12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

var roligt att dom har likadana grimmor också :D Hollie har också cob och finns lite att växa i innan hon kommer upp i full.

kul att jobba lite smått med Silhoutte ! ser lugn och fin ut!
 
Sv: 12:orna del 4

Emor: Som jag skrev tidigare i förra tråden så gör jag inget med min 12a. Ser ingen mening med att t.ex öva på att bära täcke. Har aldrig hört talas om en häst som inte vågar ha täcke på sig :P Han går i hagen och umgås med flocken, det är det viktigaste.
 
Sv: 12:orna del 4

Nej alltså öva på att ha täcke på sig och liknande är ingen ide, mina killar är stencoola, bryr sig inte om varken det ena eller det andra som händer runt omkring. Både långtradare och eld bekommer dom inte... Så att ett täcke skulle bli problematiskt har jag svårt att tro ;)

Får väl försöka släppa på det dåliga samvetet, eg vet jag ju att dom inte mår dåligt utav att bara vara hästar nu, det är snarare det bästa. Ändå är det dåliga samvetet där, som bara låter dom stå.
 
Sv: 12:orna del 4

En bebis behöver inte arbeta, så släpp ditt dåliga samvete. Jag hade gladeligen skickat iväg min 12a på hingstbete till sommaren och låtit honom gå där ett halvår och bara vara. Bästa uppväxten och man behöver inte göra ett jota med honom. De har resten av livet på sig att aktiveras, så man kan gott och väl låta dem gå och lulla de första åren.
 
Sv: 12:orna del 4

Jo jag vet ju det, eg ;)

Jag har ju fördelen att jag har två stycken jämnåriga, som terroriserar varandra dagarna i ända i hagen...
 
Sv: 12:orna del 4

Blev en skogspromenad här om dagen.. lillprinsessan är en riktig krutdurk att ha med sig, vill gärna gå först och har en ENORM frammåtbjudning :D Syns dock inte på bilderna :D

54329_1383976566.jpg

91562_1383976544.jpg

95513_1383976577.jpg

35969_1383976591.jpg
 
Sv: 12:orna del 4

Storm har fått ett sticksår och fått lite lymfangit. Hon får bo inne ett tag och gå i sjukhage. Det blir nog bra fort. Ser inte så allvarligt ut.
 
Sv: 12:orna del 4

Spännande! Är det isisar eller "alla" hästar som rids in?

Vi har bara islandshästar just nu men nästa år ska en lusitanokorsning ridas in och vi kommer göra på samma sätt med honom.
Har aldrig upplevt att hästarna får samma typ av "frispel" när man gör på detta sätt..
 
Sv: 12:orna del 4

Stackars Storm!
Hoppas på en snabb läkning!

Hur ser hon ut nu? Hur stor är hon?
Var längesen jag såg bilder på henne!
 
Sv: 12:orna del 4

1394340_741656979181647_171616379_n.jpg


En blöt Maiden nöjd att komma in i sin box.
Hon har fått en ny kompis, en 6mån welsh cob sto. Som hon blir grymt avundsjuk på när jag pysslar med. Så hon gör allt föra att visa att hon är nr.1:love:

Vi har varit på utställning igen. Hon fick inte lika fina poäng som sist. Men har mig bara själv att skylla!:( Hon är lite tunn tycker jag sen så var jag usel när jag visade henne. Jag var tokförkyld och hade feber så jag orkade helt enkelt inte med att springa på och få henne att showa!:(
Men hon fick högsta poäng av mig! Hon skötte sig jättebra:love:

1453537_741663319181013_560474276_n.jpg
 
Sv: 12:orna del 4

Stackars Storm!
Hoppas på en snabb läkning!

Hur ser hon ut nu? Hur stor är hon?
Var längesen jag såg bilder på henne!

Jag tror nog att det läker fort. :) Håller tummarna för det i alla fall.

Ja, det var ett tag sedan jag tog bilder på det lilla trollet. Åkte till England förra månaden, skulle vara där 6 dagar, blev nästan 2,5 veckor istället. Så det blev lite fullt upp när jag väl kom hem istället. :p Planen är väl dock att både jag och Storm kommer att flytta dit nästa år, om allt går som beräknat! Beror helt på skola och jobb.

Trollungen är nog några cm över 130 cm nu! 134 till rumpan kanske. :)

Men jag får försöka ta bild imorgon! Blir väl lite sådär halvsnyggt i sjukhagen. :d
 
Sv: 12:orna del 4

Men åh så kul, england är ett utav dom länder jag gärna skulle flytta till. Hoppas lilla Storm läker fort!
 
Sv: 12:orna del 4

Ja det känns jätteroligt! Förhoppningsvis så löser sig alla smådetaljer så snabbt som möjligt.
Har tänkt på det länge men nu fick jag liksom ännu fler anledningar. :D

Två bilder på Storm som vi tog för en månad sedan precis innan jag åkte iväg.

st7_zpsa6a3dfaa.jpg


st6_zps54868c19.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp