Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

  • Låst
Avel Hej, har någon något bra och konkret tips för hur man får ett föl att visa så bra galopp som möjligt vid en fölutställning? Hur träna...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Görel
·
P
Avel Vad finns det för hopphingstar/fälttävlanshingstar (inkl eng.fullblod) som lämnar stark överlinje (hingsten bör vara långlinjerad...
Svar
16
· Visningar
1 660
Senast: cirkus
·
Avel Eftersom jag frågar för att peppa en bekant att betäcka sitt sto så vill jag inte skriva så mycket om stoet utan det blir en mer...
Svar
4
· Visningar
1 203
Senast: sona
·
N
Avel Hejsan, jag har ett korsningssto där hemma som är född 1990, jag skulle väldigt gärna vilja veta mer om hennes förflutna, hennes...
Svar
2
· Visningar
1 536
Senast: EmblaHamilton
·
Avel Någon som vet vad detta kan vara för brännmärkning? Är vid sadelläget på hästens högersida. Siffrona bör ju vara 342 och så en...
Svar
0
· Visningar
843
Senast: sussisus
·
Avel En vän till mig har köpt ett sto e icke godkänd fullblodshingst. Då hingsten nu skulle vara över 20 så är det ju möjligt att han är död...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: FadeAway
·
Avel Jag tittar på lite äldre ston på blup.se däribland mitt stos mormor som stamboksfördes med avelsvärdesbokstav B för att sen bli höjd...
Svar
7
· Visningar
1 280
Senast: Görel
·
Avel Hej! Mitt sto är seminerat o konstaterat dräktigt(seminerad 10 juni) och mår mest gott på betet just nu, men så funderar jag på hur...
Svar
5
· Visningar
1 207
Senast: gylle
·
Avel Hej på er ! Jag kikar på ett resultat för en shettishingst men det framgår inte någonstans som jag hittar vad siffran står...
Svar
9
· Visningar
1 297
Senast: amkm
·
Avel Jag har ett sto som blivit sjukt och inte ger fölet tillräckligt med mjölk. Den veterinära biten pågår hela tiden och sto mår bättre...
2
Svar
21
· Visningar
4 627
Senast: fruma
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 624
Senast: kopparberg
·
Avel Hej! Någon som har erfarenhet av Camarguehäst? Jag har läst och tittat på x antal youtube-filmer och blivit smått nyfiken på rasen...
Svar
5
· Visningar
1 878
Senast: Elisabethh
·
Avel här kommer en dum fråga igen. men hur ser man skillnad på om hästen brunstar, eller är pinknödig :o Mitt sto brukar man normalt se...
Svar
8
· Visningar
1 720
Senast: Anita HH
·
Avel Ja har någon någon info om honom?? Nu menar jag inte connemarahingsten utan en westfhalare :D
Svar
5
· Visningar
942
Senast: smulan87
·
Avel Jag funderar på att skaffa ett "föl", rättare sagt betäcka ett sto och ta föl efter henne då jag inte kan hitta hästen jag vill ha och...
Svar
3
· Visningar
1 286
Senast: Seabaz
·
H
Avel Funderar på vilken typ av sto som han passar till. Någon som vet om hur hans temperamentär, alternativt avkommornas?
2
Svar
36
· Visningar
7 083
Senast: rebeckasff
·
Avel Hej alla! Har ett sto med Pheaton i stammen och skulle gärna vilja veta lite mer om honom och gärna se lite bilder på hans avkommor!
2
Svar
37
· Visningar
6 216
Senast: sona
·
K
Avel Jag har köpt en tvååring från lettland. Han har ett komplett pass, min undran är måste han chipmärkas?
Svar
0
· Visningar
696
Senast: KungQ
·
Avel Hej! Min häst är dräktig, ca dygn 40. I måndags var hovslagaren där och plockade av skorna (eftersom hon ändå är halt och inte ska...
Svar
13
· Visningar
1 735
Senast: Zog
·
S
Avel Hejsan! Har funderingar på att köpa in ett sto Oscarea o betäcka henne med en hopphingst men skulle vilja hitta en hingst med fint...
2
Svar
29
· Visningar
4 119
Senast: ann80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp