Bukefalos 28 år!

30-års kris eller dags för något nytt?

SweetPanther

Trådstartare
Ber om ursäkt på förhand för virrigt inlägg..

Jag har en lång utbildning bakom mig, där jag tidigare testat på lite olika kurser innan dess. Nu jobbar jag halvtid och trivs bra med det och av olika orsaker är det omöjligt att just nu gå upp till heltid. Förhoppningsvis är jag tillbaka till normal kapacitet inom ett halvår ungefär.

Jag har de sista två åren lekt med tanken på att söka in till en helt annan utbildning, som jag av olika skäl snubblade in på efter olika händelser i livet. Jag har resonerat som så att valet troligen skulle bli gjort "åt mig" av anledningen att jag inte skulle kunna uppnå tillräckligt högt resultat på högskoleprovet för att det skulle vara en möjlighet.

Nu tog jag tjuren vid hornen och testade, och det verkar som om jag lyckats uppnå resultatet jag behöver, och jag har då möjlighet att söka till HT 2015, om jag vill.

Det finns ingen direkt i min närhet (mer än sambon) som jag kan diskutera detta med, delvis för att yrket inte är något som någon i min närhet ser som ett alternativ, för att inte tala om att omgivningen skulle se ner på valet att gå från den utbildningen jag har, till den nya. Sambon stöttar mig om det är något jag verkligen vill - frågan är om detta är fallet? Jag har funderat på det i en 2 år vid det här laget, men som sagt antagit att det ändå inte skulle vara möjligt, och då är det en icke-fråga.

Så, har någon några tips på hur jag ska kunna bena ut situationen? För att avgöra om det är något jag verkligen vill eller om det bara är en undflykt från den hägrande 30-årskrisen?

Kanske ska nämna att jag älskar mitt jobb, utan tvekan, och jag har älskat min tidigare utbildning. Med det sagt - jag kan tyvärr inte välja en påbyggnadsutbildning på den nuvarande för att nå dit jag (tror att jag) vill.
 
Prova! du kan väl alltid falla tillbaka på din gamla utbildning om du skulle ångra dig. som sagt var Livet är ju för kort för att gå och ångra sig. Stödjer sambon dig är det ju en klar fördel.

Själv har jag provat på en del olika saker i livet med helt olika inriktningar och har nu återfallit i min första utbildning. Men snart borde väl min 40års kris infinna sig. Ser det själv som att jag inte är riktigt färdig än att lägga mig ner i mitt fack och bara vara nöjd, skulle jag inse att jag vill prova på något annat så är det mest en praktisk och ekonomisk begränsning som skulle hindra mig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 957
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 481
Senast: nowayout
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 342
Skola & Jobb Jag har ett litet dilemma här nu som det skulle vara bra om ni kloka bukisar kunde ge mig lite input. Jag står mest still och stampar...
2
Svar
21
· Visningar
2 002
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp