30 dagars challange (träning och viktnedgång)

Gårdagen såg ut som följer:
Frukost: Wrap med ägg, grönsaker och en liten klick skagenröra.
Lunch: två kokta ägg och tio vindruvor
Mellanmål: äpple
Kvällsmat: sallad på blandade grönsaker, bönor, 1 kokt ägg, stekta champinjoner och två smörgåspåläggsskivor av rostbiff.
Kvällsfika: bananplättar med exotisk fruktsallad och en klick grädde.

Motion för dagen blev att jag gick rundorna på jobbet (hemtjänsten) och landade på ca 1h promenad. (Plus ett extra företagsstäd på jobbet, 1h dammsugning och moppning.)

Du, din wrap, vad är det exakt? Lät gott, kanske går att ha som lunch på jobbet, något som går snabbt att äta.
 
Jag ansluter mig! Behöver verkligen en liten spark för att komma ur min bubbla :up:
Föräldraledig och lever främst på choklad, kaffe och eh, choklad. Motionen är i princip obefintlig, sånär som på korta promenader och "mammamageträning". Jag satsar på att begränsa fikat, en gång om dagen med något litet till. Regelbundna måltider utan någon särskild diet, vi får se om jag börjar räkna eller ej. En halvtimmes promenad om dagen samt mag- och ryggstryka. Det kommer bli mer motion men det tar vi allteftersom tillfällena infinner sig.


2/3

Anders
Bulldoozer
Cewe
Corzette
Domesticus
Ehuru
Hvala
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Mumorsan
Nixehen
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 60 min totalt.
Pilot
Scata
Stereo
TygerTyger
Ztsu

Från 3/3:
Philosophia
Strindlund
Nenii
 
Låter bra med en tränings månad :), igår så tränade jag 1, 5h kampsport och åtminstone fukosten och lunchen var nyttiga, sen så åt jag några kakor och kvällsmaten bestod av korv och bröd och pommes :(, skyller på att det var för sent efter träningen att laga ordentlig mat.

Och då jag inte viste om att jag skulle vara nyttig denna månaden så blev frukosten en skål mannagrynsgröt med socker och kanel :d.
Ska ut och rida nu så får se till att arbeta ordentligt :).
2/3
Anders
Bulldoozer
Cewe
Corzette
Domesticus
Ehuru
Hvala
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Mumin
Mumorsan
Nixehen
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 60 min totalt.
Pilot
Scata
Stereo
TygerTyger
Ztsu

Från 3/3:
Buck
Philosophia
Strindlund
Nenii
 
2/3
Anders Start vikt, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt, Totaltid:
Cewe Start vikt, Totaltid:
Corzette Start vikt, Totaltid:
Domesticus Start vikt, Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt, Totaltid:
_Molle_ Start vikt, Totaltid:
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt, Totaltid:
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 90 min totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt, Totaltid:
TygerTyger Start vikt, Totaltid:
Ztsu Start vikt, Totaltid:

Från 3/3:1
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Start vikt, Totaltid:
Strindlund Start vikt, Totaltid:
Nenii Start vikt, Totaltid:

välkomna! Jag fick ihop ett pass på 30 minuter medan dottern hängde vid paddan, jag är så sjukt nöjd och glad över att ni hänger på!
 
Du, din wrap, vad är det exakt? Lät gott, kanske går att ha som lunch på jobbet, något som går snabbt att äta.
Åh den är löjligt enkel! Jag tar ett tortillabröd (medium/små) och brer på en liiiiten klick skagenröra (eller smör beroende på humör!) skivar ett ägg på, ev en skiva skinka. Sedan på med gurka, tomat, paprika, sallad, etc vad jag har hemma. Gott gott gott och superenkelt.
 
Åh den är löjligt enkel! Jag tar ett tortillabröd (medium/små) och brer på en liiiiten klick skagenröra (eller smör beroende på humör!) skivar ett ägg på, ev en skiva skinka. Sedan på med gurka, tomat, paprika, sallad, etc vad jag har hemma. Gott gott gott och superenkelt.

Låter bra! Känns som man kan göra ngt gott, kalorisnålt och fylld med proteiner!
 
2/3
Anders Start vikt, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt, Totaltid:
Cewe Start vikt 93, Totaltid: 158 min
Corzette Start vikt, Totaltid:
Domesticus Start vikt, Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt, Totaltid:
_Molle_ Start vikt, Totaltid:
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt, Totaltid:
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 90 min totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt, Totaltid:
TygerTyger Start vikt, Totaltid:
Ztsu Start vikt, Totaltid:

Från 3/3:1
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Start vikt, Totaltid:
Strindlund Start vikt, Totaltid:
Nenii Start vikt, Totaltid:

Fuskar lite och lägger till kvällen ridlektion redan nu :p
 
2/3
Anders Start vikt, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt, Totaltid:
Cewe Start vikt 93, Totaltid: 158 min
Corzette Start vikt, Totaltid:
Domesticus Start vikt, Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg Totaltid: 75min
_Molle_ Start vikt, Totaltid:
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt, Totaltid:
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 90 min totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt, Totaltid:
TygerTyger Start vikt, Totaltid:
Ztsu Start vikt, Totaltid:

Från 3/3
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Start vikt, Totaltid:
Strindlund Start vikt, Totaltid:
Nenii Start vikt, Totaltid:

Idag har jag ätit en halv nöt- och kokosbar till frukost, en halv burk Lindahls kvarg lime/citron, en halv fralla (locket) med ost/skinka/grönsaker, en sallad med en matsked kikärtor, räkor, pasta och fyra mozzarellabollar :d Till middag blir det gryta på kalvkött, en liten skål. 3dl lättmjölk till ca 10dl te. En Minute Maid-juice, liten.

Städat stall och transport och burit spån etc som motion idag.
 
Kollade just vilken häst jag ska rida på lektionen och kan nog dubbla kaloriuttaget ikväll :D om inte annat lär mina armar få sig en rejäl dust
 
2/3
Anders Start vikt, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt, Totaltid:
Cewe Start vikt 93, Totaltid: 158 min
Corzette Start vikt 94,3 Totaltid: 30 min (2/3 om man inte räknar 2 timmar shoppingrunda idag 3/3 )
Domesticus Start vikt, Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg Totaltid: 75min
_Molle_ Start vikt, Totaltid:
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt, Totaltid:
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 90 min totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt, Totaltid:
TygerTyger Start vikt, Totaltid:
Ztsu Start vikt, Totaltid:

Från 3/3
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Start vikt, Totaltid:
Strindlund Start vikt, Totaltid:
Nenii Start vikt, Totaltid:

Ätit filodegspaj med spenat och fetaost samt "rätt så mkt" ;) youghurtglass i smakerna Lakrits, jordgubb, hallon och päron ;)
Dessutom börjat städa hemma (äntligen) och ska bära ner prylar i mitt källarförråd jag just fått tillgång till :)
Gymmet senare ikväll (om jag hinner)
 
Jag kommer nog inte lägga ut min vikt här tror jag! Jag ska dock försöka att satsa på minus fem kg i mars.

Just nu ligger jag på soffan, men ska dammsuga strax och sedan gå på min promenad! Idag har kosten hittills varit sådär, men ätit ca 900 kcal. När jag jobbar förmiddag har jag tyvärr dålig med möjlighet att äta ngt, har haft en nutrilett smoothie men börjar tycka att det är dumma kalorier i fel form. Jag blir otroligt sugen på skräpmat (dvs godis etc) på förmiddagen, fram mot lunch. Då vill jag inte alls kämpa.

Har nu ätit lite (för mkt) till middag, och nu känner jag däremot att jag kommer att kunna stå över den där dubbelnougaten som jag köpte innan jag for hem idag.

April månad blir lite annan, men det är bara att göra det bästa av situationen nu och försöka hitta en bra balans på min kost.
 
Yogiboost (med .se adress) och ligger i Farsta Centrum bla..

Säkert inte de nyttigaste men ooooo så gott ;) Man köper på "lösvikt" i en stor mugg ;)
Var inne på hemsidan direkt och Åh vad gott det såg ut! Annars är jag väldigt förtjust i Yollibox som går att hitta i en del vanliga matbutiker. :d
Kan ju vara värt att kolla upp hur (och om) det skiljer sig från vanlig glass.
 
Tycker den här tråden kom mycket lägligt (eller inte) började förra veckan att göra något efter den totala vintervilan, åkt bil vart jag ska inte gjort något. Skyllt på att jag efter 2 års arbetslöshet fick jobb i november så jag har rätt att vara trött och lat efter jobbet.

Cyklade till jobbet första gången förra veckan, det var jobbigt. Tar detta som en utmaning att cykla en dryg mil om dagen alt en timmes promenad.

Så det är klart att jag är med

2/3
Anders Start vikt, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt, Totaltid:
Cewe Start vikt 93, Totaltid: 158 min
Corzette Start vikt 94,3 Totaltid: 30 min (2/3 om man inte räknar 2 timmar shoppingrunda idag 3/3 )
Domesticus Start vikt, Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg Totaltid: 75min
_Molle_ Start vikt, Totaltid:
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt, Totaltid:
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 90 min totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt, Totaltid:
TygerTyger Start vikt, Totaltid:
Ztsu Start vikt, Totaltid:
Från 3/3
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Start vikt, Totaltid:
Simply me, Start vikt 69,8, Totaltid: 1 tim
Strindlund Start vikt, Totaltid:
Nenii Start vikt, Totaltid:
 
Mobilen vill inte kopiera hela listan på ett vettigt sätt.

buck; startvikt 76kg. Vill gå ned så mycket jag kan, satsar på att träna kampsport 2 dagar och simma en dag utöver ridningen.
Dagens träning bestod av ca 2h av stalljobb och ridning av 2 hästar (mestadels trav och lättridning ).
fruckost: gröt
lunch: 2 knäckemackor med ost och gurka.
middag: pannbiffar, sallat/grönsaker och lite potatisgratäng.

Och några nonstop :o. är hemskt bra på att småäta godis... men har satt köp förbud nu så de små godisarna jag har kvar får agera som nöd proviant ;). Och jag har faktiskt sjuk träningsvärk i magmusklerna sen träningen igår :cry: så måste ha lite att trösta mig med :idea::rofl:
 
Mitt mål är -3kg så jag noterar som startvikt +3 :)

2/3
Anders Start vikt +3kg, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt, Totaltid:
Cewe Start vikt 93, Totaltid: 158 min
Corzette Start vikt 94,3 Totaltid: 30 min (2/3 om man inte räknar 2 timmar shoppingrunda idag 3/3 )
Domesticus Start vikt, Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg Totaltid: 75min
_Molle_ Start vikt, Totaltid:
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt, Totaltid:
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 90 min totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt, Totaltid:
TygerTyger Start vikt, Totaltid:
Ztsu Start vikt, Totaltid:
Från 3/3
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Start vikt, Totaltid:
Simply me, Start vikt 69,8, Totaltid: 1 tim
Strindlund Start vikt, Totaltid:
Nenii Start vikt, Totaltid:
 
Men hörrni! Motionen ska väl vara sådant som man normalt inte gör en vanlig dag? Dvs om jag dammsuger eller mockar en box varje dagså kan jag inte räkna med det i mina motionspass!? Eftersom min kropp redan då är inställd på den aktiviteten.

Det är ju också därför som man måste trappa upp eller ändra motionen ibland, när det blivit till en vana, om man är ute efter maximal förbränning alltså.

Bara en fråga/fundering!
 
Men hörrni! Motionen ska väl vara sådant som man normalt inte gör en vanlig dag? Dvs om jag dammsuger eller mockar en box varje dagså kan jag inte räkna med det i mina motionspass!? Eftersom min kropp redan då är inställd på den aktiviteten.

Det är ju också därför som man måste trappa upp eller ändra motionen ibland, när det blivit till en vana, om man är ute efter maximal förbränning alltså.

Bara en fråga/fundering!

Du har delvis rätt, men då utför jag ingen motion alls. Jag gymmar en timme varje morgon så det är min kropp van vid men, självklart ändrar jag intensiteten. Kan man inte ha med den motionen så kan jag heller inte räkna promenader, löpning eller ridning, för det är jag också van vid.
Frågan är väl om folk i den här tråden är ute efter just maximal förbränning (vilket jag är), eller om man är ute efter att göra medvetna val, tänka på vad man äter, och försöka röra sig mer.
Förhoppningsvis är det ingen som tänker att "idag har jag mockat en box, så idag kan jag äta en chokladkaka".. Det beror väl helt ppå vad man har för eget syfte. Nivån sätter man själv och vi tävlar väl mot oss själva? Eller har jag missat att det är en tävling mot andra?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
1 910
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp