Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning jag har länge velat ha en ridbana där jag kan träna på sommaren och slippa betala ridhus avgift för hela året, när man ändå bara är där...
Svar
3
· Visningar
2 211
Senast: Buck
·
Anläggning Vi har ett problem med våra uteboxar, de blir så fruktansvärt tungmockade! I botten är det typ jord/mark/grus blandat med lite större...
2
Svar
20
· Visningar
4 546
Senast: embe95
·
Anläggning Hej, Ytterligare en tråd om ridbanor. Har sökt och läst i alla trådar jag hittat men inte funnit svaret jag letar efter. Vart tror ni...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: Ottisen
·
S
Anläggning Jeg planlegger drømmestallen som skal bygges etterhvert. Jeg er opphengt i kombinasjonen svart/hvitt og ønsker disse "fargene" i mitt...
Svar
2
· Visningar
868
S
Anläggning God morgen, alle herlige bukefalister! :-) Jeg trenger deres hjelp! Håper noen kan gi meg noen tips i denne forbindelsen! Jeg blir...
Svar
1
· Visningar
1 207
Senast: Masse
·
Anläggning Hejsan! Ni som har stenmjöl som översta material på er ridbana, vilken storlek har ni på stenmjölet? Finns väll 0-2, 0-4, och 0-8...
2
Svar
24
· Visningar
16 259
Senast: Shatoo
·
V
Anläggning Hej alla! Vi har hittat ett mysigt litet torp där det ingår ca 4000 kvm mark. Jag har idag min häst på lösdrift och tänker fortsätta...
2
Svar
21
· Visningar
4 941
Senast: yvona
·
Anläggning -Bra höjd på boxdörr, väggar mot stallgång? - Vill ha hela väggar i boxarna, men hur låga får dom vara utan risk för att hästen skall...
Svar
2
· Visningar
1 615
Senast: LJOSSA
·
Anläggning Stallet ska fräschas till och målas om. Jag skulle vilja få lite råd om vad för färg som ska användas. Stallet är typ en gammal ladugård...
Svar
6
· Visningar
3 090
Senast: nypet
·
Anläggning Hittar ingen tråd som tar upp det jag vill veta.. Vi har 2 hästar i ett mindre stall hos en gubbe. Nu funderar vi, (och gubben...
Svar
6
· Visningar
1 737
Senast: lynxlady
·
Anläggning Hallå därute! Min största dröm är och har alltid varit att köpa en hästgård. Eftersom jag och min man jobbar ca 3 mil norr om Sthl...
Svar
4
· Visningar
1 400
Senast: kenneth
·
Anläggning 15 m i diameter, hårdgjord och tätt med tvärslanor. Hur mycket bör man schakta bort av jorden och vad kostar det att dränera? Hur...
Svar
2
· Visningar
1 168
Senast: Tires
·
T
Anläggning Jag har flyttat till en ny gård med min sambo och vi har just ordnat med hagar etc till alla hästarna.. marken här är antingen full...
Svar
3
· Visningar
1 412
Senast: Masse
·
L
Anläggning jag och min tjej tar över driften i ett mindre stall (13 boxar) i höst och jag sitter och försöker räkna ut lite budget och tidsplan...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
17 152
Senast: linus_a
·
B
Anläggning Vad heter en sådan slåttermaskin som har en snabel uppåt och som sprutar ut "gräsklippet" direkt i en vagn? Alltså en sådan som...
Svar
8
· Visningar
1 704
Anläggning Hej, Får hem stängselmaterial i slutet på veckan. Har tänkt sätta staket bestående av vanliga tryckimpregnerade trästolp 8 cm i...
Svar
2
· Visningar
1 296
Anläggning Ja, till och med jag fattar att det inte kan heta det. :D Ni vet en sån jättelik damsugare som man kan suga hästskit med i hagen. Jag...
Svar
7
· Visningar
2 187
Senast: Hæst
·
Anläggning Om man ska ha lite "skjuts" på gräset i vinterhagen - vad är då bäst att gödsla med? Brukar slänga ut kalksalpeter så snart hästarna har...
Svar
2
· Visningar
1 660
Senast: Targa
·
Anläggning Dispens? Min uppfattning är att det är krav på ligghall om man har hästar ute dygnet runt från okt-april, stämmer det? Kan en vet...
2
Svar
23
· Visningar
4 337
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vänder mig i första hand till er som har hästen i box, trots att möjlighet till att göra en lösdrift till den finns med frågan som står...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
22 531
Senast: Hæst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp