Bukefalos 28 år!

05:orna då?

Sv: 05:orna då?

Men hur lyckas han???
Jag menar det är ju inte "bara".......han får ju ut av sk "skithästar"

Man kan nog säga mycket om den mannen, men få fart på hästar det kan han ju iallafall...dessutom har han dom ju i ganska många år iallafall...fattar ingenting jag :D
 
Sv: 05:orna då?

Ibland vill han ju påskina att han inte tränar... kanske det som är lösningen= att inte "lära" hästarna att springa sakta...
Hoppas ni förstår vad jag menar..
 
Sv: 05:orna då?

Jag har ju en sån! Som bara gått fort som tvååring alltså.

"Gick 20 i dödens i somras utan problem..."

Det krävs lite av huvudet på såna hästar, annars blir de som min. :eek:
 
Sv: 05:orna då?

Min var/är oxå lite sånn...
men i Lördags skrittade han runt i defileringsvolten när dom andra gjorde omstarten i Provloppet lugn som en filbunke (nåja:angel: skrittade iaf)
 
Sv: 05:orna då?

Det är tur att såna hamnar hos envisa människor som har tid att låta huvudet komma ifatt. :idea:

Och ettåringen hade knäckt till sina SI-leder rejält och är ordinerad vila. Han vinglar på här hemma när han får lämna boxen, än så länge är det små promenader som gäller, typ ett par varv med ett par studs rätt upp i luften.

Enligt vet. kommer han att bli helt återställd men han får inte trava förrän han är stabil igen, därav boxvilan.
 
Sv: 05:orna då?

Tar upp denna tråden igen...

Hur stora är era -05or nu? Min är inte så stor, 148 fram och 151 bak. Tror hon blir ca 155.
 
Sv: 05:orna då?

Mina två små tömkörs och simmas ännu, den ena var så bråkig så den lämande jag till proffs för inkörning och den andra tar jag själv. Proffshästen kommer i vagen veckan som kommer sa tränaren, min gissningsvis om 2-3 veckor:o
 
Sv: 05:orna då?

Våra 1åringar är satta i vagn allihopa.
Dom travar på men dom går inte fort, det får dom inte börja med fören efter nyår tidigast.

Så nu går dom 30 min åt gången. Och ja får trava på i normalt trav tempo. Har gått raker någon enstaka gång mest för att dom ska få kolla läget.

En av dom har dock varit sjuk så hon är precis satt i vagn. Travade i vagn för första gången i freedags :)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 288
Senast: tuaphua
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 838
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 397
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp