12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
10497513_10205198680069643_6816799517304840930_o.jpg

10454417_10205198680109644_2990126292833299260_o.jpg


Nåja nu är även vi på gång :)
 
Efter ha "ridit" lite, dvs skritt med ledare... ;) fick jag även hjälp med att ställa upp Lex så jag kunde ta en bild. Insåg att det var flera månader sedan sist. Det är svårt att se hur de utvecklas utan foton när man ser dem varje dag. Han har varit valpig så länge men börjar växa till sig och jag tycker att han ser riktigt fin ut även om han är lite tjock för tillfället :) Fick också reda på att hans/min nya sadel har skickats så snart är det dags för full dressyrmundering!


men vad snygg! :love:
 
  • Gilla
Reactions: AW
Det går lite trögt på löshoppningsfronten för oss. Tekniken går verkligen inte att klaga på och det går bra hela vägen över första hindret men inför andra hindret bromsar han ALLTID in, oavsett höjd (ok, kanske inte om det bara är en bom på marken) och avstånd mellan hindrena. Sen hoppar han ändå men det blir nästan från stillastående. Någon som har något tips på vad man kan göra? Eller är det dags för en längre vila helt enkelt? Han hoppas inte för ofta direkt (max 1 gång/vecka, oftast varannan vecka) och jag tänkte ge honom en längre vila i feb/mars men det kanske är dags redan nu?
 
Fredrik är nu sutten på för första gången av en orädd och lugn tjej som suttit in en del unghästar. Han kunde inte brytt sig mindre. Han tyckte mest bara att uppmärksamheten han fick av alla människor var himla roligt.

Hon ska sitta på honom imorgon sen ska jag upp en gång så fort jag blivit frisk.
Sträckte ryggen ordentligt i lördags när jag nös utanför coop. Gammal och klen ;)
 
Det går lite trögt på löshoppningsfronten för oss. Tekniken går verkligen inte att klaga på och det går bra hela vägen över första hindret men inför andra hindret bromsar han ALLTID in, oavsett höjd (ok, kanske inte om det bara är en bom på marken) och avstånd mellan hindrena. Sen hoppar han ändå men det blir nästan från stillastående. Någon som har något tips på vad man kan göra? Eller är det dags för en längre vila helt enkelt? Han hoppas inte för ofta direkt (max 1 gång/vecka, oftast varannan vecka) och jag tänkte ge honom en längre vila i feb/mars men det kanske är dags redan nu?
Han bjuder inte o avståndet är viktigt för att han ska klara av det.
Jag skulle fortsätta tills han fattar. Det blir kuul o boostar självförtroendet.
Driv på emellan o han kommer att kunna hoppa med lätthet o därmed sen bjuda själv. Löshoppning kan man göra även om han vilar från ridningen.
 
Liten Storm blev travad med sadel för första gången. Har bara suttit med sadel innan, men aldrig ridit. Hon var glad och sprang på fint med energi. Synd bara att jag är så lång och hon är så liten. Men vad gör man. :)

Sen har hon blivit tjockare igen så nu går hon i bantarhage med en islänning och en b-ponny som får mat portionerat över dagen istället för fri tillgång.
6d5fc67e-5c6a-4494-b619-e1adf94fdfdf_zps68d9f755.jpg~original


storm1_by_erehsidne-d8aof7p.jpg
 
Igår var första dagen i löshoppningsskolan och Darwin skötte sig kanon, vi orutinerade markpersonal däremot har en del att jobba på:angel: ;) känns otroligt skönt att jag inte tänker vara med på själva visningen. :o:p

Taggad och redo att åka


Gör en vild chansning och ser om det går att få in ett filmklipp från instagram
http://scontent-b.cdninstagram.com/...-16/10871492_692317830889134_1325092755_n.mp4

Vilken jättefin och duktig kille! Han är inte så stor väl? Eller lurar man sig pga att han är så ädel? Ponnysöt :D:love:
 
Nä han var 163 cm senast jag mätte, men han är antagligen tillbaka på 161 igen efter att han verkades i veckan :meh: Så har det varit sedan i april, börjar tro att han växte färdigt där i våras, det händer ju ingenting ;)

Jag själv är inte ens 160 lång så jag ville inte ha en för stor, men nu när jag är van vid storleken så hade han gärna fått bli 168 ;)
 
Igår red jag Gloria för 10:e gången så nu får hon en välförtjänt vintervila :) Hur har ni tänk med skor till era? Gloria är väldigt ömfotad så hon kommer få på sig skor i mars när hon har vilat klart och så tar vi av dem innan sommarbetet.

Hon är förövrigt 170cm i mkh nu och 0,5cm högre bak

lite svårt att stå still när man ska bli fotad ;)
10850244_10204347821194522_6218129833383719291_n.jpg
 
@Evolution exakt som Cash han var 163cm sist jag mätte honom och han har verkts efter de så han är nog nere på 161 han med ;) jag som är 170 vill ju gärna ha mkt mer höjd på honom (a)
 
Igår red jag Gloria för 10:e gången så nu får hon en välförtjänt vintervila :) Hur har ni tänk med skor till era? Gloria är väldigt ömfotad så hon kommer få på sig skor i mars när hon har vilat klart och så tar vi av dem innan sommarbetet.

Hon är förövrigt 170cm i mkh nu och 0,5cm högre bak

lite svårt att stå still när man ska bli fotad ;)
10850244_10204347821194522_6218129833383719291_n.jpg

Blir Storm ömfotad så slår jag på skor direkt. De kan få massor av hemska spänningar i kroppen av att vara ömfotade. Men blir hon inte ömfotad så slår vi på skor nästa sommar för treårs på hösten. (Om vi hinner med tanke på att hon inte löshoppat mycket.)
 
@Springsteen Hon trollar bort din längd utan problem!:) så ni hittade en sadel till slut? Vad blev det? :)

Hon verkar inte besvärad så jag försöker intala mig själv att jag inte plågar stackarn. :rofl:

Det är en gammal slit och slängsadel som unghästarna använder. En 17" men den är mindre än Tekna S-line i 16.5", den täckte hela ryggen på henne. :eek:
 
Inga problem alls tror jag, ångrar själv lite att jag inte satsade på en lite grövre häst, Zimbas höjd kommer bli bra men tror inte att han blir så grov.. Det brukar göra jättemycket för långa ryttarben med lite mer massa... :meh: Storm kommer passa dig super!
Okej, ja jag har hört att Tekna hopp är stora i storlek :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp