Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Hästmänniskan Hej! Jag har en liten fråga. Jag har lämnat ut min häst på "blivande foder". Vi har inte skrivit kontrakt ännu. Det är bekanta...
Svar
16
· Visningar
886
Senast: Gnarpis
·
J
Hästmänniskan Jag undrar: Måste väggarna i ligghallen vara isolerade? Nån som har nån aning? :confused:
Svar
5
· Visningar
856
Senast: PytteLiten
·
P
Hästmänniskan Jag är lite rådvillig....det här kommer nog bli långt men jag hoppas nån har lust att tragla sig igenom de och komma med råd. jag tog...
Svar
14
· Visningar
1 162
Senast: Masse
·
L
Hästmänniskan Hejsan! Ska sälja min shettis till Norge, hur går det till rent praktiskt med alla papper?
Svar
1
· Visningar
656
Senast: Wiike
·
Gnägg Detta blev resultatet av mitt halvblodssto Malada och quarterhingsten Lone Bright Star
Svar
0
· Visningar
139
Senast: jea78
·
Hästmänniskan Vet inte om jag valt rätt forum... Men vad gäller för import av hästar från Sverige till England? Jag undrar vilka papper som...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: shadde77
·
P
Hästmänniskan kan/får man sälja/år för att det skall vara lagligt, om man inte har någon som helst (registrerad) verksamhet, ej egen företagare...
Svar
6
· Visningar
1 414
Senast: sessna
·
T
Hästmänniskan Jeg er flyttet til sverige med mina heste og behøver jeres hjælp til hvor skal jeg henvende mig for at få et svensk hestepas til min...
Svar
7
· Visningar
843
Senast: Mike
·
Hästmänniskan Fick idag nedslag på besiktningen och måste byta axel ´på mitt 1 hästars släp. Vart får man tag på en axel? Min pappa ska byta den åt...
Svar
2
· Visningar
1 417
Senast: Tarnin
·
Hästmänniskan Någon som vet? Bara böter? Om man kör 2 hästar, har ett släp med maxvikt 1350kg, tomvikten vet jag inte... Ett enaxlat släp. Vi har två...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 387
Senast: fejko
·
L
Hästmänniskan Hejsan! Jag läste i tidningen om en tjej som jobbade som psykolog och använde hästarna till hjälp. Är det någon som vet hur man går...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: lovely-celeste
·
R
Hästmänniskan Ponnyn jag har ska ev. lånas ut på foder och det ska ju skrivas vanligt kontrakt osv. men jag kom och tänka på detta med passet. Han...
Svar
9
· Visningar
1 015
Senast: Jacksson_95
·
Hästmänniskan Har börjat klura lite på att ev söka jobb i köpenhamn efter avslutad utbildning, arbetsmarknaden ser betydligt mer lovande ut där. Då...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: giffan
·
S
Hästmänniskan Hejsan, Jag har en kamrat som ev skall söka jobb i Dubai och vad jag förstår är det inte så lätt som kvinna. Är det någon som har...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: FjordFia
·
Hästmänniskan Hej! :bump: Har en liten fundering... Är det någon som har en aning om vad kostanden för att ha ett aggregat tickande kan kosta i el...
Svar
2
· Visningar
7 482
Senast: Pocahontas
·
Hästmänniskan Jag har huvudbry igen om mitt stallbygge. Hade bestämt mig hur det skulle vara men börjar vackla... För ena sidan av stallet finns...
2
Svar
22
· Visningar
1 749
Senast: Djurjouren
·
Hästmänniskan Eller iaf väldigt bra att veta: Som de flesta vet så gäller inte försäkringen om hästen tar sönder släpet invändigt. Då står man med...
Svar
11
· Visningar
1 299
Senast: mul
·
F
Hästmänniskan Vi hade tänkt köpa en skrittmaskin, o har lite funderingar om olika maskiner. Vad har ni för erfarenheter?? Vilka tycker ni har fungerat...
Svar
15
· Visningar
3 066
Senast: ragge
·
Hästmänniskan var hittar jag de olika stängselreglerna? Alltså finns det stängsel som ej är tillåtna. Har en granne som troligen har ej tillåtet...
Svar
7
· Visningar
1 486
Senast: Iris71
·
S
Hästmänniskan Hur går det till att exportera häst till Finland.? Vilka papper behövs intyg skatter odyl. Någin som vet?
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: hästhandlarjävel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp