30 dagars challange (träning och viktnedgång)

Jag har inte varit med officiellt, men hängt med hela vägen ändå och passat på att ta mig själv lite i kragen igen. Inspirerad av att genomföra förändringar under en månad kom jag fram till att mina mål skulle vara något i stil med:

-regelbundna måltider(bli bättre på mellanmål!)
-mer fett i maten
-mer kolhydrater
-träning på ett lustfyllt sätt och en rimlig nivå
-meditation, yoga eller avslappning en liten stund varje dag

Den här veckan kom jag upp i 4 mil löpning(vilket var lite för mycket), tre kortare styrkepass på gymmet(kanske 30 minuter/pass), två timmar simning i behagligt tempo, ett gruppass utomhus och ett gäng promenader. Samtliga styrkepass och merparten av löpningen har varit riktigt härliga och roliga. Mellanmålen har inte gått så bra, men det har kolhydraterna.

Jag skulle verkligen vilja få in yoga som träning igen. Jag höll på rätt flitigt med ashtangayoga för en hög med år sedan men i takt med att jag började springa så slussades det ur träningen. I takt med det så har jag bara blivit stelare och stelare och idag är jag så stel att det nästan känns meningslöst att stretcha efter träning.
 
Dag 20: 33:20 minuters löpning hem från jobbet (medvind och hyfsat pigga ben)
Dag 21: 37:29 minuters löpning till jobbet (motvind och morgontrötta ben)
 
Jag har helt kommit av banan och börjat hetsäta :( äter regelbundet och bra hela dagen men flippar sen ur på kvällarna o äter utan att vänta in mättnadskänslan.
Känns som en klen tröst att jag håller igång med träningen..
 
Men Mumin du får ju in träningen i allafall!
Idag promenerade jag och hämtade dottern. Så jag fick ihop 30 minuter. Men det fick jag sota för sen. Nu molvärker det i bihålorna igen.
 
Efter den ruskiga helgen och en testagramlåda med farligt innehåll och min totala brist på karaktär så blir det fri tillgång på kvarg resten av utmaningen, typ en hel vecka :p

Ser till att alltid ha ett par i väskan tillsammans med en sked. En burk är ca 90kcal och jag får inte i mig så många på en dag :)
 
Jag har varit lite sjuk = dålig kost och ingen motion i princip.

Måste nog få en bättre balans i tillvaron med motionen utan att skära så mycket i sömnen.. Hur jag ska lyckas med det vet jag inte riktigt :P.
 
Jag har helt kommit av banan och börjat hetsäta :( äter regelbundet och bra hela dagen men flippar sen ur på kvällarna o äter utan att vänta in mättnadskänslan.
Känns som en klen tröst att jag håller igång med träningen..

Kvällarna är svåra.

Kan du göra bra val på kvällen iaf?
 
Det är ju inte så många dagar kvar nu på challangen... och här sitter jag och fuskar :banghead:
Men det ska bli spännande att se på onsdag vad "slutvägningen" ger ;)

Jag har iallafall kommit igång med både promenader och ridning :up: och de få chokladbitar jag äter just nu till mitt glas Amarone smakar VÄLDIGT sött :up:
Det tycker jag är en bra boost och insikt som denna tråd har gett mig :bow:
 
Nu planerar jag att få en obruten svit med träning sista tio dagarna av månaden.

Jaja, det blev ju inget med det. Jag blev risig och hoppade över träningen dag 22-24.

Dag 25: 30 min terränglöpning med hundarna och en lätt stukad fot.

Dag 26: 139 min (och 30 sek, om man ska vara petig) löpning.
 
Veckan har sett ut såhär:
måndag - transportlöpning 4 km med lite löpteknikövningar
tisdag - styrketräning och simning
onsdag - rask promenad, 7 km
torsdag - styrketräning, simning(försök till teknikträning, vilket var sjukt jobbigt)
fredag - långpromenad, 16 km
lördag - mysjogg 9 km
söndag - 2 km uppvärmningsjogg till utegym, där jag körde en halvtimme något tafatta styrkeövningar(första gången jag var på utegymmet och hade ingen klar plan). 2 km nedvarvningsjogg hem. Härlig promenad i trevligt sällskap, 11 km.

Maten har funkat fint, men jag märker att jag måste ha gått upp rätt ordentligt i vikt. Jag börjar se riktigt biffig ut(jämfört med tidigare) och jag är inte särskilt bekväm med att ha blivit så mycket större. Fast det skiter jag i. Den ökade träningen senaste månaden har gjort att min hunger ökat(vaknat!) och det är nog bara att gilla läget och lyssna på det.

Träningen har varit rolig och ofta i sällskap av någon vän. Umgänge och motion i ett - gott för själen!

Yoga-/meditationsmålet har gått betydligt sämre...
 
En envis halsfluss renderade i ingen träning på hela förra veckan och kosten bestod till stora delar av honungste och glass
Men med hjälp av ny sorts pencillin i torsdags så vände det ganska snabbt och i helgen kvarstod bara lite förkylning. Men jag är sjukt matt i kroppen, ingen energi öht.
Tog tag i kosten igen i går med två-äggs omelett till frukost och varm LCHF-choklad till lunch. Middagen blev hemlagad ost&bacon-pizza.
Ska försöka rida lektion i morgon och träna lite lätt på torsdag.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
1 919
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp