Bukefalos 28 år!

12 eller 16 veckor

Sv: 12 eller 16 veckor

En normal bondkatt väger ungefär 1 kg vid tolv veckor. Din katt är väldigt liten. Jag har också två honkatter som ligger på ca 2 kg. Tyvärr vet jag inte vad de vägde som tolv veckors.
 
Sv: 12 eller 16 veckor

Att vår hona är ovanligt liten är jag medveten om, men tror faktiskt aldrig någon av de jag varit i närheten av kring tolv veckor varit så stora som 1 kg redan så tidigt. Att dom tre kattungarna som är här hemma nu inte ens är i närheten av 1 kg fast dom är ca 10 veckor är visserligen inte konstigt då det är ovanstående hona som är mor till dom.

/Camilla
 
Sv: 12 eller 16 veckor

Om din hona är så pass liten så nej, då är det inte så konstigt om ungarna också är små.

Men i de allra flesta fall så väger kattungarna runt 1 kg. Nu är en av mina katter av en ganska stor ras, men hon vägde 1,8 kg när vi hämtade henne, 14 veckor gammal. :)
 
Sv: 12 eller 16 veckor

kl; även jag är uppfödare på skogkatt, och mina kattungar har vägd 1,5 - 1,9 kg vid 12 veckor. Mina vuxna honor ligger på 4.5-6.1 kg
 
Sv: 12 eller 16 veckor

KL
Har levererat mina kattungar vid 12 veckors ålder. De har varit väldigt coola och sovit i buren under bilresan hem enligt köparna och sen varit helt obekymrade i sina nya miljöer.:)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 869
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: MissFideli
·
Mat Jag är uppvuxen med att mamma köpt de billigaste pepparkakorna hon kunnat hitta genom åren. De har inte alltid smakar bra, så...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 830
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp