Bukefalos 28 år!

100 starter eller mer?

Sv: 100 starter eller mer?

Vann inte Sharon Rose sin 100:ade start för några veckor sen?
 
Sv: 100 starter eller mer?

NearlyBrainlessAmie skrev:
Vann inte Sharon Rose sin 100:ade start för några veckor sen?

*kollar upp i SM-programmet slängt bredvid datorn*
Tamefaan, det gjorde hon! Det var ju jag själv som red, pinsamt att missa det! :o
 
Sv: 100 starter eller mer?

Jag känner två hästar som startat hundra gånger, den vann sitt hundrade löp och de var inte länge sen. Sharon Rose heter hon. För den andra hände de ingenting på dess hundrade löp
 
Sv: 100 starter eller mer?

Ninniw skrev:
*kollar upp i SM-programmet slängt bredvid datorn*
Tamefaan, det gjorde hon! Det var ju jag själv som red, pinsamt att missa det! :o

Du verkar ju inte ha ett hästminne precis
 
Sv: 100 starter eller mer?

Korpen_ skrev:
Du verkar ju inte ha ett hästminne precis

Onej, det e något som ingen kan anklaga mig för!! Det är ren tur att jag kommer ihåg ridorderna som jag har fått i ledvolten, när jag väl är i startboxarna… *skuldmedveten blick*

Men du Korpen, jag känner också till en häst som heter Sharon Rose, tror du att det är ett sammanträffande? *ironisk*
 
Sv: 100 starter eller mer?

Ninniw skrev:
*kollar upp i SM-programmet slängt bredvid datorn*
Tamefaan, det gjorde hon! Det var ju jag själv som red, pinsamt att missa det! :o

Haha det är bra :bow:
 
Sv: 100 starter eller mer?

samma häst hehe. Henrik Engblom hehe var fasiken jäkligt kul att se honom när Sharon vann. Stod där med ett brett flin och hela kittet själv verkar han ju bara förlora med den hästen
 
Sv: 100 starter eller mer?

lite småcoolt att hon går som "skolhäst" på strömsholm.. vi skenade runt lite med henne på träningsbanan i påskas, haha..
 
Sv: 100 starter eller mer?

Korpen_ skrev:
samma häst hehe. Henrik Engblom hehe var fasiken jäkligt kul att se honom när Sharon vann. Stod där med ett brett flin och hela kittet själv verkar han ju bara förlora med den hästen

Äää… såg du Henke så var han ingenting mot Caroline Malmborg… De hade en häst som de vill ett jag skulle rida i SM, men eftersom jag inte har ridit så mycket på ett par år så var jag inte inkvalad. Jag hade bara dendär dagen på mig att hinna kvala in, men Caroline tyckte att jag borde ha chans med vår egen två åring Missil, så bra som hon hade gått i Kvalet. Hon gick dock riktigt dåligt, så Caroline var desperat inför amatöret. När jag sedan van med Sharron var hon ungefär lika glad som Henke med familj OCH dåvarande+ före detta ryttare från Strömsholm!! Hahah, jag kom helt av mig när jag såg henne stå o hoppa utanför vinnarcirkeln… :rofl: :rofl: Det är trevligt att känna sig uppskattad någon gång ibland…

Lassie stod dock med någon form av lyfangit eller något annat skumt svullet ben lagom till SM för amatörer, men då fick jag ju rida Sharron igen så det var ok… Hoppas att Lassie inte drar på sig något mer till den 22a…

NearlyBrainlessAmie skrev:
lite småcoolt att hon går som "skolhäst" på strömsholm.. vi skenade runt lite med henne på träningsbanan i påskas, haha..
Jo det e kul att hon e skolhäst, men har jag förstått Henke rätt så går det inte att låta eleverna cantra henne för, jo just det, hon bara drar järnet… :devil:
 
Sv: 100 starter eller mer?

Ninniw skrev:
Jo det e kul att hon e skolhäst, men har jag förstått Henke rätt så går det inte att låta eleverna cantra henne för, jo just det, hon bara drar järnet… :devil:

hehe ja menar det va.. :smirk:
 
Sv: 100 starter eller mer?

Ninniw skrev:
Äää… såg du Henke så var han ingenting mot Caroline Malmborg… De hade en häst som de vill ett jag skulle rida i SM, men eftersom jag inte har ridit så mycket på ett par år så var jag inte inkvalad. Jag hade bara dendär dagen på mig att hinna kvala in, men Caroline tyckte att jag borde ha chans med vår egen två åring Missil, så bra som hon hade gått i Kvalet. Hon gick dock riktigt dåligt, så Caroline var desperat inför amatöret. När jag sedan van med Sharron var hon ungefär lika glad som Henke med familj OCH dåvarande+ före detta ryttare från Strömsholm!! Hahah, jag kom helt av mig när jag såg henne stå o hoppa utanför vinnarcirkeln… :rofl: :rofl: Det är trevligt att känna sig uppskattad någon gång ibland…

Lassie stod dock med någon form av lyfangit eller något annat skumt svullet ben lagom till SM för amatörer, men då fick jag ju rida Sharron igen så det var ok… Hoppas att Lassie inte drar på sig något mer till den 22a…


Jo det e kul att hon e skolhäst, men har jag förstått Henke rätt så går det inte att låta eleverna cantra henne för, jo just det, hon bara drar järnet… :devil:



hehe okej så de var på sista håret då hehe, tur för dig och henne. Hurrå tycker du att Malmborgs hästar är jobbiga?

Nja de har jag också förståt men jag har även förståt att de var två i somras som ficka cantra henne på rakbanan några gånger. De gjorde tydligen en volt när rakbanan tog slut, iallafall de första gångerna de fick pröva hehe. Henke försökte slänga upp dem när de skulle rida ur startboxar, men då sa de tydligen Nej. Men annars vill han inte ha med henne tror jag iallafall.
 
Sv: 100 starter eller mer?

Korpen_ skrev:
Hurrå tycker du att Malmborgs hästar är jobbiga?

Jag vet att Malmborgs har rykte om sig att ha jobbiga hästar. Men det är som i alla stall snarare ryttarna det hänger på än att de skulle ha expetionellt svåra hästar. Jag har ridit hoss Malmborgs av och till sedan 96 (?, minns fantame inte) och började jobba där direkt efter gymnasiet. Sedan dess har jag hunnit säga upp mig, ridit fegentrin två vändor, varit i USA & då i mellanåt gjort kortare och längre vändor för att rida turer hoss dem. Man vill ju inte trampa några på tårna, men många av deras hästar har stundtals varit bortskämda och ouppfostrade (därav ryktet). När jag började att rida i våras var problemet med många att de gick högt med huvudet & gapade, två olater som jag absolut inte klarar av, men andra inte tycks ha något emot. Men de hästar som jag red fick snabbt som ögat på sig en martingall & pullargrimma så var det löst.
:smirk:

I dagsläget måste jag faktiskt säga att det inte finns någon häst i stallet som det är några som hälst problem med & det är de få stall som kan skryta med!!!
:bump:
 
Sv: 100 starter eller mer?

Mortens Prospect i Norge gjorde sin 101 start i Torsdags
 
Sv: 100 starter eller mer?

Det ska väl tilläggas att det är betydligt svårare för en hinderhäst att komma upp i 100 starter då säsongen inte är speciellt lång och loppen är få.
 
Sv: 100 starter eller mer?

Hehe, ni har visst redan disskuterat Sharon Rose:P Tänkte nämna henne annars.. jag var med som elev när hon vann sin hundrade start:D.
Henke tyckte att de skulla ha sagt något om att det var hennes hundrade start och att hon vann o så:P
Själv red jag henne bara i skritt och trav och det var jag som red henne senast innan du satt upp Ninni, visst förberedde jag henne bra? ;)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Lady_S
·
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
339
Senast: vilde
·
Relationer Bakgrund, cancerdiagnos under våren. Opererad, cellgiftsbehandlad, ej spridning just NU. Men vet inte hur många år jag har kvar, man...
2
Svar
30
· Visningar
1 849
Senast: Motacilla
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 388
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp