15-åring behöver råd om foderhäst

Cay

Trådstartare
Hej! Jag är 15 år och ska flytta tillbaka till stockholm för att gå på gymnasium nästa år. Jag har ridit i 10 år och är för tillfället medryttare på ett antal hästar och känner att när jag flyttar till stockholm vill jag också ta steget att skaffa foderhäst. Jag vet redan vilken häst jag vill ha på foder och har dessutom pratat med ägaren och sagt att jag är intresserad men nu kommer den praktiska delen. Jag kommer troligen mest att ta hand om hästen själv och då vet jag att jag behöver någon som kan mycket om hästar som kan hjälpa mig men var hittar jag någon sån? Hur ska jag se till att det inte blir ett för stort åtagande? Vad ska jag tänka på? Kortfattat känner jag mig lite osäker och känner att jag behöver råd från någon som faktiskt kan sånt här.
 
Kan inte ägaren ställa upp och vara en sådan person?

Annars får du se till att stalla upp hästen någonstans där det finns en kunnig person som du känner och i förväg ha kommit överens med denne om att den kan hjälpa dig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag har haft hästar i 20 år och har nu blivit hästlös pga ålderdom/sjukdom hos mina två hästar. Jag har varit utan häst nu i ca 3...
Svar
17
· Visningar
879
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
636
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 099
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 276
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp