Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag sitter och kollar på lite ston i Holland, men förstår inte så mycket :angel: Det här lär vara en "Instelling...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: Kanel
·
Avel Jag har fått hem en liten ponny som jag gärna vill ha full stam på, jag behöver alltså dna testa både föräldrarna och avkomman. Jag har...
Svar
18
· Visningar
2 700
Senast: Görel
·
Avel Jag försöker följa med i diskussionerna om svensk avel, försöker lära mig av de som kan (de som hållit på länge) med avel. Har förstått...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 729
Avel Är det någon som håller lite koll på vilket stuteri som har vilken sorts brännmärkning? Har ett ponnysto med märkningen av ett T som...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: KickiH
·
T
Avel Jag har en 1 årig Nordsvensk brukshäst, hingst. Han har blivit väldigt svår hanterad och är mycket "hingstig". Han har fått bra poäng...
Svar
16
· Visningar
3 561
Senast: ameo
·
Avel God kväll! Jag funderar på att betäcka min travardam med en arabhingst nästa säsong. Har kollat runt lite, men hittar ingen lista eller...
Svar
7
· Visningar
1 392
Senast: cello
·
H
Avel Detta eviga undrande Arabhingsten Bayard är ju till åren nu... Är det någon på Buke som vet om det finns hingstar kvar efter honom...
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: Gomir
·
Avel Jag undrar om man ska spara hingstar med ovanliga färger . jag personligen har nog inte tänkt spara min lill grabb . men tanken...
Svar
15
· Visningar
3 183
Senast: wrangler
·
L
Avel jag har ett sto som är 5 år nu och som föl va hon x bent, det korrigerades tidigt och nu är benställningen som den ska vara. Skulle...
Svar
4
· Visningar
1 423
Senast: ameo
·
Avel Skit, idag när jag släppte ut så ställde sig mitt dräktiga (?) sto och visade ovanligt mycket intresse för valacken i hagen bredvid...
Svar
11
· Visningar
3 025
Senast: Nobless
·
I
Avel Har en hingst som går på fribetäckning. Han har betäckt över sommaren, och så fick han ett sto nu i början september, sen jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 815
Senast: ingang
·
L
Avel Har utan nämnvärd framgång sökt information om selle francais hingsten Rosire. Någon som vet något om honom eller hans avkommor?
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Görel
·
Avel Jag har funderat på att betäcka mitt 4åriga islandssto nästa sommar. Jag har aldrig ägt ett sto tidigare och det blir "min förstfödda"...
Svar
2
· Visningar
869
Avel Jag har ett fullt friskt sto (SWB) som 2010 och 2011 fått föl och därför inte riden sen 2009. Utan bara gått och varit fet i hagen ;) Nu...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: Cornelia
·
E
Avel ID-kontollanten beställde en DNA-analys med härstamningskontroll till en häst som inte behövde DNA-analys för registrering (behövs...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 887
Avel Nu börjas det igen! Dyker med huvudet före ner i hingstdjungeln! (Kort info om stoet: Fullblod, 169cm, högrest, välbenad med något...
Svar
0
· Visningar
748
Avel Ja, hur mkt har era halvblod växt efter 1 års ålder????
Svar
5
· Visningar
942
Senast: A-K.Eng
·
Avel Behöver lite hjälp i mina funderingar då jag inte blir klok på någonting. Jag har en 2-årig valack (född maj-09). Han är welsh...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: A-K.Eng
·
Avel Har funderat lite på den här hingsten, och funderar på hur säljbar en sådan avkomma skulle vara om den produceras nu. Hans avkommor går...
Svar
3
· Visningar
1 220
Senast: Jealle
·
Avel vad tycker ni om dessa hingstar? vilka ston passar dom till? hur är dom? vad jag har sett på bilder och läst så tilltalar dom mej...
Svar
6
· Visningar
2 467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp