Bukefalos 28 år!

30 dagars challange (träning och viktnedgång)

Blev ändå en 30 minuters promenad igår då hästen ska skrittas för hand, samma idag. Känt mig helt förstörd och ska iväg och jobba natt snart. Maten har väl inte varit superbra men trots stort sug så har jag lyckats låta bli godis och snacks iallafall.

Frukost: Havrefras
Lunch: Vegetarisk lasagne
Mellis: knäckebröd
Middag: Makaronilåda och falukorv
 
En knäcke med skinka, en burk kvarg, en halv fralla med ost och skinka, en burk kvarg, en müslibar och en barnmatsburk med örtagårdsgryta ca 230g.

Och te med mjölk förstås.

Ingen lunchpromenad men lite längre med ponnyn. Orkade bara den ena, känner av bristen på kcal rätt bra.

Sov hela natten (17-01.45) men glömde ta ur linserna :eek:
 
Maten igår, nja det kunde varit bättre. Åt nog lite för lite, men så är det när jag går in i ketos, jag tappar aptiten

Träningen däremot gick bra, lite segt komma igång bara, (har också med ketosen att göra) men sen var det bara köra på. Hade lite vårkänningar också men inte av de trevligare slagen utan dessa :devil: pollen

10 minuter uppvärmning, ca 45 minuter styrketräning och så avslutade jag med 20 minuter intvervallträning på crosstrainern Ökade vikter på ländrygg, skuldror och bröst, fegade på benpressen, men 10 kg känns så mycket att gå upp på en gång :nailbiting:
 
Hade en riktigt urusel helg matmässigt, och åt inte bara för mycket mat utan åt dessutom choklad så sockersuget har triggats igång. Det positiva är att jag har hållit igång träningen.
Denna veckan har än så länge varit bra, 45 minuter på löpbandet (pw med backintervaller) + i måndags, igår styrketräning samt intervallträning på crossen + dressyrträning, i morse 60 minuter pw (riktigt branta backar) på löpbandet. Maten har funkat bra, hyfsat planenligt och inget skräp eller socker. Utelunch med pluggkompisarna idag, sugen på bakad potatis men de hade bara massa kletiga tillbehör. Blev en räksallad istället och till min stora glädje med många stora och handskalade räckor, gott! Nöjde mig med lite av dressingen. Rejält mätt (utan att vara för mycket) så med ett mellanmål efter stallet så bör jag klara mig med kyckling och sallad ikväll.

Och förresten, ett av målen jag skrev här att jag skulle klara var att jag skulle maxa benpressen, och det gjorde jag igår! 186 kg och nu är vikterna slut!:bump::bump: Nu ska jag glädjas åt det under veckans resterande träningspass, sen är det dags att ringa och boka tid för att ändra träningsprogrammet...

Har fortsatt med att hålla mig till träningen (igår styrketräning + intervaller på crosstrainer + en kvällspromenad), idag lite mindre backar och pw på löpband, fick en del träningsvärk och kände att jag behövde lite återhämtning.
Kunde faktiskt öka vikterna på alla maskinerna som användes igår, det har varit lite segt med det, och säkert därför jag fick träningsvärk.
Har hållit maten i schack så till vida inget skräp, men känner att jag nog borde göra en kostregistrering, misstänker att jag ligger på för mycket kaloriminus, med tanke på att när jag får en dag när jag är "hungrig" så är jag jättehungrig även om jag nyss åt. Har dock lite svårt att hålla mig till att skriva, men ska försöka.
Ett annat problem jag känner av nu är att jag inte riktigt vet vad jag ska äta när jag styrketränar på morgonen. De "halvjobbiga" promenaderna eller löppassen gör jag på tom mage, men känner att jag inte kan styrketräna utan. Samtidigt som jag vet att jag inte ger kroppen chansen att smälta maten och därför kanske det kvittar? Misstänker att det är anledningen till att jag haft en platå i styrketräningen, att jag inte har så mycket energi när jag börjar.
Har laborerat med detta ett tag nu och igår kände jag mig som sagt lite starkare och kunde ta i lite mer. Då delade jag min proteinshake på hälften före och efter träning och åt en banan + vatten. Testar ett tag till o får se.

Vad äter ni andra innan morgonträningen? Olika beroende på aktivitet/intensitet?

Hade tänkt boka instruktören för ny genomgång nästa vecka men det blir dressyrträning istället, så jag biter ihop med detta träningsprogrammet en vecka till och hoppas på nytändning.
 
Har fortsatt med att hålla mig till träningen (igår styrketräning + intervaller på crosstrainer + en kvällspromenad), idag lite mindre backar och pw på löpband, fick en del träningsvärk och kände att jag behövde lite återhämtning.
Kunde faktiskt öka vikterna på alla maskinerna som användes igår, det har varit lite segt med det, och säkert därför jag fick träningsvärk.
Har hållit maten i schack så till vida inget skräp, men känner att jag nog borde göra en kostregistrering, misstänker att jag ligger på för mycket kaloriminus, med tanke på att när jag får en dag när jag är "hungrig" så är jag jättehungrig även om jag nyss åt. Har dock lite svårt att hålla mig till att skriva, men ska försöka.
Ett annat problem jag känner av nu är att jag inte riktigt vet vad jag ska äta när jag styrketränar på morgonen. De "halvjobbiga" promenaderna eller löppassen gör jag på tom mage, men känner att jag inte kan styrketräna utan. Samtidigt som jag vet att jag inte ger kroppen chansen att smälta maten och därför kanske det kvittar? Misstänker att det är anledningen till att jag haft en platå i styrketräningen, att jag inte har så mycket energi när jag börjar.
Har laborerat med detta ett tag nu och igår kände jag mig som sagt lite starkare och kunde ta i lite mer. Då delade jag min proteinshake på hälften före och efter träning och åt en banan + vatten. Testar ett tag till o får se.

Vad äter ni andra innan morgonträningen? Olika beroende på aktivitet/intensitet?

Hade tänkt boka instruktören för ny genomgång nästa vecka men det blir dressyrträning istället, så jag biter ihop med detta träningsprogrammet en vecka till och hoppas på nytändning.

Ang mat före morgonträning. Det beror på aktivitet och intensitet. När jag transportspringer till jobbet (knappt 7 km) så brukar jag äta frukost framför datorn när jag är duschad m.m. Om jag planerar ett lite hårdare pass före jobbet (jag har en löparbana 500 m från mitt arbetsrum) så tar jag en smörgås och en kopp kaffe eller ett glas juice 30-45 minuter innan jag ger mig iväg. Ska jag springa långpass eller ägna mig åt tyngre styrketräning så vill jag ha mer i magen. Då blir det två smörgåsar eller en tallrik gröt och en smörgås.
 
Idag blev det en vattengympa-timme på lunchen och hagmockning när jag kom hem :up:
Motionen borde vara mer, men än så länge inget godis/läsk/kaffebröd iallafall :D
 
Knäcke med skinka, Wasa sandwich cheese, burk med kvarg, chai latte, Wasa sandwich cheese, barnmat moussaka, 1/4 köpt muffin och nu mår jag illa. Kanske äter lite omelett senare. Lite för mycket kolhydrater och för lite proteiner idag. Men det var en sådan dag. Mådde blä och frågan är vad som var hönan...

Och te förstås men lite mindre idag.

Har försökt mocka hagen men det mesta bajset är fastfruset i backen fortfarande :rofl:
 
Maten igår, nja det kunde varit bättre. Åt nog lite för lite, men så är det när jag går in i ketos, jag tappar aptiten

Träningen däremot gick bra, lite segt komma igång bara, (har också med ketosen att göra) men sen var det bara köra på. Hade lite vårkänningar också men inte av de trevligare slagen utan dessa :devil: pollen

10 minuter uppvärmning, ca 45 minuter styrketräning och så avslutade jag med 20 minuter intvervallträning på crosstrainern Ökade vikter på ländrygg, skuldror och bröst, fegade på benpressen, men 10 kg känns så mycket att gå upp på en gång :nailbiting:

Jag har bett om tavegyl, enda som hjälper i medicinväg, kanske kommer sova bort våren :cool:
 
Från 2/3
Anders Start vikt +3kg, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt ?, Totaltid: 595 min Näästan 10 timmar totalt!!
Cewe Start vikt 93 (12/3 -1kg), Totaltid: ca 8 timmar
Corzette Start vikt 94,3 Totaltid: 30 min (2/3 om man inte räknar 2 timmar shoppingrunda idag 3/3 )
Domesticus Start vikt: 67,2 Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg Totaltid: 75min
_Molle_ Start vikt ??? Totaltid:1.5h
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt: +~20kg Totaltid: 2h 57min
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 8,5 h totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt 76,4 , Totaltid: 2,1 h
Ztsu Start vikt, Totaltid:

Från 3/3
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Startvikt, 48,5 (Dag 10: 48 kg) Totaltid: 441 min
Simply me, Start vikt 69,8, Totaltid: 1 tim
Strindlund Start vikt +5 kg - v.1 +4,7 kg, Totaltid: 318 min (5h & 18min :eek: -)
Nenii, startvikt +5 kg Totaltid: 30 min


Idag har jag planerad vilodag, så ingen träning för mig. Däremot har jag så klart promenerat med hundarna som brukligt. Vägde mig för första gången på flera veckor och trots att jag inte direkt har lagt manken till så har jag gått ner 0,5 kg.
 
Igår levde jag på några nävar chips, bananer, en knäcke med skinka, en Wasa sandwich och en bit oxfilé med tomat och bea. Och te med mjölk förstås ;)

+0.4 på vågen direkt, haha! Får skärpa mig idag, vill ju se den där nya förstasiffran i veckan.
 
Jag åt faktiskt några nävar chips och drack ett glas vin till mellon igår, det var veckans fusk...
Men nu är ca 2500 m2 av hagen bajsfri :up:
Idag kanske det blir ridning t.o.m... :angel:
 
Jag tränar på, men har gått upp det jag gick ned förra veckan. Har mens, tror jag? Maten går det fortfarande sådär med, men det är bara att kämpa vidare!
 
Det går sakteliga framåt, idag visade vågen -0,8 kg sen starten! Det känns bra, jag har ingen större brådska och vill verkligen försöka hålla en bra vardagsbalans gällande kost/träning. Nu kör jag ett spinningpass i veckan och går i snitt 30 minuter i rask takt per dag. Klurar som bäst på vilken dag jag skulle kunna få in något mer träningspass och vad jag ska satsa på.. Simma, styrka i gym eller gruppträning såsom cross fit eller bodypump? Nästa vecka ska jag i alla fall börja varva promenaderna med jogg.
 
Jag har varit dålig :(. Föll för frestelsen i fredags efter att ha jobbat natt och sen varit i stallet hela förmiddagen, helt fel att gå in i en affär då. Blev godis då, sen på kvällen var vi bjudna på kalas och då blev det tårta. Lördagen var inte bättre, blev snacks till mellon :P. Jag har bara varit så fruktansvärt trött (sömnbrist) och deppig (sjuk häst). I lördags så gick jag 30 min promenad och tränade 90 minuter styrketräning, igår blev det bara 30 min promenad.

Har jobbat inatt och sovit tre timmar nu på dagen, ska sova sen inatt också då jag är ledig. Varit ute på 30 minuters promenad och planen är att åka till gymmet snart och träna lite. Blir lite omstart efter helgen, skönt nog så mår pälsklingen bättre!
 
Jag är inte helt säker på vad jag åt igår men ungefär som i lördags tror jag.

Gick en promenad med ungponnyn. Eller ja, jag tömkörde.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
1 925
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp