§16 tillstånd

Affa

Trådstartare
Alla ni som har sökt det där j*kla tillståndet:

Hur lång tid tog det från att ni sökte tills ni fick svar?

Är det ngn som har fått avslag?

Blev det tidsbegränsat och vad kostade det?

Vilken sorts ansökningspapper var det? Kommunens egna eller djurskyddsmyndighetens?

Blev det några anmärkningar på hur ni hade fyllt i papprena? Alltså om ni hade missat något eller liknande.

Skriv gärna vilken kommun ni bor i eller iaf i vilken del av landet.
 
Sv: §16 tillstånd

Har fått mitt godkänt efter 9 månaders väntan. Det kostar runt 1300 (har inte fått fakturan ännu). Har fått anmärkning på takhöjden men fått den beviljad då jag bara har ponnisar. Tidbegränsat till 2015.
Min kommun använder Djurskyddsmyndighetens papper. Har inte fått anmärkning på papprerna som jag skickade in. Däremot så var de impade över referenserna som jag hade :p
 
Senast ändrad:
Sv: §16 tillstånd

Hej!

Jag skickade in papperna i november 2004, och det tog ca 1-2 veckor så ringde Kommunens djurskyddsinspektör och ville komma och titta, hon kom veckan efter. Jag fick ett muntligt besked på att allt var ok.

Därefter kom ett skriftligt beslut på att allt var ok och även en faktura på ca 1200:-.

Så allt var klappat och klart på under 2 månaders tid.
 
Sv: §16 tillstånd

Angående §16 Vad säger den §.
Tack på förhand en som bygger stall och undrar om man glömt något.
Linda
 
Sv: §16 tillstånd

Har inte fått svar än. De har däremot sagt att vår ansökan ligger längst ner i högen med ansökningar eftersom de vet hur vår hästhållning är och det finns andra som behöver inspekteras. Så jag kommer nog inte att se röken av de papprena än på ett tag.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
3 854
Senast: Starstedt
·
Ekonomi & Juridik Jag hyr sedan 2 år tillbaks ett stall med 8 boxar. Från början var förutsättningarna annorlunda och vad jag uppfattade det som räckte...
Svar
11
· Visningar
1 999
Senast: Trollungen
·
L
Övr. Barn Nu vill jag ha ärliga kommentarer och vettiga synpunkter från er, kloka bukemänniskor :bow: Ni som är trötta på gnälliga inlägg kan...
2
Svar
36
· Visningar
3 427
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp