30 dagars challange (träning och viktnedgång)

1- 30 min Bodybalance/Styrka
2-30 min promenad med medryttarhästen samt stalljobb
3-30 min promenad med medryttarhästen samt stalljobb samt 60 min simhall med familjen
4- 30 min Bodybalance/Styrka
5- 30 minuter promenad


Omstarten fungerar bra!
 
Dag 27: Ingenting mer än promenad.
Dag 28: Löpning 41 minuter, samt löpskolning 10 minuter. Detta skedde flitigt nog kl. 07.00, dvs. lagom till @lil-sis eftermiddagskaffe :D.

Dag 29 och 30 hände inte mycket kan jag meddela så jag summerar mina 30 dagar som följande:

Totaltid: 1028 minuters träning (snitt 34 min/dag). 18 dagar av 30 med träning. 19 pass löpning och horribelt dåliga 3 pass styrka.

Jag startar en ny 30-dagars-challenge idag. Målet är inte träning varje dag, för det känns inte realistiskt.

Målen blir följande:

1350 min träning (snitt 45 min/dag)
Fler än 18 dagar med träning
25 pass löpning
8 pass styrka (allt över 15 minuter räknas)

Dag 1: 1:01 h löpning och 15 minuters styrka (marklyft, vadpress och dips)
 
Dag 29 och 30 hände inte mycket kan jag meddela så jag summerar mina 30 dagar som följande:

Totaltid: 1028 minuters träning (snitt 34 min/dag). 18 dagar av 30 med träning. 19 pass löpning och horribelt dåliga 3 pass styrka.

Jag startar en ny 30-dagars-challenge idag. Målet är inte träning varje dag, för det känns inte realistiskt.

Målen blir följande:

1350 min träning (snitt 45 min/dag)
Fler än 18 dagar med träning
25 pass löpning
8 pass styrka (allt över 15 minuter räknas)

Dag 1: 1:01 h löpning och 15 minuters styrka (marklyft, vadpress och dips)

Dag 2: Morgonjogg 32 min
 
Dag 30 körde jag ett tungt styrkepass på utegymmet i snöblandat regn. Redan på hemvägen kände jag att jag blivit lite väl blöt och nedkyld och senare på kvällen mådde jag skräp. Nu - dunderförkyld med ont i bröstet, öroninflammation och svårt att andas. Så oerhört frustrerande!
 
Dag 30 körde jag ett tungt styrkepass på utegymmet i snöblandat regn. Redan på hemvägen kände jag att jag blivit lite väl blöt och nedkyld och senare på kvällen mådde jag skräp. Nu - dunderförkyld med ont i bröstet, öroninflammation och svårt att andas. Så oerhört frustrerande!

Krya på dig!
 
Summerar mina 30 dagar som enbart bestått i max 100 g choklad och max 1/2 l cola och inget fikabröd eller annat med socker i sammanlagt, vilket är nästan 0 i min värld ;).
Träningen däremot blev inte bra, där har jag mycket att göra :crazy:.
Men "bara" på denna förändring så gick jag -0,5 kg från dag 1 till dag 30 :up:.

Insikten av hur mycket tomma kalorier som jag verkligen har druckit på mig, har varit den största ögonöppnaren, det är slut med det nu!!
Nästa steg, d.v.s nästa 30 dagar är att få in någon form av träning minst varannan dag. Det börjar NU!
Idag var det fysiskt trädgårdsarbete och en halvtimmes MTB med sonen :up:.
 
Mål vet jag inte, äta ännu bättre tror jag. Det är väldigt rörigt just nu då vi står på randen till att starta en IVF men vet inte exakt när ännu. Kan bli snart, kan bli i höst. Oavsett då upptar det mycket av min hjärnkapacitet.
 
Låter som ni har en intressant 30 dagars utmaning här, själv har jag börjat med att försöka motionera hästen så dagligen det bara går. Ibland blir det promenader när jag inte orkar rida. Funderade även på att försöka ta tag i motivationen och kondisträna även mig själv och bygga upp mina muskler mer.
Försökte i somras ge mig på den där 30 dagars sit-ups utmaningen, kom bara till dag 22, tänkte försöka ge mig på den igen. :)
Hur gör ni för att motivera er själva att faktiskt träna?
 
Jag ger upp, kom igång ordentligt och var så duktig. Skulle tömköra och släpa harv med medryttarhästen i helgen. Varpå han skenade och körde över mig med harven och lyckades sparka mig på benet. (observera inte hans fel utan jag borde ha läst av situationen bättre) Så nu sitter jag öm och med fina stora blåmärken och kan inte träna....
 
Jag älskar att träna, så för mig är motivationen oftast en baggis. Det svåra är tiden och att få till det när jag är mig stressad.
Själv är jag nog motsatsen, drar mig väldigt gärna för att träna. Det är jobbigt, fast det är rätt skönt efteråt men det svåra är att komma igång tycker jag.
 
Själv är jag nog motsatsen, drar mig väldigt gärna för att träna. Det är jobbigt, fast det är rätt skönt efteråt men det svåra är att komma igång tycker jag.

Jo, så är det ju. Man måste liksom över en viss tröskel för att börja längta efter träningen. Man måste träna tillräckligt ofta så att kroppen minns den där sköna känslan efteråt och börjar längta efter den.
 
Vilken skön känsla? :confused:

Det finns studier som visar att 45 minuters hård löpning motsvarar en dos morfin motsvarande en normaldos som ges på sjukhus för smärta. Efter ett hårt träningspass är mängden endorfin i kroppen förhöjd. Det leder i sin tur till att signalsubstanser som dopamin och noradrenalin ökar vilket leder till lyckokänsla. :)
 
Det finns studier som visar att 45 minuters hård löpning motsvarar en dos morfin motsvarande en normaldos som ges på sjukhus för smärta. Efter ett hårt träningspass är mängden endorfin i kroppen förhöjd. Det leder i sin tur till att signalsubstanser som dopamin och noradrenalin ökar vilket leder till lyckokänsla. :)
Låter invecklat, hängde inte riktigt med men det blir säkert bra ändå. :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
1 919
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp