i midjan. Kan han ha samma nästa år har ni iaf sparat några kronor :p
 
Sv: zunblock solskyddskläder?

Jo lite så tänker jag med. Nu upptäckte jag dock att stl 86/92 fanns med 50% rabatt men då måste vi ändå köpa nytt till nästa att.

Dock är jag lite orolig att tar vi den större så kommer framförallt tröjan bli gigantisk lång o stor o inte vara rolig att bada i. Framförallt eftersom han har så kort överkropp. :p
 
Sv: zunblock solskyddskläder?

Prova kläderna på honom nu och se. Han kommer förmodligen inte att växa hur mycket som helst till sommaren, så ni lär väl se om det åtminstone funkar eller blir ohållbart :)
 
Sv: zunblock solskyddskläder?

Jo visst skulle vi kunna prova. Men eftersom jag tänkt beställa via nätet så blir de bökigt o hålla på o skicka tillbaka. Visst skulle han växa ur 86/92 till nästa år så får jag väl sälja de på nätet (de säger jag om alla dyra kläder vi köpt, ännu har jag inte sålt ett enda plagg, bra o ha till ev syskon :p)

******
Ingen som har ett 2 delat set från zunblock som kan berätta hur storlekarna är? :laugh:
 
Sv: zunblock solskyddskläder?

Jag vet tyvärr inte, men skriver här för att hitta tillbaks då jag själv spanat in kläderna :D
 
Sv: zunblock solskyddskläder?

*kl*

Efter att ha kollat lite närmare så hde jag läst fel, de är inte justerbar midja. Vilket gör nog att han kommer tappa byxorna i storlek 98/104 8tror jag iaf). åhh, jag hatar de här :D:confused:

Sambon tror att han kommer växa som ett spjut o tycker vi ska köpa den större storleken. Men jag tror inte (och enligt många) så kommer han inte fortsätta växa som ett spjut utan lite långsammare nu när han är över året ( 11 mån idag).

Det är ett virr varv att funderingar och hur man ska göra. Jg vet inget ställe som säljer dom heller, och man får väl inte prova badkläder? Eller visserligen man kan ju prova över kläderna då får man ju en liten hum iaf.

Sen funderar jag på lång eller kort ärm?

Sen en till fundering. Jag tänkte köpa 2 delat för de var enklast när man ska byt blöja (som han antagligen kommer behöva under), men om man köper en bodysuit så kan man ju köpa stl 98/104 för då åker inga byxor ner iaf den blir bara pösig o kanske lite lång:p Men då är de bökigre att byta blöja *suck*
 
Sv: zunblock solskyddskläder?

Vi köpte bara en tröja förra året. En långärmad. Sonen var då 1 år och jag köpte stl 98-104. Den kan han ha i sommar oxå tror jag. Har i och för sig inte provat den i år. Storlekarna tyckte jag var åt det mindre hållet. Sonen hade värsta kalaskulan förra året och tröjan spände rätt bra. Dock var den ganska lång i magen då det glipade inte. Jag valde bort byxorna för att det kändes opraktiskt. De skulle i sånna fall vara blöta i stort sett hela tiden och det känns ju inte så skönt. Det där med att de torkar på en kvart är bullshit i Sverige sol à 20 grader.

Har inte längd och viktkortet framme så jag vet inte exakt hur lång sonen var förra året. Dock vet jag att vi köpte kläder i stl 86 och i slutet av sommaren stl 92. Nu drar han 98. Han är född i augusti och blir 2 år i sommar.

Mvh Miks
 
Sv: zunblock solskyddskläder?

Vi hade en bodysuit förra året (L blev 1 i maj), tyckte det funkade bra. Visst var det lite krångligare att byta blöja, men han hade inte på sig dräkten så länge varje gång att det var ett problem.

Miks: Jisses vad stor N har blivit! :eek: L har 92 nu och har börjat så smått med 98, men lite stor är det allt. :)
 
Sv: zunblock solskyddskläder?

Jag har precis köpt ett två delat set till min son som är 2 år och 8 mån. Han var ca 95 cm på 2 1/2 årskontrollen, nu väger han 15 kg. Ingen liten tunn kille alltså... Jag tog storlek 86/92 eftersom det bara fanns det kvar när jag beställde. Dom sitter tajt men är inte för små. På vanliga kläder så behöver han 98.
 
Sv: zunblock solskyddskläder?

*kl*
Det vart så att vi köpte sett två delat set från zunblock i stl 98/104. Tröjan är lite lång o stor men shortsen sitter bra. Så vi är nöjda o sonen med. :D
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 322
Senast: Squie
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 055
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 243
Senast: Sonea
·
Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
3 531
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp