Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Anläggning Hej. Vi har ett uthus som ligger precis på tomtgränsen till ett gärde, som vi tänkte bygga om till stall inuti. behöver man grannens...
Svar
14
· Visningar
2 967
Senast: Manji
·
Anläggning Sådär, då är alla familjemedlemmar överens om att innertaket måste höjas. Eller tas bort helt ;) Jag ska bygga stall i halva...
Svar
3
· Visningar
2 857
Senast: Cyllene
·
Anläggning Vi har precis köpt oss våran drömgård som är från 1870talet så de finns en del att pyssla med, men ladan är väl omhändetagen och den...
Svar
15
· Visningar
2 734
Senast: EmblaAsk
·
Anläggning Jag har en liten hästgård och funderar på att ta in hyresgäster, men hur får man vettiga sådana? Jag har hoppats på att de ska dyka upp...
Svar
19
· Visningar
2 505
Senast: Görel
·
T
Anläggning Vet inte om jag lagt den här tråden rätt så moderator får flytta om det blev fel. Jag har hört av många att det är farligt att ha...
2
Svar
24
· Visningar
3 262
Senast: Petunia
·
Anläggning Vi ska bygga en ligghall. Jag har innan varit väldigt säker på hur jag vill ha den, men nu har jag tänkt och bollat olika ideer fram och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
15 092
Anläggning Jag har hört att man ska ha en speciell jordfelsbrytare som slår ut lättare än en vanlig... Var hittar jag en sådan då?
Svar
3
· Visningar
1 211
Senast: EmelieR
·
Anläggning Hörde nyligen att det blivit olagligt att ha spiltor i stall och att alla hästar måste ha boxar. Stämmer verkligen det? Nån som vet?
Svar
6
· Visningar
2 001
Senast: Lobelia
·
Anläggning Jag skulle vilja ha torvbädd i boxarna och funderar över hur hög den blir på 1 år? Dvs hur mycket är lagom att sänka ned boxarna? Hur...
Svar
16
· Visningar
2 270
Senast: Lena_B
·
Anläggning Tänkte att man skulle bygga in en paddock relativt billigt. Finns det någon hemmasnickare som byggt ett billigt ridhus??
Svar
13
· Visningar
10 524
Senast: Sonic76
·
Anläggning Jag skulle behöva fixa min halmhantering smidigare i vinter. Har lösdrift. Går åt ca en storbal halm per 10-14 dagar och jag har bara...
Svar
11
· Visningar
2 415
Senast: Lahtel
·
E
Anläggning Hej! Jag funderar på för- och nackdelar med stall kontra lösdrift. Vilka är fördelarna med respektive lösning? Är lösdrift så bra...
2
Svar
25
· Visningar
3 935
Senast: Lavinia
·
Anläggning Vad är egentligen måtten för småbalar, stora fyrkantiga balar och stora rundbalar? Finns det olika storlekar inom modellerna...
Svar
4
· Visningar
13 030
A
Anläggning Hur gör ni med bädden i lösdriften? Vi har ingen möjlighet att skotta med traktor utan allt görs för hand. Den här vintern hade vi spån...
2
Svar
22
· Visningar
5 655
Senast: trofé
·
Anläggning Ni som byggt ridhus, har ni några konkreta råd på smarta sätt som ni hållt ned kostnaderna på eller exempel på några missar ni önskar...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: lundsbo
·
A
Anläggning Jag är nyfiken på om någon har tips på ett mobilt vindskydd för hästar? Jag vill ha det mobilt pga att jag vill kunna flytta det mellan...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: Anna_
·
Anläggning Jag har två stora ingångar till min ligghall som är mycket uppskattade av hästar vid fint väder men det snöar/regnar in för mycket vid...
Svar
3
· Visningar
3 095
Senast: Miaa
·
H
Anläggning Jag kan tänka mig att det finns många andra som liksom jag fått förnyad energi i och med vårens ankomst. När jag var i stallet idag...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
25 507
Senast: _Yggdrasil_
·
Anläggning Jag letar efter en stor skottkära, 2-hjulig och lätt att tömma men det verkar vara svårt att hitta. De är väl vanliga i större...
2
Svar
23
· Visningar
5 498
Senast: EmelieR
·
Anläggning Hur gör man :angel: En åker som det skördas säd på inom några veckor (Skåne), hur konverterar man den till en trevlig hästhage och...
Svar
11
· Visningar
3 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp