Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning vill få honom mkt mer allert på alla mina hjälper, han ska lyssna på minsta lilla å framförallt reagera direkt.. nån som har bra...
Svar
3
· Visningar
997
Senast: Jossantt
·
B
Träning Måste bara få skriva av mig om en incident i vårt stall... Pga av en skada så har 2 av stallet 6 hästar gått i en liten fålla de...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 159
Senast: Jossantt
·
Träning Humlan har drabbats av storhetsvansinne!? :eek: :crazy: Ni som vart med ett tag har säkert hört om min dam Humlan, en "stor ilsken...
2
Svar
32
· Visningar
2 117
L
Träning Hej! En kompis till mig har börjat sköta ett fjordingsto och hennes föl. De var väldigt misskötta innan de kom, bonden "hann" inte med...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: Welsh
·
Y
Träning Det är så att min häst är jätteseg att ta förhållningar. Ibland kan det ta en halv långsida att sakta av till skritt! :mad: Har ni något...
Svar
18
· Visningar
2 668
Senast: yez
·
Träning Min häst fick panik i transporten, reste sig, drog loss grimmskaftet, fick frambenen över bommen och slog sedan över på rygg med...
Svar
7
· Visningar
1 647
Senast: Charlotta
·
H
Träning Nu har jag har hört det för mycket. :p Vad ÄR stolsits? :confused:
Svar
9
· Visningar
2 343
S
Träning Hej. Min häst går snart CNC* och går jätte bra men hon har väldigt dåliga ryggmuskler. Ibland när vi tränar dressyr så kan hon "tappa"...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: veronican
·
H
Träning \"Repsnurrare\" Jag har läst någon här som skriver att man ska undvika "repsnurrare". Är det någon som vill förklara närmare varför och...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: SannaUppsala
·
R
Ridning när man ha en trasig eller oskolad travare? Jag undrar ifall ni med erfarenhet av AR kan komma med tips på vad man bör tänka på och hur...
2
Svar
28
· Visningar
2 679
Senast: Rikkan
·
Träning Har varit sjuk och känner mig fortfarande kass och trött. Hästarna gör mig tokig då de står i hagen och gnäggar oavbrutet för att de...
Svar
2
· Visningar
813
Träning Vet att man inte får namnge osv, men hur ska jag kunna hitta en bra hovslagare om jag inte kan få rekommendationer? Kanske går det att...
Svar
2
· Visningar
2 052
Senast: mian1
·
M
Träning Hur tycker ni det ska vara med sällskap till hästen? Duger ett marsvin i en bur brevid boxen eller ska en häst ha minst 20 hagmedlemmar...
2
Svar
27
· Visningar
2 519
Senast: basjkir
·
U
Träning Har nyligen(2mån) köpt häst. Förra ägaren sa att hon var säker vid uteritt. Har nu drabbats av några incidenter. Hon är livrädd för...
2
Svar
21
· Visningar
5 976
Senast: sante
·
Träning En hingst, världens trevligaste och vet dessutom att det är jag som "bestämmer"...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 406
Senast: domino
·
M
Träning Har ingen aning om var jag ska placera denna tråd, så jag försöker här. Har två hästar i stallet, min och en ponny. Ponnyn har sedan ett...
Svar
18
· Visningar
919
Senast: alisson
·
L
Träning hej. har hört mig omkring till ngra bekanta och frågat om dom kan förklara för mig vad NH är. Men ingen kan liksom förklara det. jag...
Svar
7
· Visningar
811
Senast: bigganl
·
B
Träning Hej! I helgen hände något fantastiskt. Jag upplevde tio helt magiska minuter med min nya medryttarhäst.(´låter kanske inte så otroligt...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: bigganl
·
Träning Jag undrar vad ni tycker man ska ha gjort och lärt en 1 åring ? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Dragonfruit_
·
F
Träning Kan man på något sätt påverka hästar att ändra om i rangordningen, om man av olika skäl vill att en speciell häst ska bli högre i rang...
2
Svar
22
· Visningar
2 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp