astronaut

Trådstartare
Fick förra veckan (om jag nu minns rätt) hem en liten "unge" (dryga halvåret, möjligen fem månader). Har inga direkta bra bilder för hon är helt komplett galen om jag säger så, de enda gångerna hon liksom är lugn är när hon sover ;)

Hade katterna separerade de två första dagarna men redan dag två så var hankatten väldigt nyfiken och de två blev två lekkompisar. Snart river de väl stället.. :o

Honkatten är fortfarande "du är väl okej men kom inte nära". Inga bråk har skett alls vilket är skönt. Var först osäker på när man egentligen skulle släppa ut lillen men efter jag frågade en hög kattmänniskor så sade de mer att man bör släppa ihop de så de får bestämma rang själv. Det gick bättre än förväntat ;)

Kastrering ska bokas jättesnart (men skulle hon börja löpa innan så är det ingen direkt fara då de andra här hemma är kastrerade), vaccinerad har hon redan blivit, nu är det bara att hoppas på att öronen blir rena snart men det är på god väg.

Så, låt mig presentera lilla Taylor.

Såhär såg det ut dag två (lyckades läsa min skrutt rätt och jag förde matskålarna närmare och närmare så de blev inte ditsatta så pass nära på en gång.
999628_619503688111731_562469965_n.jpg


Några dagar senare:
969476_1441996729361829_548257981_n.jpg


Ännu några dagar senare:
1521780_625169467545153_930882962_n.jpg


Någon som vet vad färgen kallas, är det bruntabby?
1422437_1439357219625780_1133210628_n.jpg
 
Sv: 2 blev 3.

Det verkar ju gå jättebra det där! Grattis till den nya familjemedlemmen!

Den lilla är bruntigré och vit. Din stora katt är bruntabby och vit. Om du jämför katternas mönster ser du att tigré är smalrandigt och tabby är ett brett "marmorerat" mönster.
 
Sv: 2 blev 3.

Det är dock bättre att flytta isär matskålarna än att flytta ihop dem. Matskålen är en klassisk plats där det kan uppstå konkurrens som leder till revirstrider.
 
Sv: 2 blev 3.

Det är dock bättre att flytta isär matskålarna än att flytta ihop dem. Matskålen är en klassisk plats där det kan uppstå konkurrens som leder till revirstrider.

Ska tänka på det nästa gång, men jag läste Manson rätt den här gången då jag känner honom väldigt väl. Han var aldrig arg utan bara nyfiken, han stod så ett bra tag och hade inga som helst problem alls. Ingen ilska någonstans. De två har funnit varandra ;)
 
Sv: 2 blev 3.

Det verkar ju gå jättebra det där! Grattis till den nya familjemedlemmen!

Den lilla är bruntigré och vit. Din stora katt är bruntabby och vit. Om du jämför katternas mönster ser du att tigré är smalrandigt och tabby är ett brett "marmorerat" mönster.

Aha, okej! Tack :) *skriver upp*
 
Sv: 2 blev 3.

Det tror jag säkert och det är roligt att höra att det gick så bra. :)

Fast jag menade långsiktigt, inte vad som hände just så. Katter bör alltid ha olika matplatser just för att undvika konkurrens.
 
Sv: 2 blev 3.

haha vad roligt, vi har också tre katter. I samma färger som dina. samma storleksordning/färgordning som våra också, bara att vår svarta bara har några vita strån på bringan och minstingen inte har något vitt alls :-)
 
Sv: 2 blev 3.

Det tror jag säkert och det är roligt att höra att det gick så bra. :)

Fast jag menade långsiktigt, inte vad som hände just så. Katter bör alltid ha olika matplatser just för att undvika konkurrens.

Ah, de äter i olika rum. Gamlingarna i ett o Taylor i ett annat. Taylor vill ha deras mat o gamlingarna Taylors mat :p Annars har jag en sådan mat"aktivering". Men de ska börja få på bestämda tider numera, tillsammans med hunden. Måste få ned en av katterna i vikt ;) Manson i Tussie har ju alltid utan problem delat den där mat"aktiveringen" men tror Taylor kommer få en skål på köksbordet, själv använder jag aldrig köksbordet så.
 
Sv: 2 blev 3.

haha vad roligt, vi har också tre katter. I samma färger som dina. samma storleksordning/färgordning som våra också, bara att vår svarta bara har några vita strån på bringan och minstingen inte har något vitt alls :-)

Ja, det är rätt så intressant hur vanliga dessa färger är. Har en vän som har två katter som skulle kunna vara Tussie o Manson.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 576
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Det börjar dra ihop sig nu och jag funderar på hur jag ska lösa och tänka kring två punkter när hästarna ska hem. Nya hästen ska...
Svar
8
· Visningar
1 475
Senast: Aslan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp