Bukefalos 28 år!

6 veckor gamla kattungar utomhus?

eldkyss

Trådstartare
Jag har en kull kattungar på 6 veckor. Sommardagar som denna när det är varmt och hyfsat vindstilla funderar jag om jag kan ha en liten rastgård till dom ute på gräsmattan (när jag är hemma) Dock funderar jag ifall om att dom klarar av det utan att få snuva/drag etc? Hur känsliga kan dom vara? Jag tänker någon timma om dagen att dom skulle kunna vara ute i en rastgård när vädret tillåter..
 
Sv: 6 veckor gamla kattungar utomhus?

Jag tror absolut att de kan vara ute utan problem. Det går ju bra för de kattungar som föds ute. Erbjud dem lite skugga oxå om de skulle bli varma.
 
Sv: 6 veckor gamla kattungar utomhus?

Om de går på inhägnat område är smittorisken liten. Kattsnuva är en kontaktsmitta. Kattpest kan visserligen dröja sig kvar i miljön men risken för smitta borde vara liten om det inte är en pågående epidemi i området.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 636
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 852
Senast: fejko
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 566
Senast: nickan1
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 139
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp