Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Ska rida att sto i morgon som har stått i 5månader,hon är som ett fladrande löv och rädd för allt tvär vänder på en 5öring,hjärtat...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: diabla
·
R
Träning Jag har nu köpt ett "startskott" till min 5 års plan gällande att då driva ett eget företag som inriktar sig på hantering och inridning...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: rozie
·
Träning jag är fodervärd till en ouppfostrad häst, häromdagen sparkade hon mot mitt huvud och missade pannbenet med en centimeter pga att jag...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
11 707
Senast: isabellus
·
Ridning Vill ha videoklipp (helst) på hyfsat bra öppnor! :idea: Bilder går också bra, men det förmedlar kanske inte känslan på samma sätt...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 941
Senast: Koppar
·
C
Träning Nu är det så här när jag ska hämta min häst i hagen så har jag stora problem ibland. Min häst kan vara lite tråkig att hämta hon går...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: hanoirocks
·
Träning Läste i Ridpsorts avelsnummer om den sk turkmeniska hästen, en ras från Persien, som beskrivs som ädel med en slank kropp och: 1...
2
Svar
23
· Visningar
2 858
Senast: Sammet
·
Träning hejsan jag vill bara få nått tips om hur man kan fånga min häst , han är otroligt svårfångad i hagen han springer bara iväg hela tiden...
Svar
18
· Visningar
1 438
Senast: chrysler
·
S
  • Låst
Träning Skulle någon kunna förklara några grundläggande NH-övningar man kan göra med sin häst? Berätta hur ni själva använder er av ert...
Svar
3
· Visningar
1 328
Senast: IngelaH
·
S
Träning Hej! På onsdag ska jag ha en ridlektion för klassen (ingår ledarskapsuppgift i Idrott & Hälsa B), de är totala nybörjare... Skulle...
Svar
7
· Visningar
1 542
Träning Min häst är märkbart svarare i högersidan. Galoppen är sämre, hon har svare att svänga, korta och länga sig o.s.v. Så jag behöver lite...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Olympus
·
Träning Min unghäst är 4 år gammal och han är ganska överbyggd. Kommer det att gå över när han blir äldre? Eller kan jag träna honom på något...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: emma-x
·
B
Träning Vad ska man hitta på för något till en häst som troligen är väldigt uttråkad i boxen? Han hittar på allt möjligt; sparkar runt däcket(vi...
2
Svar
22
· Visningar
2 533
Senast: Fibusen
·
M
Träning Hur gör ni med detta, låter ni hästen vila någon några dagar i veckan? Varför i så fall och vad har ni för erfarenheter runt vilodag...
2
Svar
27
· Visningar
2 954
Senast: movi
·
Träning (bläddra längst ner om du inte orkar läsa : P ) Hejsan. Äntligen! , nu är det min tur att skaffa mig den där perfekta fyrfotingen som...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: ANIRROZ
·
Träning Var ute igår med handhäst. Det gick mycket bättre än vanligt, nu var det iof länge sen jag tog med båda ut men efter att ha läst en tråd...
Svar
17
· Visningar
1 469
Senast: Thora
·
Träning Ja, då har man skaffat sig en pålle som inte håller sig kvar inne i hagen! :mad: Går tillsammans med min andra häst, de leker med...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: Pigalle
·
Träning Ja som rubriken säger behöver jag Hjälp med övninga för självförtroendet till min pålle. hon går över persening, men blir rädd när ett...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: diabla
·
L
Träning Från NH bildtråden....:d Men är det så att man måste leka, öva för att komma närmare varandra? Går det inte att uppleva saker som...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 292
Senast: Allimac76
·
E
Träning Vad gör man då? *Ytterligare ett lastningsproblem* Hon har inga problem med att gå in i transporten och ta en tugga hö, men i och med...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 308
Senast: B070715
·
C
Träning Hej! Jag har bestämt mig för att hyra häst i sommar, men har letat jättelänge utan att hitta någon :confused: är det någon som vet vart...
Svar
8
· Visningar
1 711
Senast: Andorra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp