11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Här är en som lämnat egentligen tråden men ändå läser här. Håller alla tummar, hovar, tassar och tår!
 
Sv: 11-orna version 2.0

Jag har läst allas inlägg och vill tacka er så mkt! Ni är underbara och verkar som om tummarna hjälpte för denna gång!

Min envisa röda kämpe har klarat sig än en gång!

Röntgen av nacke/hals visar inget udda, flera veterinärer har kollat bilderna och mätt avstånd mellan kotor osv, men kan inte se något onormalt där.

Han har helt klart ataxi och inget är klart hur hans utgång blir ännu.. men nu finns det en chans åtminstonde!!! :bump:

Så.. de är inne på virus iaf som satt sig neurlogiskt. Inget av de vanliga smittsamma virus vi testat mot men det finns ju en många fler. Därför ska vi nu vänta en månad och sedan återbesök för en undersökning där vi kollar hans reflexer. OM det handlar om virus kan det ju ta många månader innan han blir bra, men det finns iaf hopp.

Jag hade redan innan besöket pratat med dom om fästingproverna som inte var gjorda, de motsatte sig lite innan besöket också då det inte stämmer in alls på symtombilderna ( jag förstår inte varför så många motsätter sig att kolla fästingsjukdomar???) men efter undersökning höll denne veterinär med om att det är klokt att kolla och symptomen kan vara luddiga gällande det, så nu äntligen är prover tagna och väntar svar om någon vecka. Halleluja.

Vi fick även en superduktig (och supersnygg:angel:) hovslagare att verka honom, hans första kommentar var- this is not going to be easy!
Nej vem har sagt att något runt Zolero är enkelt? ;):o
Men det gick fint och nu har killen fina fötter.

Slutligen måste jag ge en eloge till Zolero som stod som ett ljus i trailern och tuggade lugnt sitt hö. Och skötte sig fint på kliniken även innan sedering.


Så hans framtida prognos är osäker men inte längre nattsvart vilket läget vore om vi sett konstigheter på röntgen. Där var vi och veterinären överens.

Det var en mkt trött men nöjd pojk som klev in hemma i sin box och pussade på bästisen igen :love:

Vi bjuder på lite bilder från denna låååånga dag.

229906_10151111586156344_548740768_n.jpg

156403_10151111962161344_874024421_n.jpg

420519_10151111961806344_1200039238_n.jpg

282332_10151111961621344_1970868070_n.jpg

612_10151111962911344_1478727003_n.jpg
 
Sv: 11-orna version 2.0

Så himla härligt att läsa! :bump: Hoppas de kollar för varenda virussjukdom som finns nu så att han iaf kan få en diagnos! Heja Zolero!!! Synd bara att virus inte är behandlingsbart. :crazy: Bara att härda ut...
 
Sv: 11-orna version 2.0

Så himla härligt att läsa! :bump: Hoppas de kollar för varenda virussjukdom som finns nu så att han iaf kan få en diagnos! Heja Zolero!!! Synd bara att virus inte är behandlingsbart. :crazy: Bara att härda ut...

Tack:love:

Ja det tråkiga är ju att vi fortfarande inte har en diagnos.. men samtidigt jätteskönt att kunna utesluta trauma, defekter samt ärftliga ting som orsakat just detta. Nu har jag ett friskt avelssto och en frisk lillasyster.. och förhoppningsvis kanske även Zolero en dag.

Jag var så inställd på att låta honom somna idag.. nästan svårt att ställa om men jag är så glad för chansen vi fått!

Det kan tydligen ta upp till ett år innan han blir bra om orsaken är virus. Men en förbättring ska ju ske tidigare. Alla blir ju inte heller helt återställda.
 
Sv: 11-orna version 2.0

Åh så skönt att det gått bra ändå. Han är en kämpe och det ska nog gå hela vägen med honom ändå :)
 
Sv: 11-orna version 2.0

Åh va fin han är! :love:
Härligt, nu är hoppets låga tänd igen!
Kämpa vidare så fortsätter vi andra att hålla tummar och tår tills han är helt frisk igen :bump:
 
Sv: 11-orna version 2.0

Åh ! Vad skönt !

Hoppas nu att detta går åt rätt håll. Jag håller alla tummar att han blir frisk
 
Sv: 11-orna version 2.0

Säger som de andra, jätteskönt och hoppas att det går åt rätt håll.

Nu är det nästan 2000 inlägg så då låser jag tråden. Starta gärna en ny.

Görel - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 304
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp