12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Hon ser så vuxen ut :)

KL Idag är en sorgens dag för oss.. Meciliahs pappa Etman har somnat in :( R.I.P

1397605_10202200235270397_307896215_o.jpg
 
Sv: 12:orna del 4

Näe :( Jag beklagar, så himla vacker han var.

Kl

Här springer tiden ifrån mig. Alert har fått testa ha skydd på benen under en promenad och höjde inte på ögonbrynen över det. Hepp! Samma promenad fick vi möte med våran allra första bil i rullning som dessutom hade ett vitt skåpsläp bakom sig, det gäller att slå på stort! Brydde han sig? Näe! Hepp.
Göteborg ligger under vattenytan känns det som för tillfället och lillen fick därför ha täckespremiär i hagen i förrgår, verkar som han tyckte det var ganska nice.

Ikväll upptäckte jag kanske runt 10 stycken regnskållor på halsen, helt torra och bara som små skorpor längs mankammen på den manfria sidan så att säga. Hur hade ni gjort med dem? Se till att han är torr så ofta det går eller raka en fin liten rand där? Jag hoppas på minusgrader!

Inga fancy bilder som vanligt men jag förevigade första promenaden med skydden på iaf, och växt har han gjort. 137cm nu!
20131105-110231.jpg


20131105-110239.jpg
 
Sv: 12:orna del 4

Cash verkar trivas bra i nya sovtider som nu är förbytt till 14.00-16.00 och han verkar ha hittat kroppen med för ojj ojj ojj vad han dansade fint i hagen igår :love: Han har ett fint steg någonstans där inne och blir lika förvånad varje gång jag får se det ;)

Ska se om jag kan klippa ihop en liten film från min fjant i somras då jag hade första och sista löslongeringspasset på länge så ni får se hur dutti han är när jag väl gör något med honom xD hehe
 
Sv: 12:orna del 4

Spännande med skräp på benen :) Medan ni har vattenbad så har vi lerbad hemma hos oss.. Suck o stön.. :)
 
Sv: 12:orna del 4

Här hemma har vi över en dm snö, vilket är skönt! :) Hästarna ser ut som lurviga björnar, men verkar trivas i sin lösdrift. :)
 
Sv: 12:orna del 4

JG om det bara är små torra regnskållor hade jag låtit det vara och hoppas på kallare och torrare väder snart, vilket borde komma snart. Hollie har lite över hela kroppen men bara torra som självläker och blir inget mer med det. Finns ju en värre typ av regnskålla, den bör behandlas. :)

KL.
Hollie blev tvättad (ben o svans) ikväll, imorgon åker vi till kliniken!

1390485_10151780695676344_1810612679_n.jpg
 
Sv: 12:orna del 4

Tack för dina svar. :) Upptäckte ikväll att det kommit (eller var dem där igår utan att jag såg dem?) mer skållor längre ner på halsen mot manken samt ett tiotal på länden. Men bara på vänster sida? Alla är torra, som små skorpor som satt sig ihop med lite päls, han är lite öm på halsen.
Borstade över manen på vänstersidan och hoppas den ligger kvar ock skyddar lite mot regnet som ska komma imorgon.
Imorgon ska Alert även verkas för första gången i min ägo, spännande! :)

Håller tummarna för fina Hollie och dig imorgon!
 
Sv: 12:orna del 4

Hoppas allt går bra! Håller tummarna.:up:

Silhouette har antagligen fått sig en spark högt upp på frambenet. Hon markerar lite (ytterst lite) är varm och lite svullen, samt har en liten skada i huden. Har sprayat på descinfektion och hoppas att det läker fint själv.
 
Sv: 12:orna del 4

Har inte varit så aktiv på forumet det senaste och totalt missat nya tråden :eek:

Lycka till med Hollie på kliniken, håller tummarna!

Kl

Med Glimma händer det inte så mycket. Hon fyllde ju 1 för exakt 1 månad sedan :D
Hon avvänjs från sin mor och de har gått skilda sedan 1 månad tillbaka då nya hästen kom. Igår testade vi släppa ihop mamma med Glimma och nya kompisen men Glimma flög på och dia direkt och mamma är för snäll och låter henne, bara att dela på dem igen, suck!

I övrigt går Glimma någon promenad i veckan, delar hage med min nya 11.a och borstas och för mys i stort sett varje dag :)

Lite bilder :D

Helan och halvan :p

1457738_10202209726940694_1135093308_n.jpg


264554_10202179300980064_1303854195_n.jpg


1013572_10201967270679439_1497640166_n.jpg


1277222_10201816173982116_1302241729_o.jpg


Ber om ursäkt för eventuellt stora bilder i kass kvalitet :o
 
Sv: 12:orna del 4

Så söt!

kl

Duktig liten kille som stod som ett ljus och lät alla hovar lyftas upp på hovstödet av hovslagaren. Stolt matte. :)

Innan
20131112-175011.jpg
 
Sv: 12:orna del 4

men vad trist :( hur såg det ut idag?

...och tack för alla tummar!!!! Mettan Jazzen Emor och JG

Igår var vi alltså på klinik och röntgen av båda hovar fram såg ua ut (pust) men eftersom hon var halt och väldigt öm i tån rekommenderade vet. starkt att stalla in henne så inte det ena leder till det andra, mao behöver hon kunna vila sina fötter över vintern.

Hon är alltså hemma igen i stallet där hon föddes och hon verkar mer nöjd än jag trodde. Lilla porslinhäst.

Filmade en snutt idag, visst hon få metacam nu och 2 nätter på box, gör att fröken ser såhär fräsch ut! Hon har bara fått en dos metacam dagen innan här, så jag skulle vilja kalla henne bättre iaf :D

Hon får en mindre och ensam hage ett par dagar men sedan får hon 2 sällskap, blir lagom.

http://www.youtube.com/watch?v=7W71D2Lna1k


1453351_10151784010296344_1708207757_n.jpg
 
Sv: 12:orna del 4

åh så mysig bild på er.

Och skönt att hon verkar tillfreds med att vara hemma också :)

Idag har jag ridit en av våra!
Eftersom jag i år har hållit mig mest på marken (longera, sadelvänja, leda, tömköra) i hanteringen av åringarna (hittills) så tog jag "den coolare" av de två damerna - Bessie!

Båda tjejerna är ju jättesnälla och har skött sig exemplariskt, men fuxan Hayley har varit lite mer spooky av sig...så Bessie för mig alltså.

Hahaha. Tji fick jag. Bessie hade vaknat på sin busigaste och mest attitydiga sida idag tydligen. Hon som brukar vara klockren i longeringen busade loss och bronkade omkring, försökte sätta igång kompisen (som stod utanför longeringsvolten och väntade).

Lite så blev själva "ridpasset" också. hon studsade omkring och larvade sig. Inte det minsta rädd, störd eller trött. mest...ja sto-attityd gissar jag (och alla kollegorna).
Hon som red Hayley var imponerad över att jag satt kvar vid några av sprången... men jag tror det såg mkt värre ut än det kändes. Bessie får ändå väl godkänt av mig, hon gick fram så fort jag bad henne gå först, fattade galopp precis när jag bad henne och lyssnade väldigt fint på styrning. Hayley höll sig ju mer på marken och skötte sig fint hon med, även om hon är lite tittigare och lite spooky som sagt.

Vi hade heller inte med oss förhäst idag, men det var inga problem. duktiga flickor!

(Bilder togs, men jag har inte fått dem än)
 
Sv: 12:orna del 4

1452186_10202229433560336_267943896_n.jpg


Hade en photoshoot med lillprinsessan igår och hon visade sin bästa sida.. höhö.. hon lekte flygande missil/luftballong hela tiden..mera bilder kommer sen.. :) Ang päls så kan man snart inte ana att det är en arab jag äger :)
 
Sv: 12:orna del 4

Skönt att höra att besöket gick bra! Tänkte på er. :) Var inte skor fram ett alternativ?

Hon är superfin! :love: Om hon rör sig sådär nu som överbyggd ettåring med ont i fötterna, hur blir det då sen!? :d Gillar när hon travar mot kameran helt i takt med musiken. ;)
 
Sv: 12:orna del 4

Guud vad rörlig och läcker hon är!:love::d

Skönt att hon var ok i benen, måste ju vara en otrolig lättnad.:)

Verkligen härlig bild på er två.

Silhouette är inte halt och svullnad och värme har försvunnit, så det har nog bara varit en liten touch, som tur var. Men jag känner mig så kluven nu när vintern närmar sig och det här med broddar eller inte i hagen. Både min vet och hovslagare rekommenderar broddar, eftersom de menar att en fläkskada oftast har värre utgång. Men Silhouettes Mamma blev sparkad av sin hagkompis precis på knäleden (med brodd) så ledvätskan sprutade ut. (ambulans, operation, klinik i 12 dagar + boxvila:cry:) Det var verkligen oväntat för de kivade aldrig annars de två. Nu när Silhouette också har fått sig en känga vill jag absolut inte ta den risken. Hur funkar det hos er andra?

Har ni broddar i hagen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp