30 dagars challange (träning och viktnedgång)

Kan man vara med även om man inte strikt räknar kalorier? Jag tänker mer på motionen, att äta regelbundet och hälsosamt och inte äta skräpmat och godis, och dricka (massor av) vatten? I så fall är jag också på, från och med nu!
 
Start 2/3

Bulldoozer
Cewe
Domesticus
Ehuru
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Nixehen
Petronilla
Pilot
Stereo
TygerTyger
Ztsu

Välkomna allihopa.
 
Jag kan också hänga på :)

Bulldoozer
Cewe
Domesticus
Ehuru
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Nixehen
Petronilla
Pilot
Stereo
TygerTyger
Ztsu
Anders
 
Anders
Bulldoozer
Cewe
Domesticus
Ehuru
Hvala
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Nixehen
Petronilla
Pilot
Stereo
TygerTyger
Ztsu

Precis vad jag behöver! Jag var sockerfri i princip hela januari och halva februari, men sen i samband med mannens födelsedag föll jag rejält i sockerfällan. Nu blir det omtag, fast jag börjar imorgon för jag ska fira färdigt min födelsedag först! :) Jag har i alla fall varit ute med barnvagnen i två timmar på förmiddagen, promenad med ett styrkestopp då jag gjorde knäböj, armhävningar och lite olika plankor.
 
Jag har precis insett att jag gått och blivit sockerberoende igen :banghead:
Så det här kom som ett brev på posten... jag är på :up:

Anders
Bulldoozer
Cewe
Domesticus
Ehuru
Hvala
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Nixehen
Petronilla
Pilot
Scata
Stereo
TygerTyger
Ztsu
 
Ska bara äta upp godiset :P
Men har faktiskt vart å cyklat i 30 min idag så den delen är "check" =)
Och i morron blir de gymmet =)


Anders
Bulldoozer
Cewe
Corzette
Domesticus
Ehuru
Hvala
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Nixehen
Petronilla
Pilot
Scata
Stereo
TygerTyger
Ztsu
 
Dags för första dagens summering: 2/3.

Anders
Bulldoozer
Cewe
Corzette
Domesticus
Ehuru
Hvala
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Mumorsan
Nixehen
Petronilla: 2/3 bra matdag, inget skräp och 30 minuters motion.
Pilot
Scata
Stereo
TygerTyger
Ztsu
 
Anders
Bulldoozer
Cewe
Corzette
Domesticus
Ehuru
Hvala
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Mumorsan
Nixehen
Petronilla
Pilot
Scata
Stereo
TygerTyger
Ztsu

Jag är på, behöver något mer än vad jag gör just nu för att gå ned i vikt!
 
Idag har jag ätit:
1 delikatessknäcke med Bregott
Ca 2dl broccolisoppa med lite fetaost
1 burk köttfärssås och spaghetti på ca 240gramtotalt
Ca 1 liter te med 3dl lättmjölk
2 vitamin well rehydrate

Sedan har jag lett ett yrväder i rask takt i 20min och så ridit en P&J :D



Perfekt bild att ta fram när godissuget slår till :rofl:
 
1,5 timme styrkelträning
20 min promenad
ca 20 minuter på hästryggen i mestadels trav och galopp (dottern red fram och skrittade av), jag skulle mest känna på nya sadeln


Frukost/lunch: Havrefras
Mellis: apelsin
Mellis2: 3dl mjölk och en två bananer
Sen middag: Sparrisrisotto med tonfisk och grönsaker
Kvällsmål: Chokladpudding på proteinpulver (sockerfritt typ)
 
Hänger också på från i morgon. Nu får det fan vara slut på det här. Har varit sjuk i en vecka så då har jag haft uppehåll med promenaderna, men kör då igång i morgon igen.

Jag och syrran bokade idag ett prova på-pass på onsdag också, spinning 45 minuter. Det var ngt jag sysslade mkt med förr. Sen ska jag även satsa på PT under 10 veckor, en gång i veckan (satsar på träning 3-4 ggr/vecka och promenader övriga dagar).

Tycker kosten är svårast, även om jag vet hur jag ska äta. Runt 1500 kcal/dag satsar jag på.

Vad är era bästa tips?

Anders
Bulldoozer
Cewe
Corzette
Domesticus
Ehuru
Hvala
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Mumorsan
Nixehen
Petronilla
Pilot
Scata
Stereo
TygerTyger
Ztsu

Från 3/3:

Strindlund
 
Helt ok dag. :)

Sen lunch på IKEA, var rejält hungrig så jag åt upp allt (men skippade allt som hette efterrätt!). Det blev vegetariskt med med två skivor vitlöksbröd.
Två knäckemackor med 1/2 avokado till mellanmål.
En sallad med sojabönor, stekt fejkon och champinjoner, med riven ost och solrosfrön.
En (liten) lakrisstång turkiskpeppar till kvällstet. Har en kvar så det kommer säkert gå åt till imorgon.
 
Insåg att jag missade skriva en sak, mitt rmr (resting metabolic rate) ligger på ca. 2100 kcal så jag har lagt ribban på kalorier lite högre än de 1500 som sägs i trådstarten. Jag ligger på ca. 1600 kcal/dag. Det blir ändå ett underskott á 500 kcal/dag, plus träning förstås!
 
Rapport från första dagen:
Bra mat: Ja (grönsaker och kött)
Motion: Ja (8 000 steg, halvtimme cirkelträning)
Röjt ut: Min gamla skrivare står nu i elektronikåtervinningen och min nya är äntligen installerad.
Jobbsök: Nej.

Trist med 3/4 så här i början. Hade gärna skyllt på att mitt besök dök upp tidigare än planerat, men om jag hade gjort allt jag hade tänkt mig så tidigt som möjligt så hade jag lätt hunnit med allt ändå. Satsar på att ta igen det idag!
 
Jag är på från och med idag! Framförallt det här med minst 30 minuters träning varje dag. Jag lägger även till att jag ska stå upp och jobba minst en timme per arbetsdag. Utöver det så lägger jag även till att jag ska sitta ner och läsa en timme om dagen. Jag har blivit ruskigt dålig på det och behöver återuppta det.

Anders
Bulldoozer
Cewe
Corzette
Domesticus
Ehuru
Hvala
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Mumorsan
Nixehen
Petronilla
Pilot
Scata
Stereo
TygerTyger
Ztsu

Från 3/3:
Philosophia
Strindlund
 
Senast ändrad:
Första uppdatering så här lång på första dagen i utmaningen :)

Intäkter
Frukost: Kaffe med MCT-olja
Lunch: Laxfilé med 50 g broccoli och 1 msk mct-olja (något hade "lånat" slut mitt smör i jobbkylen :meh: )
totalt 493 kcal, 2g kolhydrater, 24 g protein och 43 g fett enligt lifesum

Utgifter:
30 min hundpromenad, 1,75 km i 17:15 tempo. Lite långsamt men det var så himla mycket nya notiser som bara måste läsas enligt vovve. Fick lite bicepsträning på köpet.

Åkte bara hem och lämnade hunden, slängde i mig en portion BCAA och så direkt till gymmet (lite avis på sambon som kan åka direkt från jobbet :cautious: ) blev uppvärmning på crosstrainern och tre varv i cirkelrummet ca 30 minuter. Fick tyvärr kliva av löpbandet efter tio minuter då både hälen och benhinnorna i bägge benen började protestera. Hoppas jag får mina nya träningskor i morgon.

Middagen blev mikrad omelett på två ägg ocn 1 msk mjölk (grädden var slut), avokadosmör, grönkål ugnsrostade med kokosolja samt ett fröknäcke med Bregott och Allerum 12 månaders lagrade prästost :d
Två STORA glas vatten till det

Totalt in blev det 1369 kcal (9 g kolhydrater 61 g protein 121 g fett)
Totalt ut blev det - 592 kcal
 
2/3

Anders
Bulldoozer
Cewe
Corzette
Domesticus
Ehuru
Hvala
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Mumorsan
Nixehen
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 60 min totalt.
Pilot
Scata
Stereo
TygerTyger
Ztsu

Från 3/3:
Philosophia
Strindlund

Välkomna allihopa! Vad kul. Ta för vana att ta med listan neråt när ni gör inlägg så vi inte tappar bort någon på vägen. Hörs ikväll om hur dagen har genomlidits.

Den med flest träningstillfällen/minuter vinner en middag av/med mig på Solvalla onsdagen den 15 april. De övriga som vill och kan får gärna hänga på;)

Själv är jag hemma och vabbar, så det blir spännande om jag får ihop några träningsminutrar idag;) har börjat med 30 minuter dammsugning och våttorkning. Ska jag vara hemma vill jag ha rent och snyggt omkring mig. Det blir lätt oreda med 5 personer på 80 kvadrat.
 
Gårdagen såg ut som följer:
Frukost: Wrap med ägg, grönsaker och en liten klick skagenröra.
Lunch: två kokta ägg och tio vindruvor
Mellanmål: äpple
Kvällsmat: sallad på blandade grönsaker, bönor, 1 kokt ägg, stekta champinjoner och två smörgåspåläggsskivor av rostbiff.
Kvällsfika: bananplättar med exotisk fruktsallad och en klick grädde.

Motion för dagen blev att jag gick rundorna på jobbet (hemtjänsten) och landade på ca 1h promenad. (Plus ett extra företagsstäd på jobbet, 1h dammsugning och moppning.)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
1 911
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp