08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Grattis, det är ju lysande!

Kl
Jag har så sakta kommit igång med min -08a, Hugo e Highcruiser igen. Han reds ju in under hösten, fick en vintervila, var utlånad som sällskap och åkte sedan på inkörning. Ridningen handlar mycket om att få stabilitet och styrka, och det går iaf åt rätt håll, även om vi är långt från tävlingsbanorna ännu. Vi arbetar med grunder - skritt, trav och galopp och övergångar. I fattningarna sätter han under sig jättemycket och det blir tokjobbigt, så fokus nu är på att få honom att ta första språnget framåt och inte uppåt. Vi flyttar även lite undan skänkeln i skritt. Jag satsar inte på varken kvalitet eller championat med Hugo, han kommer behöva lite tid innan han är stark nog för att vara bra. Vi arbetar även med körningen - han är inkörd hos en travtränare, och nu tömkör jag honom i maratonselen och tränar så vi ska kunna köra med vår vagn. Jag tror det kommer vara ett bra komplement till ridningen.
 
Sv: 08:orna del 5

Nu är årgång 2008 inte unghästar längre och passar därför inte mer på avel. Det finns andra forum som ridning där de passar bättre.

Jag stänger därför tråden nu när den är uppe i nästan 2000 inlägg.

Görel - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 375
Senast: Fille
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 567
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp