Bukefalos 28 år!

11-åring föll av häst - dog

Sv: 11-åring föll av häst - dog

Mina tankar går till dom anhöriga, usch vad hemskt. ;(
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

För att dementera vissa ryckten, spekulationer och felaktig information-
Flickan avled inte vid 22-tiden, hon dog omedelbart, bröt nacken.
Flickans häst blev lite stark i avsaktningen efter en galopp, inget sken, och hängde helt enkelt inte med när hästen gjorde en sväng. Hon ramlade på plan mark.

Går inte att sätta ord på tragedin, helt ogreppbart.
Tankarna går till familj, vänner och bekanta.
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

Fy så fruktansvärt. Tänker på familjen, och tänder ett ljus.
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

Hur vet du det? Alltså har du läst det nånstans?
Fy va hemskt! :cry: Stackars anhöriga:cry:
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

Usch, detta är så hemskt att läsa om :(

Vad jag har hört så red flickan sin egen häst och ramlade av eftersom hon svimmade eller liknande (ingens fel alltså) och ja, bröt nacken när hon landade.
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

Som jag skrev, flickan hängde bara inte med när hästen svängde 90 grader i galopp, en helt vanlig simpel avtrillning som vilken som helst. Bara att hon råkade landa riktigt riktigt illa.
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

Usch så hemskt :'( Lider med anhöriga!
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

Jag rättar mig efter dig, usch vilken otur! :cry:
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

Som sagt, det var egentligen väldigt odramatiskt, flickan trillade bara av.
Hästen stannade 5 meter bort och betade.
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

Stackars familjen och stackars du!! Det där är ju verkligen varje ridinstruktörs värsta mardröm som man verkligen ALDRIG vill uppleva...
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

usch vad fruktansvärt!vilken tragedi!å jag lider verkligen med både dig som instruktör och familj/anhöriga/vänner!jag ryser!:cry::crazy:
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

åh herregud !

finns inte ord att beskriva detta tragiska med :/
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

Här kan man läsa var som egentligen hände: http://www.jrf.nu/
Jag beklagar av hela mitt hjärta och min tankar finns hos 11-åringens familj, anhöriga, vänner och hos er instruktörer, en fasansfull olycka:cry:
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

Usch vad hemskt detta är!! Gråter nästan... Kan inte med ord förklara hur jag känner med hennes anhöriga.

Tankarna går även till min dotter som är 9 år & just börjat rida. Jag red själv i den åldern & rider nu i vuxen ålder & vet att det som har hänt är en väldigt olycklig olycka. Men ändå tränger sig tankarna på om ifall att... Vågar knappt ta orden i min mun men tänk om det hände min dotter något!

Stackars flickan & stackars flickans anhöriga.
Känner mig väldigt ledsen...
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

Så oerhört tragiskt :(
Det får en att tänka till och inse att livet faktist är väldigt skört. Att det inte behövs mer än en vanlig, egentligen odramatisk avramling för att lågan ska slockna. Man förstår att ingen är odödlig, inte ens barn tyvärr. Det enda man kan göra är att våga fånga varje dag och utnyttja den till max.

Mina tankar går till flickans anhöriga och alla inblandade. Styrkekramar till alla.
 
Sv: 11-åring föll av häst - dog

stackars dig...hur mår du nu? :(
dum fråga kanske men...

jag lider oerhört mkt med dig och anhöriga, mina tankar finns hos dem och även jag har nu (bättre sent än aldrig) tänt ett ljus för den lilla flickan.
himlen har fått ännu en ängel...
att det ska behövas så lite för livets låga att brinna ut:(

R.I.P

:cry::cry::cry::cry:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I skuggan av VM reds det i helgen fyrstjärnig fälttävlan på de anrika tävlingarna i brittiska Blenheim. I den korta klassen föll en häst...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jorma Kontio och hästen La Verite föll ihop under V5-spelet från Solvalla. Hästens gick liv gick inte att rädda. Kusken Jorma Kontio...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Enya
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var otäcka scener på Solvalla under dagens lunchtrav. I det tredje loppet föll hästen Inatt Boko ihop och dog. Det efterföljande...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp