Bukefalos 28 år!

07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kram till dig, @Marvin - låter jobbigt! :( :heart

Det är jättesvårt att veta vad det kan bero på, men låter lite som överskottsenergi/stress, evt. även bristande "ledarskap" som vi precis diskuterat i tråden..? Dvs. att Rutan inte helt litar på dig iom att hon känner att hon måste "skydda er" från alla dessa läskiga saker...?

Annars så håller även jag med om att brinnande och exploderande bilar inte är så bra för koncentrationen. :cautious: Kan du fråga tränaren om du får komma tillbaks för en privatlektion med lugnare omgivnader, så att ni båda (du och Rutan) får en bättre känsla/erfarenhet med banan?
 
@Novali01 Bah, ingen mara är finare än mina ;) :p.

Oh yeah?
20170530_200243_zps499wbu7y.jpg

received_656405537893312_zpsffdgfqf5.jpeg

received_10207854655679385_zpsfhbqsjpv.jpeg


Liten film...:D
 
@Novali01 Vilken fin! Vad ska du göra med den? Sälja? Hur stor är den, ser ut att vara över ponny eller?
Nope är en liten påwni, ca 146-147 cm o kommer inte växa över men han är ju längre än en "vanlig" connie o får då en annan resning. Han kommer vara till salu när vi ridit honom lite till, nån lycklig liten ponnyryttare kommer få världens gosigaste sötnos!:love:
 
Hahahaha jag veeeeet! Och jag har ju gömt denna hemma hos mig...har ju normalt sett inte några försäljningshästar hemma men han råkade hamna där....:love: Är så gullig att man vill dö, kommer o gnäggar i hagen, går i jättestor gräshage med kompisar runt om så han behöver ju inte mig egentligen, men är så himla gosig!:)
 
Denna ponnyn såldes ju för runt miljonen, visserligen godkänd hingst men jag tycker nog @Novali01 s ponny är finare så en halv miljon kanske ;)

Jag har sett den där ponnyn ganska mkt med nya ägaren och han är otroligt häftig och lydig. Stor häst i litet format. Skillnaden på honom och connemaran är ju en del muskler och erfarenhet. Det är väl det som gör att dressyrhästar/ponnyer brukar bli så dyra? Men med lite muskler och en inhyrd popp-ryttare går det nog att få bra betalt!
 
Jag har sett den där ponnyn ganska mkt med nya ägaren och han är otroligt häftig och lydig. Stor häst i litet format. Skillnaden på honom och connemaran är ju en del muskler och erfarenhet. Det är väl det som gör att dressyrhästar/ponnyer brukar bli så dyra? Men med lite muskler och en inhyrd popp-ryttare går det nog att få bra betalt!
Tja, ok så jag lägger prisnivån lite lägre då....475 000 plus moms.... :devil:
 
Jag har sett den där ponnyn ganska mkt med nya ägaren och han är otroligt häftig och lydig. Stor häst i litet format. Skillnaden på honom och connemaran är ju en del muskler och erfarenhet. Det är väl det som gör att dressyrhästar/ponnyer brukar bli så dyra? Men med lite muskler och en inhyrd popp-ryttare går det nog att få bra betalt!

Jo givetvis, jag menade inte att den som knappt utbildad 5 åring skulle gå för en miljon.
 
Va, är det här en Connemara-tråd nu? :confused: :p Fantastiskt fin ponni oavsett! :love: Var tvungen att påminna mig själv att jag precis satt och funderade över hurvida Skrullan är för liten för mig, vilket borde betyda att jag INTE kan köpa en sån fin liten sak! :angel:

Har suttit och kollat på filmer från hoppträningen i går, och det såg inte så helt illa ut, men jag är fortfarande osäker ang. sadeln. Jag får definitivt bättre balans och skänkelläge i den än i min gamla, men den är inte direkt skön att sitta i, lite hård i sitsen kan jag tycka. Borde man leta vidare, i så fall? Känns ganska viktigt att verkligen hitta rätt till det priset... (15.000,- begagnat, ny pris 30.000,- dvs. dubbelt av vad jag gett för mina tidligare hoppsadlar) Usch, hatar att leta sadlar! :arghh:
 
@sorbifolia Jag har iofs terrängbanekort (men inget ridhuskort!) så jag skulle kunna åka bort till banan själv en dag. Då borde det ju vara lugnt!
Synd bara att mina 3 lediga veckor är slut nu, så jag har inte tid att åka och kolla henne heller om jag nu ska göra det.

Idag åkte vi på dressyrträning, jag har kämpat med den där högersidan hela veckan. Idag var hon plötsligt så mjuk och fin och medgörlig redan från början. :confused:
Skyggade lite för de läskiga bommarna som låg vid sidan av banan, men annars avslappnad och fin, men pigg!

Kom ner sådär bra i sadeln idag igen, och tränaren filmade lite på slutet. Första gången jag har fått den känslan fångad på film! Vi kom aldrig till galoppen idag, blev bara trav.
BE2A65D9-D8AE-4A1B-944C-73E3A8093722.jpg

3E93DC66-00B4-4AB2-9263-96EBF5F077CD.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
909
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 277
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
974
· Visningar
64 059
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 900
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp