Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad kostar det att skicka i väg på analys?Är det jätte dyrt eller?Sen har jag sett att en del av er har setat och "lekt"med foder...
Svar
8
· Visningar
2 075
Senast: seifur1
·
Foder & Strö Några tips på alternativa kraftfoder? Jag har haft henne sen hon var 7 månader gammal och hon har alltid varit en orädd dam. Nu har hon...
Svar
19
· Visningar
5 740
Senast: Sidney
·
Foder & Strö Hej ( igen..) Ett tag sedan jag var här & rådfrågade om mitt arabsto som äter uruselt med hö. Det gör hon fortfarande, men har tagit...
Svar
8
· Visningar
3 378
Senast: Nina83
·
E
Foder & Strö HAvre, betfor, hö och mineraler ? Altså är det tillräckligt.. eller borde man ge den kraft och/eller fibergi istället/oxå ?
Svar
6
· Visningar
1 679
Senast: RussPuss
·
S
Foder & Strö Personen som äger mitt stall ville inte göra analys på ensilaget vid skörd (tyvärr fick jag veta det för sent för att själv kunna ta...
Svar
10
· Visningar
2 189
Senast: psychogrrl
·
L
Foder & Strö Hon äter så många konstiga saker. Nu i höst är hon helt såld på kantareller. :rofl: Annars mumsar hon gärna det mesta godis, allt från...
Svar
13
· Visningar
3 864
Senast: psychogrrl
·
K
Hästvård Nån som vet varför en häst kan chocka när dom får penicilin i sprutform. Om dom chockar vad gör man, vad kan det bli för bieffekter? :bow:
2
Svar
21
· Visningar
6 354
Senast: strumpan
·
S
Foder & Strö Gick in och skulle beställa provemballage men vet inte riktigt hur ska ska fylla i. Räcker det med att kryssa en i hö-rutan (för jag...
Svar
3
· Visningar
1 844
Senast: skumpan2000
·
B
Foder & Strö Vad har ni för kvoter på era hästars foder? (protein och energi) Vad är det för raser?
Svar
6
· Visningar
1 792
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö Snart är det dags att flytta kusarna till vinterhagarna, vad kan man ge dom som sysselsättning framåt vintern sen? Vilka träslag kan man...
Svar
10
· Visningar
1 931
Senast: LIA
·
H
Foder & Strö Hej! Undrar om det är någon som vet behoven för en 10 månaders unghingst. Mamman är en welsh cob på 147 cm, vem pappan är vet jag inte...
Svar
5
· Visningar
1 708
Senast: Hawaii
·
A
Hästvård En ovanligt fånig fråga, men jag ställer den ändå eftersom jag funderat på det i flera dagar. Har två hästar (ston) som går i en stor...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: Aip
·
I
Hästvård Vad är att föredra? För mig skulle det kosta ca 1500:- att få hästen vetrinärbesiktad på klinik, ca 1000:- att ta hem veterinär och...
Svar
10
· Visningar
4 649
Senast: Daydream
·
S
Foder & Strö Min häst brukar normalt sett behöva lite lusern vintertid och i år lär väl inte vara ett undantag. Däremot tänkte jag ge hackat strå...
Svar
4
· Visningar
2 576
Senast: Gunther
·
3
Foder & Strö Ungefär vad kostar det? Jag har fått påsar etc. från analycen men ingen prisuppgift.
Svar
3
· Visningar
1 955
Senast: Mynta2
·
Hästvård Jag har en riktig otursmärr, i år har vi hunnit med en bukoperation med 2 mån konvalecens, ett sytt öga, en veckas hälta och nu har vi...
Svar
4
· Visningar
2 143
Senast: Haukur
·
B
Foder & Strö förr gav jag min häst "lösa" mineraler men nu fanns de bara i pelleterad form. ska jag ge mer eller mindre, eller lika mycket mineraler...
Svar
2
· Visningar
1 906
Hästvård Hejsan! Jag tänkte jag skulle ta ett träckprov på mina 3 hästar nu när dom ska stallas in från betet i September men jag behöver hjälp...
Svar
8
· Visningar
2 582
Senast: Taz
·
V
Hästvård Slutade skolan vid 12 igår, så jag skulle bara gå ner till stallet och rida en sväng innan jag skulle åka hem därifrån för helgen. Går...
Svar
7
· Visningar
2 853
Senast: vendelay
·
D
Foder & Strö I att vara kräsen då. Om maten inte skulle smaka gott enligt han, kan han lätta bara at några tuggor av varje mål i flera dagar. Och...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: 3Gringos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp