08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Då behöver jag inte ge upp hoppet än om att det kommer bli en riktig häst av min :) Hon är ca 159 cm nu gissar jag och har vuxit rätt så långsamt hela tiden så det är bara att vänta och se vart det hamnar :)

Jättefin häst du har där!!! Den gillade jag verkligen!

Tack snälla! Han är min ögonsten :love:

Nej mina "små" hästar har vuxit till sig ordentligt mellan 3 och 5 år. Hade en 3-åring e Calando som var 164, han blev 173. Jag tycker man ser det på kroppen, om de kommer växa mer.

Nu har han stått stilla i perioder och nu känns det som om han växer igen, jättetrött att rida. Jag trycker lite extra kalk och lusern och hoppas på gödseleffekten ;)
 
Sv: 08:orna del 5

Tyvärr så tror jag inte att bilden ljuger. Jag vet inte riktigt hur hög han är, men jag ser inte över ryggen på honom så jag antar att han är rätt hög... Jag har provat att mäta med tumstock och då var han 174, men det var ett tag sedan och han känns högre nu. :S
 
Sv: 08:orna del 5

Maj 2012

319813_10150780602068182_613178181_9626085_803547886_n.jpg

Fin!:love:
 
Sv: 08:orna del 5

Idag har Lolli hoppat lite. 7:e gången hon hoppar med ryttare på ryggen. Idag hoppade vi en liten bana (7 språng) för första gången på 50-60 cm. Lolli hade idag inte det där riktiga suger mot hindret. Hon hppade, men var lite loj emot. Kan beror på den fruktansvärda värmen som var...

Hur som helst, hindren tog vi oss över. Även om hon nu har börjat busa efter. Idag, efter varje hinder flög höger bakben upp i luften... Inte alltså så lätt att försöka hoppa bana när hon leker rodohäst ;) Hon hoppade även vattenmatta för första gången i sitt liv på första försöket *stolt matte* :D

Ev. ska vi iväg på en P&J 50-60 cm nästa helg. Sedan ska hon får 2 månaders välförtjänt sommarvila :)

Bjuder på ett par bilder från idag

_emt7530_203945450.jpg

Just det, först gången hon hoppade kryss idag med ;)

_emt7534_203945801.jpg


_emt7537_203946195.jpg


_emt7549_203947408.jpg


_emt7539_203946738.jpg


_emt7556_203947135.jpg
 
Sv: 08:orna del 5

Är det inga 08:or som ska på kvaliteten i augusti???????
Jag anmälde min igår. :bump: Uppsutten hoppning! Oj, vad pirrigt.
 
Sv: 08:orna del 5

Jag tror jag ska visa iaf Marlin i Bollerup! Men det är ju lååångt dit, väntar med att anmäla nån månad till tror jag :angel:
 
Sv: 08:orna del 5

Äntligen har jag lyckats länka till ett foto i alla fall! :banana::banana::banana:

Men hur man får in själva bilden????? Är fortfarande ett mysterium för mig.
 
Sv: 08:orna del 5

Vi kom försent när vi anmälde våran -04 till kvaliteten. Vi fick vänta hela dagen på att eventuellt få en restplats. Färdigknoppad häst kl 07.00. Kl 13.00 fick vi veta att vi fick vara med kl 14.30 på LÖSHOPPNINGEN! (Vi som hade tränat för uppsutten hela sommaren!)
Det var en jättemiss. Anmälningstiden hafde inte alls gått ut, den blev full så snabbt. Det vill jag INTE uppleva igen. :(
 
Sv: 08:orna del 5

+ Mitrolle: Tack så jätte mkt! :) vad roligt att Jac gjort sånna framsteg :)

Vanilj_hallon: Vad fina ni är! :)

*kl*

I väntan på att Hovslagaren kommer
På tisdag så tänkte jag att Tabbe kan få ca 2 veckors vila lika gärna, tror han kan behöva det :)
 
Sv: 08:orna del 5

*kl*

Oj, vad längesedan det var jag läste i den här tråden. Riktigt roligt att se hur fina alla hästar har blivit!

Min tjej har mest vilat och skrittat i skogen sedan i höstas pga diverse anledningar. Nu har vi kunnat rida några veckor och tränat både hoppning och dressyr.

Hon har nog inte mått helt dåligt av att ta det såpass lugnt ändå då hon växte något extremt, speciellt i början av året. När jag fick hem henne i februari förra året var hon 159 cm och nu är hon 166-167 cm..!

En av de första dressyrträningarna efter all vila:
http://www.youtube.com/watch?v=il71zBAfwsU&feature=relmfu


3:e hoppträningen:
http://www.youtube.com/watch?v=G9WEvaTstcU&feature=share
 
Sv: 08:orna del 5

*kl*

Idag har jag ridit min häst igen och det gick bra idag med men nu märks det att hon blir starkare och starkare. Idag fick jag vara med mycket på yttertygeln för att hon skulle svänga :D. Hon försökte även testa mig precis när jag hoppat upp men jag knackade till henne och då gick det bra.

På onsdag ska jag hämta hem henne och jag har kommit överens med hon som rider till henne att vi ska åka upp till henne 1 gång i veckan så hon får rida igenom henne och sen att jag ev kan rida efter en liten vända och det känns så skönt att vi kommer få det stödet :bow:.

Så på onsdag ska jag även rida henne igen innan vi åker hem.
 
Sv: 08:orna del 5

Till championaten måste man kvala, men kvalitets är bara att anmäla sig till.

Idag var vi på ridbanan ochh oppade lite i värmen. Jobelle blev väldigt svettig och fick en dusch. Eftersom jag klantigt nog glömde kameran i stallet så fick det bli bilder från efter duschen istället. Har film på mobilen på hoppandet, får se om de duger att lägga upp.

178917_10150985452620948_789510947_11843253_1627994022_n.jpg
 
Sv: 08:orna del 5

Men när hästar är nybadade så glänser de lite extra. ;) Så det var ju inte klantigt alls. :) Hon ser väldigt fin ut på bilden tycker jag.


kl

Idag har jag och min lilla häst debuterat på dressyrbanan. Målet var att springa åt rätt håll, hålla oss innanför staketen, ha rätt gångart på ungefär rätt ställe och helst inga 0or i protokollet. Det gick låååångt över förväntan. Lillhästen skötte sig exemplariskt och vi hade egentilgen bara 3 riktiga missar. En felfattning, en katastrofhalt och en övergång till trav från galopp där jag inte riktigt fick stopp på honom. I övrigt känndes han riktigt fin och på slutet av ritten när jag kände att vi faktiskt skulle klara det hade det nog inte varit möjligt att le större än vad jag gjorde då. :love: Vi vann klassen på nästan 74% och lillhästen har fått springa sitt första ärevarv.:banana:

rk1.jpg



rk2.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 375
Senast: Fille
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 567
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp