Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö ..om man som jag har tänk fodra mina hästar med fibergi bas (som jag tycker är ett mycket bra foder)...behöver man då ge några "extra"...
Svar
5
· Visningar
2 082
Senast: Daun
·
A
Hästvård Min pålle har förmodligen vrickat sig och är jättehalt. Har varit på klinik och röntgat + haft ute vet = troligtvis rejäl...
Svar
5
· Visningar
21 334
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Pållen har som jag skrivit i ett tidigare inlägg fått lymfangit på ena bakbenet. Har gett antibiotika nu i 5 dagar (ska ge sista dosen...
Svar
13
· Visningar
2 627
Senast: Gabriol
·
L
Foder & Strö Vad är det för slags salt man ska ge som tillskott till en tävlingshäst? Vilken mängd? Var kan man köpa det?
Svar
7
· Visningar
1 423
Senast: Lindi
·
M
Hästvård Jag har hört talas om något som kallas överben, men har ingen aning om vad det är. Kan någon berätta vad överben är, och hur hästen får...
Svar
3
· Visningar
2 695
Senast: mystar
·
A
Foder & Strö Har koll på att det finns en maxgiva på soja, har för mig att det är ca 100g per 100 kg häst... Men. Är det per dag eller per...
Svar
2
· Visningar
1 307
Senast: ang
·
E
Foder & Strö analysen kom, men ajaj så otrevlig den var. ts: 87% (nackdelar med detta?) per kg foder smbrp: 32 mj: 8,7 ca: 3,7 p: 1,4 vi har två...
Svar
3
· Visningar
1 727
Senast: Lydia
·
Hästvård När börjar ni stalla in era pållar? Min stallkompis vill att vi gör det redan men aldrig i livet, tycker gott att dom kan gå ute ett tag...
2
Svar
38
· Visningar
3 759
Senast: amkm
·
D
Foder & Strö Min kompis har en ponny som är seg, har inte tagit blodprov (så segt är det inte). Fick tips att det ev kan vara järnbrist. Om hon...
Svar
3
· Visningar
1 681
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Sist var veterinären var ute så tyckte han att jag skulle ha sulor på en av hästarna. Han var nämligen väldigt öm för stenar och så. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 761
Senast: Oscar
·
M
Foder & Strö Är det någon som vet vilken mätnoggranhet det är på grovfoderanalysen? Givetvis varierar det lite mellan labben, men labben har väl...
2
Svar
28
· Visningar
3 277
Senast: Gammeln
·
B
Hästvård (ska ha ut veterinären omgående men jag undrar vad ni här tror) Min fyraåring har över dagen fått en has av större modell... :crazy...
Svar
5
· Visningar
3 228
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Hästvård Fick frågan i stallet igår vad skorna med 2 kapslar e bra för och vad det gör för nytta istället för att bara ha en!!?? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 631
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av det? Funderar på att ge åsebro foder till mina hästar. Främst är jag inne på classic då dom inte jobbar...
Svar
15
· Visningar
4 212
Senast: Gumman
·
V
Foder & Strö Första eller andra skörden? Vet att det egentligen inte går att göra det så enkelt. Men om man nu har en bonde med oanalyserat hö som...
Svar
10
· Visningar
2 007
Senast: Idka
·
B
Foder & Strö har hästen i ett stall där de själva odlar och skördar vårt hö. jag vill ha en analys på detta men en sådan finns inte. är det mitt...
Svar
7
· Visningar
1 675
Senast: ang
·
F
Hästvård En kompis till mig berättade att hennes häst, som haft kotledsinflmmation fick Tuppkam sprutat i blodet, genom hals venen. Veterinären...
Svar
9
· Visningar
7 941
Senast: Gammeln
·
C
Hästvård Finns det någon/flera som har hästar som går barfota här?? Undrar bara om det är bra, om man vill låta sin häst gå barfota ska man låta...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 345
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Jag kommer inte ihåg hur länge årets havreskörd ska lagras innan man börjar fodra med den. Nån som vet?
Svar
1
· Visningar
1 773
Senast: Dannie
·
Hästvård Några i stallet har satt på sina hästar regntäcken för det har varit dåligt väder i några dagar. Min häst har gått ute dygnet runt och...
2
Svar
34
· Visningar
4 862
Senast: sova
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp