Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Vilka är de hjälperna ni använder när ni stannar er häst? Vilken ordning använder ni dem och hur ''kraftigt''? :) Förklara ur dessa...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 756
Senast: Covergirl
·
T
Ridning Har suttit och tittat mig runt och blir så varm i hjärtan vid varje bild på ekipage som njuter av livet och sitt sätt att arbeta. En...
Svar
16
· Visningar
1 340
Senast: Tez1
·
Träning Nån som vet om John Moore har nån hemsida ?
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Siggelina
·
S
Träning Hejsan! :) Skulle vara kul om ni kunde skriva vilken typ av häst ni skulle kunna tänka er mig på! :D Jag är 14 år, ca 155cm lång och...
Svar
4
· Visningar
1 144
Senast: Sofia-J
·
M
Träning Vill först säga att jag inte har råd att rida för tränare nu så det tipset är lönlöst;) Vart jag än läser och vem jag än pratar med...
2
Svar
21
· Visningar
3 880
Senast: Zeli
·
Q
Träning Om man enbart rider barbacka och med bettlöst träns, skadar det hästen i längden? Om ryttan har bra balans, inte skumpar runt eller...
Svar
19
· Visningar
1 720
Senast: M-oaa
·
C
Träning Jag skulle gärna vilja ha lite tips poå hur man kan hålla ihop ett storgalloperat halvblod! Hon kan inte galoppera t.e.x på volt på...
2
Svar
24
· Visningar
2 073
Senast: Covergirl
·
Träning Hej! Min ponny har varit sjuk i nästan 2 mån nu p.g.a sandkolik, men nu är han ju nästan bara skinn och ben!:( Vill ha lite tipps på...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Pernilla_
·
A
Träning När jag står i stallet och pratar och pussas med mitt lilla arabsto så blåser hon försiktigt på mig i ansiktet, hon gör det jämt och...
Svar
10
· Visningar
2 862
Senast: Underbar
·
N
Träning Hej! Hur gör man en sån "säkerhetsknut" när man vill "binda fast" hästen med grimskaft i boxen? Jag får inte min knut till att sitta...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: knasan
·
Träning Jag binder fast honom i stallet när jag mockar. Då binder jag honom i grimma, sen grimskaft och jag binder fast grimskaftet i en krok på...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
10 010
Senast: Bill
·
L
Träning Jag är medryttare på en nordsvensk som är 7 år. Men ibland när jag är ute å rider så kan hon få för sig att hon inte vill gå mer...
Svar
14
· Visningar
1 230
Senast: Elan01
·
J
Träning Nästan lite pinsamt, men vad menas med Lätt A, B och C??? Såg även nånstans att det stod att en häst var utbildad till msv eller nåt...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: ANIRROZ
·
Ridning Efter mycket funderande, grunnande och självransakning har jag bestämt mej; Jag ska boka en tid med en AR-tränare. Jag ska se om det...
Svar
11
· Visningar
1 191
Senast: Migo
·
Träning Låt oss säga att ni är jätte trött och klockan är 12 på natten och ni märker att er häst är lös; vad gör ni? A) Skiter i att ni är...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 929
S
Träning Kan ni uppleva eran häst på ngt speciellt sätt dagen efter din medryttare ridit hästen? Känns hästen "som vanligt, som alltid" eller...
2
Svar
22
· Visningar
2 710
Träning hejsan jag och min pappa misstänker att nån har försökt gjort min häst illa han har tappat självförtroendet helt för människor man blir...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Zaria
·
E
Ridning Några av oss i stallet har råkat i meningsutbyte om hur en sadel typ portugesa ska sitta "på riktigt". Inte hur den ska sitta på hästen...
Svar
6
· Visningar
1 594
Senast: mnementh
·
S
Träning Min häst (5 år)är riden i ett år och 3 månader, och har haft en del längre vilor. Han jobbas oftast 4-5 dagar i veckan och jag rider...
Svar
10
· Visningar
1 464
Senast: Jeeves
·
R
  • Låst
Träning Hejsan, rider min mosters fd. travare Colan, hon har inte blivit riden så många gånger men, har redan börjat få upp lite muskler i bogen...
Svar
8
· Visningar
1 370
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp