Bukefalos 28 år!

1,5 dygn kvar för Yoga som fertil

MissFideli

Trådstartare
Lilltjejen, vet inte vad hon väntar :devil:

Det ska bli skönt, samtidigt som det är lite veligt eftersom hon gav en så bra kull.

Men snart är hon kastrat och förhoppningsvis blir hon en lycklig sån när allt lagt sig.
 
:devil:
Det är ju bäst för dem, även om man känner sig grym...
Och även om ungarna blev fina kanske det inte är någon förlust att hon inte används mer, hade hon inte fertilitetsproblem och lite vasst temperament?
Vi får väl hoppas mer på dottern :)
 
Fråga hannarna hon träffade om hon hade vasst temperament :angel:

Sveriges avelshannar inom brittrasen har haft en insamling till den där kastreringen :devil:

mandalaki
 
Oooh vad synd :cry:, nu när jag äntligen fått tatt i en långhårig Scottish Fold pojke....
:love: :love: :love:

Fast det dröjer nog 1½-2 år innan han blir könsmogen.... ;)
 
Men Abbie finns ju kvar :idea: :idea:

Dock vet jag ju inget om huruvida nån av dom bär på långhårsanlag. Antagligen inte.
 
Jag vet inte hur fertiliteten är, hon gick ju iofs tom 2 ggr, men det var med samma hane och hon blev dräktig 2 ggr med en annan hane.

Humöret tror jag beror på hormonerna och antagligen kommer det ifrån p-pillrena. Men det är ju just det som gör att jag kastrerar henne nu ändå.
 
Tja, man vet ju aldrig. Min har ju också vissa temperamentsproblem, som jag ser det hormonrelaterat, och sedan har det satt sig. Han beter sig ju fortfarande som en unghane mot andra katter, trots att han är en 11-årig kastrat. Inte schysst att låta dem gå kvar så, framförallt inte när man riskerar att beteendet sätter sig.

Vad har du för planer för Abbie? Vad fick hon för bedömning sist? (Jag har läst det, men kommer inte ihåg...) Vad är det för hane du är beredd att åka långt för?

*nyfikna jag*

Förresten, vad var det för hane hon gick tom med? Du kan ju skicka ett PM om du inte vill lägga ut det här...
 
Jag letar hane för fullt till Abbie. Hon ska paras på första löper efter 1-årsdagen, dvs tidigast runt jul (född 4/12). Vem det blir har inte blivit bestämt, men just nu lutar det åt en rödmaskad chokladbärare. Det blir inga maskade bebisar, men alla blir bärare. Dessutom hoppas jag på en chokladpadda att behålla, men det visar sig. Han är antagligen inte dilutionsbärare, så alla hanar blir svarta el choklad, och honorna blir svart- resp chokladpaddor. Alla dilutionsbärare eftersom Abbie är lila. Den hanen bor bara 6 mil härifrån. Men han är inte tänkt som avelshane utan ska para ägarens honor och några fler om han inte börjar strila, för då ryker kulorna direkt.
Annars har jag några som är halvintressanta. Tittat lite på en lilamaskad i göteborg som stammässigt ligger kanon till. Och iofs blir alla cp-bärare, men å andra sidan blir alla lila och jag vill helst inte ha 2 honor i samma färg, även om den ena är cp-bärare.
Annars finns det 2 blå hanar i Norge (en lilabärare) som är intressanta.
poupette_b.jpg
Mister Streeploos de la Poupette
jackpot.jpg
Sir Jack Pot av Fauna (lilabärare)

Hanen Yoga gick tom med 2 ggr var S*Swan Klei's Maharadja, en röd chokladbärare. Vet inte vad som hände, men antagligen kom han inte åt ordentligt. Yoga är stor och han är mindre. Han lyckades inte få Yogas mamma dräktig heller, fast hon är enorm :)

Abbies bedöming var en klar Ex1:a med en konkurrent, och det för att trots att Abbie var 1 mån yngre än den andra så var hon mycket kraftigare. Kul =) Du ska få se bilder på hennes bror när jag har fått dom, han är kanonsnygg !!

Sen finns det några fler hanar
man.jpg
IC Badsworth Man o Man. Engelsk hane i Skåne.

Och en choklad i Bergkvara
kingliggsid.jpg
Gipsy King In Concert

Och kanske en svartsilverspott (Abbie är troligen spottbärare)
zacharias.jpg
S* Coccolamis Zilver Zacharias, för att kanske få blåsmoke. Sen har han + på sin ögonfärg, vilket Abbie inte kan skryta med tyvärr.

Sen vet jag inte mer :confused:
 
Den sista! Vilken ögonfärg! Jag är ju väldigt förtjust i smoke också...

Vilken är hanen i Göteborg? Känns ju som att det inte finns så vansinnigt många här med maskade britter, så det borde ju vara någon jag vet vem det är...
 
Ja han verkar fin Zack. Dock är ju chansen för Smoke ganska liten och det tråkiga är väl att han inte är choklad/lilabärare och alltså blir bäbsen bara svarta och blå med eller utan silver och/eller augoti.

Hanen i Göteborg heter S*Råttfångarns Zeb
rattfangarns_zeb.jpg

Inaveln med honom ligger på 0,44% på led 6 led, vilket ju måste klassas som helt okej.

Men det är det där med bara lila... Iofs behöver jag ju inte behålla nån i första kullen, utan kan ju faktiskt ta en kull till på henne. Om hon inte blir som Yoga förstås. :crazy: :crazy: :crazy:

Det blir så länge som möjligt utan p-piller på Abbie iaf, jag är 99% säker på att det är dom som är skulden. Eller jag som gett dom :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 853
Senast: Hellhound
·
  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Sasse
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 257
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 206
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp