§16 tillstånd/F-skattesedel

Affa

Trådstartare
Vilket ansöker man om först? Tänk om man får F-skattesedeln men inte tillståndet... :eek:
 
Sv: §16 tillstånd/F-skattesedel

Vilket tillstånd?

Jag sökte mitt Åkeritillstånd hos Länsstyrelsen innan jag reggade Bolaget, sen skötte revisorn allt med Skattemyndigheten.

Ti_Ti
 
Sv: §16 tillstånd/F-skattesedel

Paragraf 16 tillståndet ska du ansöka om ifall du behöver det antingen som privat person eller företagare. Fskatte sedel behöver du ju inte ha (om du inte startar företag vill säja).
Jag skulle börja med att ansöka om paragraf 16. jag la in min ansökan redan i dec förra året. Miljö o hälsa har varit här men det har inte hänt något ännu. :smirk:
 
Sv: §16 tillstånd/F-skattesedel

§ 16 tillstånd enligt djurskyddslagen. Sedan årsskiftet är det många fler verksamheter än tidigare som ska vara godkända ur djurskyddssynpunkt. I stort sett all "verksamhet" med djur som inte är i mycket lite skala. Tex. uppfödning, uthyrning av stallplats, ridskoleverksamhet ( tillståndsplikt även tidigare), uthyrning av hästar... Även uppfödning av hundar och katter och andra djur. Mer information finns på DJurskyddsmyndighetens hemsida.
 
Sv: §16 tillstånd/F-skattesedel

Varför skulle du inte få tillstånd? Har du tänkt bryta mot djurskydslagen?

Har du rätt boxmått, takhöjd m.m. och kan motivera att du har tillräcklig kunskap om den verksamhet du ska hålla på med så får du tillstånd.

Problem kan uppstå om din anläggning ligger på en olämplig plats där den kan orsaka olägenhet med lukt eller allergier eftersom ansökan gör att de kan få upp ögonen för din verksamhet även ur miljö- och hälsoskyddssynpunkt. Gödselhanteringen ska förståss också vara ordnad.

Lycka till!
 
Sv: §16 tillstånd/F-skattesedel

Japp, jag har givetvis tänkt bryta mot så många djurskyddslagar som möjligt :angel:

Närå, men man vet aldrig hur myndigheterna resonerar. Dessutom är det ju fullt möjligt att som upptäcker något som jag har missat, det finns ju GANSKA mkt mått osv att hålla reda på....
 
Sv: §16 tillstånd/F-skattesedel

För att göra det enkelt och spara tid, sök båda samtidigt :) Du behöver ju inte vänta först på svar på det ena och sedan på det andra, det kan vara långa handläggninstider på båda sakerna. Och, som någon sagt här innan, har du bara ordning och reda på pappren och sakerna så ska det inte vara något problem :bump:
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 291
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 730
Senast: ako
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 372
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp